اخبار روز

تامین ۳ هزار اتوبوس تا سال آینده

تامین ۳ هزار اتوبوس تا سال آینده

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

تامین ۳ هزار اتوبوس تا سال آینده

به گزارش خبرگزاری خالق، جلال بهرامی در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارش اقدامات انجام شده در معاونت حمل و نقل و ترافیک اظهار کرد: اقدامات ۲۰ ماهه اخیر معاونت به عنوان یک شاخص در نظر گرفته شده و مشخصه‌ای نیز بر اساس بودجه مصوب شهرداری تهران پیش بینی شده و هرجا از بودجه خارج شود تحت عنوان چشم‌انداز شهرداری است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در دو ماهه اول امسال بازسازی اتوبوس‌ها را دستور کار قرار دادیم، یادآور شد: در مترو نیز در خط ۶ بهره برداری از ایستگاه‌ها و اورهال ۴۹ واگن را در نظر داشتیم؛ بهره برداری از ۲.۵ کیلومتر مسیر ایستگاه شهید دادمان و هفده شهریور را در مدت اخیر اجرا کردیم و ۹.۵ کیلومتر میانی خط ۶ نیز به اجرا درآمد.

وی با اعلام اینکه ۱۴ کیلومتر و ۱۰ ایستگاه در مترو به بهره برداری رسید، گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد دو هزار و ۴۸۰ دستگاه تاکسی فرسوده و در سال ۱۴۰۱ تعداد هزار و ۵۸۵ دستگاه نوسازی شد و پرداخت حق السهم ۶۳۰ دستگاه ون را انجام دادیم اما ۱۹۸ دستگاه ون تحویل داده شد که برابر پولی است که پرداخت کرده‌ایم. نوسازی ۵۲۳ دستگاه به صورت نقدی بوده و برای ۴۶۵ دستگاه نیز پول واریز کردیم اما در مجموع در طول ۲۰ ماه ۵ هزار و ۵۸۵ دستگاه تاکسی نوسازی شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به کلنگ زنی و طراحی اجرای ۱۰ هزار واحد پارکینگ، تصریح کرد: تلاش شد عقب ماندگی‌ها در این زمینه‌ها جبران شود و خوشبختانه کار مجدداً در این بخش آغاز شده است؛ ساماندهی پارک حاشیه‌ای نیز صورت گرفته و تا پایان تابستان ۲۰۰ هزار پارک حاشیه‌ای ساماندهی می‌شود.

بهرامی از کاهش ۶ درصدی تصادفات در سطح شهر خبر داد و افزود: یکی از معضلات ما پایانه شرق بود که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و با توجه به غیر فعال بودن در طول سالهای اخیر ۲۰ درصد پیشرفت منفی داشت که برای حل مشکل از محل قراردادهای مترو وارد شدیم تا طرح اجرایی شود و تا شهریورماه بتوانیم طرح را به نتیجه برسانیم.

وی با بیان اینکه کار توسعه‌ای از سوی مرکز معاینه فنی در این مدت صورت گرفت، یادآور شد: ۲۸ پارکینگ را در نهضت پارکینگ سازی دنبال کردیم که برای ۱۲ پارکینگ توافق نهایی انجام شده، پنج پارکینگ اجرایی شده و ۱۱ پارکینگ نیز در حال ساخت است.

اختصاص ۸ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان برای ساماندهی اتوبوسرانی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه شتاب اولیه به کارها داده شده که در نیمه دوم فعالیت مدیریت شهری خود را نشان می‌دهد، تصریح کرد: بودجه ابلاغی ما ۲۷ هزار میلیارد تومان بوده که تحت عناوین مختلف آمده است؛ یکی از بیشترین اعداد ۸ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان برای ساماندهی اتوبوسرانی است چراکه عقب ماندگی‌های جدی در این زمینه داریم.

بهرامی تأکید کرد: امسال نزدیک به هفت درصد حمل و نقل را به سمت حمل و نقل عمومی خواهیم برد و تغییراتی که در تاکسی، ون و مترو اتفاق می‌افتد منجر به کاهش هفت درصدی سفرهای شخصی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعداد بر اساس بودجه در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: تأمین ۱۲ هزار دستگاه موتور سیکلت، ۲۰۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری، چهار هزار دستگاه ون، سه هزار دستگاه افزایش ناوگان اتوبوسرانی با توافق با وزارت کشور و ۲۴۱ دستگاه واگن اورهال شده در مترو از برنامه‌های ما به شمار می‌رود.

بهرامی با تأکید بر تلاش برای تأمین اتوبوس از تولید داخل، گفت: پارسال قیمت اتوبوس سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده اما حالا هفت میلیارد تومان است؛ روزی که بودجه تصویب شد قیمت اتوبوس چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود اما با تغییرات ارزی، قیمت به هفت میلیارد تومان رسیده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه رئیس جمهور چند بار دستور آنی را برای دریافت استانداردهای اتوبوس‌ها داده بود، اظهار کرد: ما پارسال قولی از وزارت کشور داشتیم که محقق نشد؛ ما قدرالسهم نزدیک به ۷۰۰ دستگاه اتوبوس را پرداخت کردیم اما کمتر از ۱۷۰ دستگاه را تحویل گرفتیم.

بهرامی با بیان اینکه سامانه قدیمی با بیش از ۱۰ سال برای کارت بلیت‌ها وجود داشت، خاطرنشان کرد: اقدام فشرده‌ای در طول چند ماه انجام شد تا در مترو و اتوبوسرانی، مشکل در این زمینه برطرف شود؛ از اسفندماه در مترو زمینه‌هایی برای صدور کارت بلیت فراهم شده و در پایان تابستان در اتوبوسرانی بخش عمومی مشکلات دریافت پول نقد و سایر موارد برطرف خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: هشت هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان برای ساماندهی اتوبوسرانی پیش بینی شده که هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بهسازی و پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید است و ما ظرفیت سازی تأمین ناوگان را در استعداد بالفعل کشور دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس تا پایان دوره ششم مدیریت شهری داشته باشیم، یادآور شد: نیاز اولیه را که سه هزار دستگاه است تا نیمه اول سال ۱۴۰۳ به نتیجه خواهیم رساند و سپس به سمت تأمین اتوبوس برقی خواهیم رفت.

بهرامی با اعلام اینکه برای رسیدن به ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: با تمام تولیدکنندگان برای تأمین اتوبوس، مذاکراتی داشتیم و تا امروز شرکت‌های سایپا دیزل، وزارت دفاع، زامیاد و دیگر تولیدکنندگان در لیست مذاکرات ما قرار دارند.

وی با بیان اینکه قرار بود هزار و ۱۰۰ دستگاه از سوی وزارت کشور از تولیدات ایران خودرو به ما تحویل داده شود، خاطرنشان کرد: ما وقتی دیدیم تعهدات عملی نشد خودمان وارد مسیر خرید اتوبوس شدیم و قرارداد قطعی هزار دستگاه را منعقد کردیم تا پایان سال ۵۰۰ دستگاه را به ما تحویل دهند که از این تعداد ۲۰۰ دستگاه تا خالقماه تأمین می‌شود.

بهرامی با اشاره به تعهدات دیگر شرکت‌ها، یادآور شد: با یکی از شرکت‌ها نیز قرارداد تأمین ۱۰۰ اتوبوس سه کابینه تولیدی در ترکیه را منعقد کرده‌ایم که ۵۰ دستگاه امسال و ۵۰ دستگاه نیز در سال آینده تأمین خواهد شد.

بازسازی ۹۶۰ دستگاه اتوبوس دوکابینه تا پایان سال

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه با دستور رئیس جمهور استاندارد اتوبوس برقی شرکت مپنا تأیید شد، گفت: از این شرکت و شرکتی دیگر هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی تأمین خواهد شد که امسال ۲۰۰ دستگاه برقی تعهد داده شده اما توان تأمین ۵۰۰ دستگاه وجود دارد.

وی ادامه داد: ۲ هزار دستگاه اتوبوس در حال حاضر داریم که از این تعداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس را بازسازی و وارد خط می‌کنیم و تا پایان سال ۹۶۰ دستگاه دوکابینه بازسازی کامل خواهند شد تا ناوگان سرپایی را در خطوط بی آرتی داشته باشیم.

بهرامی با بیان اینکه ۳۶ هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد و یا تفاهم نامه اولیه منعقد و مدل مالی آن تعریف شده است، گفت: تا ۴۵ روز آینده همه تفاهم نامه‌ها به قرارداد تبدیل خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه بدون در نظر گرفتن توان وزارت کشور هزار و ۱۷۰ دستگاه اتوبوس را وارد ناوگان خواهیم کرد، یادآور شد: طبق پولی که پرداخت کردیم اگر وزارت کشور به تعهد خود عمل کند هزار و ۶۷۰ دستگاه اتوبوس را تا پایان سال در ناوگان خواهیم داشت و در مجموع چهار هزار دستگاه اتوبوس در شهر فعال خواهند بود.

بهرامی با بیان اینکه شهردار تهران به صورت هفتگی اقدامات را پیگیری می‌کند، گفت: مولدسازی دارایی‌ها در شرکت اتوبوسرانی در دستور کار بود و تلاش کردیم به حریم منتقل شود تا بتوانیم از دارایی‌ها استفاده کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: ۷۰۰ نفر از کارمندان سازمان اتوبوسرانی تا پایان سال قبل بازنشسته شدند و امسال نیز ۵۰۰ نفر بازنشسته می‌شوند و خرید خدمات انجام خواهیم داد و تا جایی که بتوانیم نمی‌خواهیم نیروی جدیدی استخدام کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ایستگاه‌های اتوبوس باید ساماندهی و نوسازی شوند، خاطرنشان کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت نقدی برای قراردادها در اتوبوسرانی انجام شده است؛ ۵۰ درصد تأمین منابع از محل تسهیلات بانکی، ۲۵ درصد غیرنقدی و ۲۵ درصد نقدی است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا