اخبار روز

جدیدترین تحول در زمینه مبادله اسیران یمنی

جدیدترین تحول در زمینه مبادله اسیران یمنی

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

جدیدترین تحول در زمینه مبادله اسیران یمنی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، انصارالله یمن از توافق با دولت یمنی وابسته به عربستان مبنی بر تعیین تاریخ ۲۰ مه جاری به عنوان موعد عملیات بازدید متقابل از زندان‌های طرفین، پیش از آغاز مذاکرات جدید برای مبادله اسرا خبر داد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

عبدالقادر المرتضی، رئیس کمیته اسرای انصارالله یمن اعلام کرد: قرار بود که پانزدهم ماه مه جاری یعنی امروز موعد این بازدید باشد.

وی علت تعویق در اجرای آن را برخی اقدامات لجستیکی سازمان ملل دانست و خاطرنشان کرد که این توافق همچنان پابرجاست.

عبدالقادر المرتضی تاکید کرد: با سازمان ملل متحد توافق کردیم که تاریخ ۲۰ مه جاری موعد آغاز بازدید از زندان‌ها در صنعا و مأرب باشد.

وی ادامه داد: پس از پایان بازدید از زندان‌ها، مذاکرات انجام خواهد شد و هیچ مانعی از سوی طرفین وجود ندارد. امیدواریم که این بازدید در اسرع وقت ممکن انجام شود تا دور جدید مذاکرات شروع شود.

این در حالی است که پیش از این یک منبع یمنی وابسته به عربستان از تعویق دور دوم عملیات مبادله اسرا با انصارالله خبر داده بود.

تا کنون هیچ واکنشی از سوی دولت یمنی وابسته به عربستان در خصوص اظهارات رئیس کمیته اسرای انصارالله در این خصوص انجام نشده است.

در ۱۶ آوریل گذشته کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی از آزادی حدود ۹۰۰ اسیر در یمن طی قرارداد مبادله اسرا یمنی-یمنی در پی رایزنی‌ها میان طرفین در سوییس خبر داد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا