سلامت

بهترین راه حل برای گرم نبودن در تابستان

بهترین راه حل برای گرم نبودن در تابستان

بهترین راه حل برای گرم نبودن در تابستان

Les meilleures solutions pour ne pas avoir trop chaud l’été
نوشیدن صحیحآب و نوشیدنی های سرد شرکت های بسیار خوبی هستند. اگرچه بهتر است از نوشابه های گازدار و نوشیدنی های الکلی خودداری کنید، آب بهترین ایده است. اما نوشیدن بیش از حد آب، مانند بیش از 3 لیتر، در هوای گرم بهترین ایده نیست. توصیه می شود هر روز 1.5 تا 2 لیتر بنوشید. نوشیدن سریع مقدار زیادی آب می تواند خطرناک باشد و شما را در وضعیتی به نام «هیپوناترمی» قرار دهد. یعنی نمکی که در بدن داریم اگر زیاد بنوشیم خطر رقیق شدن دارد. اختلالات عصبی، گیجی، خستگی مفرط یا حتی خطر کما، خطرات اصلی مرتبط با هیپوناترمی هستند.

نوشیدنی سرد اما نه یخ، این نکته کلیدی است. برای آبرسانی خوب در این دوره یک نوشیدنی سرد به بدن شما کار می‌کند و عرق تولید می‌کند که به سادگی آب بدن شما را کم می‌کند.

دوش بگیرید نه یخ زده و نه خیلی گرم

مانند هیدراتاسیون، بدن ما نمی تواند تغییرات دمایی ناگهانی را تحمل کند. دمای بدن ما 37 درجه است، تجاوز به بدن ما با دوش یخی باعث نوعی تلاش فیزیکی (و گرما) برای بدن ما برای بازیابی این دما می شود. یک دوش آب گرم ساده به لطف آبی که روی پوست شما وجود دارد باعث سرما می شود که تبخیر شده و دمای بدن را کاهش می دهد (کمی بیشتر: از خشک کردن کامل خود خودداری کنید). این دوش ولرم به شما کمک می کند به خواب بروید، یک لحظه عالی قبل از شروع خواب شبانه.

خانه او را تازه کنید

نیازی نیست برای خرید کولرگازی هزینه گزافی کنید. روشن کردن تهویه مطبوع اغلب در این زمان یک واکنش است. در ماشین، در اداره یا خانه، ما در جستجوی این هوای تازه هستیم. با این حال، تفاوت زیاد دما می تواند برای بدن ما خطرناک باشد. از آنجایی که دومی از تغییرات ناگهانی دما بین بیرون و داخل پشتیبانی نمی کند. بدن به دمای ثابت نیاز دارد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که پنجره های خانه خود را در شب باز بگذارید. این کار باعث ایجاد کشش و گردش هوا می شود. از صبح زود درها و کرکره ها را ببندید تا دمای مطلوبی حفظ شود. بدیهی است که فن ها راه حل های عملی برای خنک شدن سریع هستند و نسبت به تهویه مطبوع برق بسیار کمتری مصرف می کنند.

 

سرمایه گذاری در گیاهان

گیاهان سبز می توانند سنگرهای خوبی در برابر گرما باشند! علاوه بر ایجاد سایه، داشتن فضای سبز می تواند خواص استثنایی برای کاهش دما، مانند نوعی تهویه مطبوع 100٪ طبیعی، ارائه دهد. بنابراین مطمئناً اگر در آپارتمان زندگی می کنید، پناه دادن به درخت خرما دشوار است، اما آلوئه ورا، سرخس، سانسویریا یا پوتوس گیاهان بسیار مؤثری هستند که علاوه بر آن، کمی تزئینات اضافی را به درون ما اضافه می کنند.

رژیم غذایی مبتنی بر میوه و سبزیجات

گازپاچو به جای سوپ؟ وقتی فصل تابستان فرا می رسد، دستور العمل های سبک و آفتابی به جوانه های چشایی ما طراوت می بخشد. استفاده از سالادها و میوه ها در تابستان نیز راه خوبی برای سازگاری با گرما است. به خصوص اینکه برخی از غذاها آب زیادی دارند مانند هندوانه و خربزه، گوجه فرنگی، خیار، تربچه، توت فرنگی، انجیر و …. علاوه بر این که حاوی چربی بسیار کم یا بدون چربی است، دستور العمل ها بسیار غنی و متنوع هستند.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا