اقتصاد

تامین یک درصد از برق صنایع از انرژیهای تجدید پذیر

تامین یک درصد از برق صنایع از انرژیهای تجدید پذیر

به گزارش خبرنگار خالق محمود کمانی، رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر در آئین رونمایی از تابلو سبز فروش برق تجدید پذیر در بورس گفت: مهمترین اقدامات انجام گرفته ایجاد مدل‌های متنوع برای نیروگاه‌های تجدید پذیر است که در ابتدای دولت تنها خرید تضمینی وجود داشت تنها ۷۸۰ مگاوات انرژی تجدید پذیر توسعه یافت.

مشکل اصلی خرید انرژی تجدید پذیر بود

این مقام مسئول تصریح کرد: مطالبات نیروگاه‌ها به موقع انجام نمی‌شد و انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری برای نیروهای تجدید پذیر وجود نداشت که با تلاش صورت گرفته شاهد رو نمایی از تابلوی سبز هستیم که می‌تواند منجر به سرمایه گذاری در این بخش شود.

وی ادامه داد: صنایع موظف هستند یک درصد از انرژی مورد نیاز خود را از تجدید پذیر ها تأمین کنند.

به گفته این مقام مسئول قانون مانع زدایی بود که هزار مگاوات تجدید پذیر احداث کنند.

کمانی توضیح داد: برای احداث نیروگاه‌ها محدودیت‌های وجود داشت که در این روش محدودیتی وجود ندارد و همه می‌توانند درخواست خود را در درگاه مجوز ثبت کنند.

وی ادامه داد: برای کاهش ریسک سرمایه گذاران در صورتی که سرمایه گذاری نتواند برق خود را در بورس ارائه و خرید و فروش کند ساتبا با ۷۰ درصد نرخ کشف شده در نیروگاه، مطالبات این افراد را تسویه خواهد کرد.

وی ادامه داد: با ورود انرژی‌های تجدید پذیر به بازار بورس، دخالت دولت برای قیمت‌گذاری از بین خواهد رفت و همچنین خریدار موظف است که طبق مقررات بورس، به موقع هزینه را به عرضه کننده برق پرداخت کند که در همین راستا مشکل مطالبات سرمایه گذاران نیز برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم با وجود ایجاد فضای جدید، توسعه انرژی‌های تجدید پذیر سرعت بیشتری بگیرد و افراد جدیدی وارد عرصه سرمایه‌گذاری در این حوزه شوند، گفت: صنایع به میزانی که برق خود را از تابلوی برق سبز خریداری کنند، در زمان پیک شامل محدودیت برق نخواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: مجموعه‌های مختلف از انرژی‌های تجدید پذیر استقبال خوبی داشتند. که ۲۰۰۰ مگاوات پروانه صادر شده است.

کمانی خاطر نشان کرد: امیدواریم استقبال خوبی که صنایع کردند منجر به احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر شود.

به گفته این مقام مسئول ادارات موظفند ۲۰ درصد از برق مورد نیاز خود را از تجدید پذیر تأمین کنند که همگی کشنده هایی هستند که باعث رونق تجدید پذیر ها می‌شود و امیدوارم که در سالهای آینده برنامه‌های جدیدی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: روش‌های مختلفی در نظر گرفته شده برای نیروگاه‌های خورشیدی و بادی که در حوزه خورشیدی دوره ۶ ساله دارد که در این دوره بازگشت سرمایه دارند.
کمانی توضیح داد: امیدواریم با ایجاد تنوع سرمایه‌گذاران بدون نگرانی و دولت به اهداف خود برسد در سال گذشته ۸۳ درصد توسعه برق نیروگاه‌ها از طریق. تجدیدپذیر ها بوده است و ما باید این زمینه‌ها رو فراهم می‌کردیم و آن را توسعه دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا