اخبار روز

بیش از ۳ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش وپروش استان شرکت کردند

بیش از ۳ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش وپروش استان شرکت کردند

بیش از ۳ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش وپروش استان شرکت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، افشین امیریان صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: رابطه دو سویه بین معلم و جامعه برقرار باشد.

وی افزود: نیاز معلمان حفظ حرمت و جایگاه معنوی وی در جامعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برگزاری رژه ورزشی از این اداره کل تا میدان معلم شهرکرد، نواخته شدن زنگ سپاس معلم در روز چهارشنبه هشت صبح، اجرای سرود سپاس معلم به صورت مشترک در کلیه آموزشگاه‌ها، برگزاری مراسم تجلیل از معلمان جهادی، تجلیل از معلمان نمونه این استان، برپایی میز خدمت در مصلی‌های نماز جمعه و… ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت روز معلم هستند.

امیریان عنوان کرد: ۱۱۵ گروه جهادی معلم محور در چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف ورزشی، فرهنگی و… مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۳۰ هزار دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: ۱۵ هزار معلم در این استان مسئولیت آموزش به این دانش‌آموزان را برعهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اعتکاف دانش‌آموزی با حضور ۴ هزار دانش‌آموز در استان برگزار شد.

امیریان بیان کرد: کسب مدال طلای در رشته‌های اقتصاد، زمین، سلول‌های بنیادی و… در المپیادهای کشوری و همچنین قبولی تعداد بسیار زیادی از دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری در کنکور سراسری ازجمله افتخارات متعدد دانش‌آموزان این استان در سال گذشته بودند.

وی به حوادث مدارس در روزهای اخیر و مشکلاتی که بعضاً برای دانش‌آموزان پیش آمده بود اشاره و تاکید کرد: این مسئله با حضور و همکاری به‌موقع معلمان و مدیران مدارس نتوانست مشکل بزرگی برای آموزشگاه‌های چهارمحال و بختیاری ایجاد کند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری یادآور شد: یکی از اقدامات دولت سیزدهم این بود که رتبه‌بندی معلمان را انجام داد، وقتی قرار است یک کار بزرگ انجام شود قطعاً مشکلاتی هم در روند انجام آن وجود خواهد داشت.

امیریان افزود: رتبه‌بندی معلمان قبل از عید انجام، احکام صادر و در حقوق تأثیر گذاشت، بعد از عید فرایند رسیدگی به اعتراضات انجام می‌شود و تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه زمان برای ثبت اعتراض وجود دارد.

وی ادامه داد: ۵۲۶ نفر در حوزه ابتدایی در چهارمحال و بختیاری استخدام می‌شوند که از این تعداد ۶۰ نفر آموزگار مدارس استثنایی هستند، در آزمون استخدامی روز جمعه که همزمان با سراسر کشور برگزار شد ۳ هزار و ۳۱۵ نفر متقاضی شرکت کردند، نتایج به‌صورت سه برابر ظرفیت مورد نیاز اعلام و از بین آنان معلمان انتخاب می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: همچنین در بخش دبیری ۲۶۶ نفر استخدام خواهند شد که هنوز دفترچه استخدام آن هنوز اعلام نشده است، ۳۵۰ معلم پرورشی و ۴۰۰ نفر نیروی مشاور مرد و زن در مدارس استان کمبود داریم.

امیریان خاطرنشان کرد: هم‌اینک نرخ باسوادی در چهارمحال و بختیاری ۹۶.۷ درصد است، این نرخ در کشور ۹۷ درصد و این نشان می‌دهد باسوادی در این استان با کشور برابر است.

وی بیان کرد: در چهارمحال و بختیاری ۲۱ هزار دانش‌آموز متقاضی استفاده از سرویس مدارس هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: عدم وجود رقابت بین شرکت‌های حمل و نقل، افزایش قیمت سرویس‌های مدارس، مسائل اجتماعی و… ازجمله موارد در بخش سرویس مدارس هستند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا