ورزش

بیانیه استقلال، پرسپولیس و گل گهر در روز ممنوعیت بیانیه نویسی!

بیانیه استقلال، پرسپولیس و گل گهر در روز ممنوعیت بیانیه نویسی!

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

بیانیه استقلال، پرسپولیس و گل گهر در روز ممنوعیت بیانیه نویسی!

به گزارش خبرنگار مهر، «کارگروه عالی نظارت بر مسابقات» کارگروهی است که فدراسیون فوتبال ماموریت ویژه ای به آن برای رسیدگی و بررسی اتفاقات هفته‌های پایانی لیگ برتر و لیگ دسته اول داده است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

بعد از جنجال‌های هفته‌های اخیر و صدور بیانیه‌های مختلف از سوی باشگاه‌های مختلف از جمله سپاهان بعد از بازی با ملوان، استقلال و پرسپولیس بعد از دربی و ادامه این روند بعد از بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی این کارگروه امروز تشکیل جلسه داد.

در این جلسه ۱۰ ممنوعیت و الزام برای باشگاه‌ها در هفته‌های پایانی به تصویب رسید و رسانه‌ای شد.

در بندهای ششم و هفتم این مصوبه آمده است: «ممنوعیت صدور بیانیه توسط باشگاه‌ها و عوامل منتسب به آنها و گزارش به ارکان قضایی فدراسیون به منظور برخورد در صورت عدم رعایت. ممنوعیت اظهار نظر و مصاحبه علیه مقامات رسمی از جمله داوران از سوی باشگاه‌ها و عوامل منتسب به آنها و معرفی به ارکان قضایی در صورت عدم رعایت.»

این در حالی است که در همین روز اعلام این مصوبات، سه باشگاه لیگ برتری با انتشار بیانیه‌و اطلاعیه‌هایی نسبت به اتفاقات و حواشی پیرامون خود واکنش نشان دادند.

اولین باشگاه، گل گهر بود که روز گذشته در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برابر پرسپولیس شکست خورد، گل گهر امروز در بیانیه‌ای از سازمان لیگ و آنچه که «عدم رعایت قانون» در میزبانی بازی دیروز عنوان شده است، انتقاد کرد.

باشگاه استقلال که بعد از پیروزی سخت مقابل پارس جنوبی به اشتباهات داوری در این بازی طی دیروز معترض شده بود، عصر امروز هم برنامه ریزی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بابت عدم برگزاری همزمان سه هفته پایانی را زیر سئوال برد و بیانیه‌ای را در این ارتباط در رسانه رسمی خود منتشر کرد.

دقایقی بعد از استقلال نوبت به باشگاه پرسپولیس بود که طی بیانیه‌ای، از آنچه که «فشار باشگاه استقلال به داوران» عنوان شده، اظهار نگرانی کند. در بخشی از پیام این باشگاه که مشخصاً تیم رقیب را نشانه گرفته، آمده است: «در این مدت بارها برابر اقدام برای فشار بر داوران به صورت مستقیم و غیر مستقیم، تشویش اذهان عمومی و وارونه سازی حقایق، سکوت کردیم. هواداران پرسپولیس بیمناک از تأثیر این اقدامات بر سرنوشت لیگ، فشار زیادی بر باشگاه آوردند و مواخذه کردند که سکوت نکنیم. با این وجود برای حفظ آرامش فوتبال و تمرکز خود ترجیح دادیم، خویشتنداری کنیم تا شاید متوقف شوند ولی نشد که نشد.»

فوتبال ایران آمارهای شگفت انگیز دیگری از صدور بیانیه در یک روز از سوی باشگاه‌ها را هم تجربه کرده است اما درست در روزی که فدراسیون فوتبال بر ممنوعیت بیانیه نویسی و جریمه باشگاه‌ها تاکید می‌کند، این اتفاق هم رخ می‌دهد.

نگاهی به تهدیدها و ممنوعیت‌های فدراسیون فوتبال در سالهای گذشته نشان می‌دهد برخوردها با باشگاه‌های متخلف و «بیانیه نویس» که به دنبال پیش بردن جنگ‌های خارج از زمین و برداشتن فشار از روی خود هستند، ضمانت اجرایی چندانی ندارد و احتمالاً هواداران فوتبال ایران شاهد تکرار این سناریو سه هفته پایانی لیگ برتر و همچنین مسابقات لیگ دسته اول خواهند بود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا