اخبار روز

تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع صادرات در سازمان جهاد کشاورزی

تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع صادرات در سازمان جهاد کشاورزی

تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع صادرات در سازمان جهاد کشاورزی

به گزارش خبرگزاری مهر، مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات گلخانه‌ای سبزی و صیفی در استان تهران در جلسه‌ای با حضور حسین رنجبر اقدم، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور و جمعی از تولیدکنندگان، صادرکنندگان محصولات گلخانه‌ای و کلینیک‌های گیاه پزشکی در سازمان جهاد کشاورزی استان بررسی شد.

رنجبر اقدم با بیان اینکه فرایند و تصمیمات گرفته شده در حوزه صادراتی و دستورالعمل‌های موجود کارشناسی شده و در جهت استانداردهای کشور مقصد اعلام می‌شود، گفت: وزارت جهاد کشاورزی، سامانه سماک را برای نظارت بر روند تولید تا صادرات و کنترل آن و شناسنامه دار کردن محصولات گلخانه‌ای در نظر گرفته است، علاوه بر آن مدیریت هوشمند گلخانه‌ای کشور از سوی اتحادیه گلخانه داران و سامانه سانکا از سوی نظام مهندسی ایجاد شده است اما برای صدور گواهی بهداشتی تحت نظر سازمان حفظ نباتات باید از طریق سامانه سماک اقدام کرد.

وی با بیان مطالبی در خصوص مبارزه با آفات گلخانه‌ای ادامه داد: این امکان وجود دارد که در گلخانه محصولی تولید کنیم و هیچ سمی نیاز نداشته باشیم.

رنجبر اقدم با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اساسی سازمان حفظ نباتات کشور افزایش صادرات محصولات کشاورزی سالم است اظهار داشت: اینکه کشاورز با چه پروتکلی چه محصولی را تولید کند برعهده ماست و سنجش سلامت وظیفه معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور همچنین از ساماندهی کلینیک‌های گیاه پزشکی در سطح استان خبر داد و گفت: تسهیلگری برای افزایش کلینیک در استان تهران در چارچوب قانون انجام خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در این جلسه اعلام کرد: استان تهران رتبه ۸ تولید محصولات کشاورزی در سطح کشور را به خود اختصاص داده؛ همین طور در ۹ محصول رتبه اول تا نهم کشوری را داراست؛ علاوه بر این در توسعه گلخانه‌ها و افزایش عملکرد در واحد سطح نیز سرآمد کشور است. استان تهران با تولید ۶.۴ میلیون تومان محصولات کشاورزی در امنیت غذایی و کسب و کارهای مرتبط با بخش جایگاه ویژه دارد.

برادری با بیان اینکه استان تهران سال گذشته در سن زدگی عملکرد بسیار خوبی داشته و با سن زدگی صفر گندم سالم و عاری از سن را تحویل داده است، افزود: این مهم مرهون اقدامات اساسی انجام شده از مبارزه شیمیایی به موقع تا پایش مستمر بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در این جلسه با اشاره به فعالیت ده نفر کارشناس قرنطینه در سه پست فرودگاه امام خمینی (ره)، گمرک غرب تهران و گمرک تهران از صدور ۶۰۲۷ فقره گواهی بهداشت گیاهی برای ۲۱۰۰۰ تن محموله صادراتی در سال گذشته در سطح استان تهران خبر داد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا