اخبار روز

تاکید ناتو بر حمایت از اوکراین برای پیروزی در برابر روسیه

تاکید ناتو بر حمایت از اوکراین برای پیروزی در برابر روسیه

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

تاکید ناتو بر حمایت از اوکراین برای پیروزی در برابر روسیه

به گزارش خبرگزاری خالق به نقل از الجزیره، وزیر خارجه اوکراین و دبیرکل ناتو با هم تلفنی گفتگو کردند.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

در این گفتگوی تلفنی، «استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو بر اهمیت کمک‌های نظامی و پشتیبانی از اوکراین تاکید کرد و به وزیر خارجه این کشور گفت: «ما باید موقعیت اوکراین را در میدان نبرد تقویت کنیم تا بتواند نتیجه‌ای را در جنگ به دست آورد که پیروزی اوکراین را تضمین کند.»

دبیرکل ناتو همچنین افزود: «ما به چارچوبی نیاز داریم تا اطمینان حاصل کنیم که تاریخ تکرار نمی‌شود و پوتین به تضعیف امنیت اروپا ادامه نمی‌دهد.»

«دمیترو کولبا»، وزیر خارجه اوکراین نیز پس از تماس با دبیرکل ناتو اظهار داشت: «منطقی است که ناتو برای عضویت اوکراین گامی قاطع بردارد.»

وزیر خارجه اوکراین همچنین تاکید کرد که ما به دنبال حضور ناتو در زمین برای پایان دادن به جنگ نیستیم، بلکه به دنبال تضمین برای جلوگیری از جنگ‌های آینده هستیم.

از سوی دیگر، قرار است کمیسیون ناتو و اوکراین فردا پنجشنبه به ریاست ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو تشکیل جلسه دهد. در این نشست که سفرای کشورهای عضو ناتو حضور دارند، تحولات اوکراین و انفجار سد کاخوفکا مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در این نشست دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین از طریق ویدئو کنفرانس حضور خواهد داشت.

استولتنبرگ پیشتر در بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده بود که با کولبا در مورد سد کوخوفکا گفتگو کرده و اضافه کرد که هزاران نفر به دلیل ریزش سد آواره شده اند و اوکراین با یک فاجعه زیست محیطی مواجه است.

رسانه‌های روسیه و اوکراین دیروز سه شنبه اعلام کردند که نیروگاه برق آبی در منطقه خرسون در جنوب اوکراین منفجر شده و لذا جریان شدید آب در حال پیشروی به سمت مناطق مسکونی است. کی‌یف و مسکو، یکدیگر را به انفجار این سد متهم کرده اند.

نیروگاه برق آبی کاخوفکا در سال ۱۹۵۶ تأسیس شده و یکی از اجزای حیاتی تأمین انرژی اوکراین محسوب می‌شود. به گفته شرکت دولتی انرژی برق‌آبی اوکراین، خسارت ناشی از این انفجار «قابل تعمیر نیست».

وزارت کشور اوکراین اعلام کرده که حدود ۱۶ هزار منزل مسکونی در استان خرسون، در مناطق «سیل‌خیز» واقع شده و در معرض خطر قرار دارند. تاکنون ۸ هزار و ۸۵ نفر از مردم این منطقه تخلیه شده‌اند.

همزمان اعلام شده است که اوکراین با اتهام‌زنی علیه روسیه، قصد طرح دعوی علیه این کشور در دیوان بین‌المللی کیفری «لاهه» دارد.

دولت اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد موضوع انفجار نیروگاه برق آبی کوخوفکا در خرسون، را که روز گذشته به وقوع پیوست، را در دیوان لاهه مطرح کند و شکایتی علیه روسیه در این باره تنظیم کند.

در حالی که نقش نداشتن اوکراین در این انفجار هنوز اثبات نشده است، این کشور با پیش کشیدن شکایت علیه روسیه در دیوان لاهه، قصد انحراف افکار عمومی را دارد.

رسانه‌های روسیه و اوکراین روز گذشته اعلام کردند که نیروگاه برق‌آبی در منطقه خرسون در جنوب اوکراین منفجر شده است. کی‌یف و مسکو، یکدیگر را به انفجار این سد متهم کرده‌اند.

نیروگاه برق‌آبی کاخوفکا در سال ۱۹۵۶ تأسیس شده و یکی از اجزای حیاتی تأمین انرژی اوکراین محسوب می‌شود. به گفته شرکت دولتی انرژی برق‌آبی اوکراین، خسارت ناشی از این انفجار «قابل تعمیر نیست.»

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا