ورزش

تکلیف «ستاد عالی» چه می‌شود/ فدراسیون‌ها منتظر نشست سرنوشت‌ساز

تکلیف «ستاد عالی» چه می‌شود/ فدراسیون‌ها منتظر نشست سرنوشت‌ساز

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

تکلیف «ستاد عالی» چه می‌شود/ فدراسیون‌ها منتظر نشست سرنوشت‌ساز

به گزارش خبرنگار مهر، نشستی که دو هفته پیش به صورت مشترک میان نمایندگان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برگزار شد این خوش بینی را ایجاد کرد که به زودی بررسی خروجی نشست در «ستاد عالی» تکلیف خیلی از رشته ها را برای حضور در بازی های آسیایی و چگونگی آن روشن می کند اما حادثه تلخ سقوط بالگرد و آسیب دیدگی وزیر ورزش، جای این خیال خوش را به پرسش ها و ابهامات زیادی پیرامون رشته ها و در کل وضعیت کاروان ایران داده است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

ارزیابی تکمیلی و نهایی رشته ها و شرایط شان برای بازی های آسیایی محور نشست اول اسفندماه بود که در راستای نشست های مشترک با مسئولان فدراسیون ها و به عنوان پیش نیاز برای جلسه ستاد عالی برگزار شد. تاکید بر کیفی بودن کاروان ایران و تعیین دستور جلسه ستاد عالی بر این مبنا، خروجی این نشست بود.

اینگونه مقرر شده بود اعضای ستاد عالی که با وجود در پیش بودن بازی های آسیایی طی ماه های اخیر هیچ نشستی نداشتند، در کوتاه ترین فاصله زمانی ممکن بعد از این نشست تشکیل جلسه بدهند تا در حضور حمید سجادی و محمود خسروی وفا بالاخره تصمیم نهایی در مورد رشته ها، تعداد آنها برای اعزام به هانگژو و ترکیب شان (کمی) اتخاذ شود اما حادثه رخ داده برای وزیر ورزش، تشکیل ستاد عالی را با وقفه مواجه کرد. این وقفه مشخص نیست تا چه زمان ادامه خواهد داشت و همین موضوع اصلی ترین چالش پیرامون کاروان اعزامی به بازی های آسیایی را ایجاد کرده است.

البته بعد از گذشت ۱۰ روز از حادثه سقوط بالگرد، وضعیت حمید سجادی رو به بهبود بوده به گونه ای که وی روز شنبه از بیمارستان مرخص شد اما در مجموع با توجه به شدت آسیب دیدگی و لزوم سپری شدن کامل دوران نقاهت برای بهبودی کامل، خیلی بعید است که تا پیش از تعطیلات نوروز ستاد عالی برنامه ای برای تشکیل جلسه داشته باشد.

این در حالی است که تشکیل این ستاد و نظر و دستور وزیر ورزش برای تعیین نهایی رشته ها و حتی صدور مجوز جهت جذب مربی خارجی (در مورد فدراسیون های متقاضی) لازم و ضروری است اما حالا که وزیر ورزش با شرایط استثنایی مواجه شده، چه تدبیری برای رسیدگی زودتر به وضعیت کاروان ایران اتخاذ خواهد شد؟

نوزدهمین دوره بازی های آسیایی اول تا ۱۶ مهرماه سال آینده به میزبانی هانگژو چین برگزار می شود. با این اوصاف کمتر از هفت ماه زمان برای ورزش ایران باقی مانده تا کاروان خود را آماده اعزام به این المپیک آسیایی کند.

قطعا تعطیلات نوروز و همزمانی آن با ماه رمضان این روند را در مقطعی یک ماه کند تر هم خواهد کرد و این یعنی ۶ ماه زمان مفید برای رویدادی که هنوز مشخص نیست دقیقا چه رشته هایی، با چه تعداد ورزشکار و در چه بخش (تیمی یا انفرادی) به آن اعزام خواهند شد.

به طور حتم اهالی ورزش ایران برای وزیر خود که در حین ماموریت دچار حادثه و مصدومیت شده است، آرزوی سلامتی و بهبود کامل را دارند اما باید تدبیری اندیشیده شود تا این مسئله بیش از این در روند تشکیل و آماده سازی کاروان ایران خلل ایجاد نکند.

رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک و معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش که قاعدتا حکم دست راست وزیر را دارد باید در این زمینه خرد لازم را به کار بگیرند نه اینکه اجازه دهند شرایط ایجاد شده، روند کم سروصدایی که در مسیر بازیهای آسیایی وجود داشت را کندتر از قبل کند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا