اخبار روز

بیش از ۱۸ هزار بیمار مبتلا به فشارخون در دزفول شناسایی شد

بیش از ۱۸ هزار بیمار مبتلا به فشارخون در دزفول شناسایی شد

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

بیش از ۱۸ هزار بیمار مبتلا به فشارخون در دزفول شناسایی شد

محمدعلی شفیعی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این ۱۸ هزار بیمار از طریق فرآیندهای غربالگری توسط پزشکان، بهورزان و مراقبان سلامت شناسایی شده اند و به صورت ماهیانه توسط پزشکان و کارشناسان سلامت ویزیت، پیگیری، ارجاع و آموزش داده می‌شوند.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی افزود: متأسفانه حدود نیمی از مبتلایان به این بیماری از ابتلای خودشان مطلع نیستند بنابراین ضروری است همه افراد بالای ۳۰ سال با مراجعه به نزدیک ترین پایگاه سلامت و خانه بهداشت محل سکونت خود علاوه بر سنجش فشارخون، سایر مراقبت‌های بهداشتی از جمله خطرسنجی بیماری‌های غیرواگیر از قبیل بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و سرطان‌ها را دریافت کنند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول در ادامه استرس‌های مداوم، چاقی و اضافه وزن و رژیم غذایی دارای نمک و سدیم بالا را از جمله عوامل مهم در ایجاد بیماری فشارخون بالا برشمرد و گفت: می‌توان با اتخاذ سبک زندگی سالم از طریق داشتن فعالیت بدنی منظم، پرهیز از مصرف مواد دخانی، محدود کردن مصرف نمک، محدود کردن مصرف فرآورده‌های کنسروی و غذاهای آماده از ابتلاء به فشارخون بالا جلوگیری کرد.

شفیعی نیا پیشگیری از ابتلاء به فشارخون بالا و مدیریت بار این بیماری را یکی از مهمترین اولویت‌های مرکز بهداشت شهرستان دزفول برشمرد و یادآور شد: باید علاوه بر اینکه اقشار مختلف جامعه توصیه‌های بهداشتی را در این خصوص رعایت کنند ادارات و سازمان‌های همکار نیز وظایف تعیین شده در سند ملی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر را اجرا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در تقویم سلامت روز ۲۷ اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی فشارخون با شعار «فشارخون خود را اندازه گیری کنید» نامگذاری شده است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا