اخبار روز

بهره برداری از ۳ ایستگاه جدید مترو تا پایان مرداد

بهره برداری از ۳ ایستگاه جدید مترو تا پایان مرداد

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

بهره برداری از ۳ ایستگاه جدید مترو تا پایان مرداد

به گزارش خبرگزاری خالق، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رویکرد جدید کمیسیون برنامه و بودجه در طرح رصد ۲ مبنی بر توجه به پروژه‌های بزرگ مقیاس شهری در کنار پروژه‌های توسعه محلی اظهار کرد: امروز اعضای کمیسیون برنامه و بودجه بازدیدی را از خط ۶ و ۷ مترو داشتند و بدون تردید اولویت اول شورا و شهرداری امسال در حوزه شرکت راه آهن شهری تهران و شرکت بهره برداری مترو، تکمیل و تجهیز خط ۶ و ۷ مترو است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی و زمانبندی که با شهرداری تهران در بودجه سال ۱۴۰۲ داشته ایم، کار تکمیل خط ۶ و خط ۷ مترو تهران تا پایان امسال باید به پایان برسد. امسال در خط ۶، افتتاح ۵ ایستگاه جدید را می‌بایست شهرداری تهران محقق نماید. ۳ ایستگاه جدید شامل ایستگاه‌های؛ شهدای کن، شهران و شهر زیبا مقرر شده تا پایان مرداد ماه به بهره برداری برسد و ۲ ایستگاه جدید دیگر شامل ایستگاه آیت الله کاشانی و ایستگاه کوهسار هم در نیمه دوم سال جاری باید تحویل شهروندان عزیز تهران شود. جمعاً ۵ افتتاح ایستگاه در خط ۶ با افزایش طول خطوط به میزان ۵/۵ کیلومتر برنامه مدیریت شهری در خط ۶ است.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: اگر شهرداری بتواند منابع مازادی را تأمین نماید در محور جنوبی خط ۶ فاز تکمیلی و توسعه‌ای نیز پیش بینی شده که شامل اتصال ایستگاه مترو دولت آباد به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بطول ۶/۵ کیلومتر است.

مظفر افزود: امروز بازدیدی از خط ۷ مترو نیز داشتیم. برنامه و زمانبندی امسال مدیریت شهری در خط ۷ مترو تهران، افزایش ۲ کیلومتری خطوط فعلی است که باید با تکمیل ۲ ایستگاه جدید شامل ایستگاه میدان کتاب در سعادت آباد و ایستگاه ورزشگاه تختی در منطقه ۱۵ تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

رئیس کمیته بودجه تاکید کرد: انتظار داریم که در تأمین نقدینگی و منابع مالی و تخصیص نقدینگی این اولویت مدنظر شورای اسلامی شهر تهران رعایت شود چراکه بدون تردید تکمیل، تجهیز، بهره برداری و توسعه خطوط ۶ و ۷ مترو به عنوان اولویت اول تعیینی در برنامه امسال مترو مدنظر است.

مظفر در پایان افزود: موضوعات دیگری در خصوص شرکت بهره برداری مترو نظیر وضعیت نیروی انسانی و موارد حسابرسی آن شرکت نیز مورد بررسی قرار گرفت.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا