اخبار روز

بقا ۴۴ ساله ملت ایران در گرو مجاهدت مستمر علیه دشمن بوده است

بقا ۴۴ ساله ملت ایران در گرو مجاهدت مستمر علیه دشمن بوده است

بقا ۴۴ ساله ملت ایران در گرو مجاهدت مستمر علیه دشمن بوده است

به گزارش خبرنگار مهر، سرلشکر حسین سلامی صبح جمعه در مراسم صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز در شهرستان سرپل ذهاب و افتتاحیه اردوهای راهیان نور غرب کشور با حضور جمعیت چند هزاری نفری، اظهار کرد: بازی دراز سرزمین سربلندی در غرب کشور و خطه وفاداری و جوانمردی کرمانشاه است که مردم این دیار به آفریننده شکوه و حماسه شهره هستند.

وی افزود: زنان و مردان بزرگ و قهرمان منش هستند که در لحظه‌های سخت یک ملت را نجات می‌دهند و باید به این افراد که قامتشان را افتاده می‌کنند تا ایستادگی یک ملت را به دنبال داشته باشد افتخار کرد.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران تصریح کرد: خداوند در آیات قرآن به یادآوری و گرامیداشت ایام الله ما را توصیه کرده است و سالروز عملیات غرورآفرین بازی دراز یکی از ایام الله‌هایی است که به برکت انقلاب اسلامی با جانفشانی رزمندگان سپاه و ارتش در ارتفاعات مرزی رقم خورده است.

وی ادامه داد: وجود اجتماع عظیم، اراده محکم و فریادهای دلنشین سبب شده که این سرزمین مانند نگینی در عالم بدرخشد و این درخشش تا زمانی این روحیات در بین مردم وجود داشته باشد همچنان پا بر جاست.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه مردم در این سرزمین تا ابد مدیون این فداکاری‌ها هستند، افزود: تاریخ و حافظه مردم هیچگاه قهرمانان فداکار وطن خویش را فراموش نخواهد کرد چرا که اگر شهدا و خانواده‌های شهدا جوانان خود را برای فدا در راه اسلام و استقلال این سرزمین راهی میدان نبرد نمی‌کردند و بر رنج از دست دادن عزیزانشان تحمل نداشتند این سرزمین نیز امروز وجود نداشت‌.

ملت‌ها برای بقا به قدرت نیاز دارند

فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه رازی بقا و حیات جاودان ملت بزرگ ما در طول این ۴۴ سال پایبندی و وفاداری به آرمان‌های ملت، رهبر و وطن بود، تصریح کرد: در دنیای امروز هیچ ملت ضعیفی پایدار نمی‌ماند و تمام ملت‌ها برای ادامه حیات و بقای خود در عین عزت و شرافت باید قوی بود و از خود ایستادگی، فداکاری و جانبازی نشان دهد و برای مقابله با قدرت‌های شیطانی نیازمند مجاهدت مستمر همچون ملت ایران است.

وی با بیان اینکه سرزمینی که شهادت در آن معنا دارد اشغال‌شدنی نیست، خاطر نشان کرد: ملت ما توانسته با آزادسازی این سرزمین‌ها و تعقیب دشمنان در سرزمین‌های دوردست نشان دهد و این ملت شکست‌ناپذیر و سرافراز است و هیچ قدرتی نمی‌تواند غلبه بر مردم کند و همین امر درس بزرگ تاریخ ماست که مجاهدان و شهدای ما مثال‌های فراموش ناشدنی روی زمین آن را ثابت کردند.

بقا ۴۴ ساله ملت ایران در گرو مجاهدت مستمر علیه دشمن بوده است

وی بیان کرد: خاک این سرزمین آغشته به خون شهدا است و اینجا لاله‌زاری گلگون از روح شهادت و شهدا است که در تمام مناطق مرزی کشور ما به ویژه در سرزمین‌هایی که روزی میدان مبادله آتش بین قوای اسلام و کفر بوده است این مساله مشهود است؛ در جنگ تحمیلی تمام امپراطوری‌ها از جمله آمریکا، شوروی و متحدان منطقه‌ای صدام را مورد حمایت قرار می‌دادند تا انقلاب باشکوه ملت ایران را درهم بشکنند.

شهدا از آتش و حرارت بمب‌های دشمن نترسیدند

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به رشادت‌های سرداران دوران جنگ‌های تحمیلی دفاع مقدس، گفت: در دوران دفاع مقدس مردانی پا میدان گذاشتند که از گلوله‌ها، حرارت آتش بمب‌های دشمن نترسیدند و در این راه با قدم‌های استوار ماندند و جنگیدند تا این سرزمین و ایران بزرگ تحت حاکمیت اسلام آزاد بماند.

سردار سلامی با تاکید بر پیشرفت هر روزه ایران و عدم مقابله قدرت‌های بزرگ، یادآور شد: پیشرفت امروز ایران اسلامی به گونه‌ای است که قدرت‌های بزرگ نیز توان ایستادگی در مقابل آن را نداشته و مرزهای مبارزه خود را علیه مستکبران هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای خود گسترش داده و در عین حال با تعقیب متجاوزان دامنه توانمندی و قدرت سیاسی و دفاعی خود را تا لبه دریای سرخ و شرق مدیترانه پیش برده و به الگویی برای جوانان مسلمان سایر کشورها تبدیل شده است‌.

دفاع مقدس الگویی برای مقاومت ملت‌های آزاده و مسلمان شد

وی عنوان کرد: جوانانی که در این ارتفاع بر زمین افتادند به اسوه‌ها و نمونه‌های درخشانی تبدیل شدند تا سایر جوانانی که در تمامی نقاط اسلام از عراق تا شامات، لبنان، افغانستان و سایر سرزمین‌های اسلامی پیشانی بند جهاد را بر جبین بسته و متجاوزان را در فلسطین اشغالی و سایر نقاط تحت سلطه تعقیب و تنبیه می‌کنند و آثار و تجلیات باشکوه نصرت‌ها و پیروزی‌های آن‌ها به تدریج در حال آشکار شدن است.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: مجاهدت‌های فراموش نشدنی جوانان این سرزمین در دوران هشت ساله دفاع مقدس چه بود؟ دشمن پس از جنگ عرصه‌های خطرناک دیگری را گشود و میدان را علیه ایران رها نکرد و پدیده تکفیر را در جهان اسلام منتشر کرد تا آتش تفرقه‌های خونین را در سرزمین‌های اسلامی شعله‌ور کند.

وی ادامه داد: حصر اقتصادی و تلاش دشمن برای منزوی کردن سیاسی ایران، عملیات رسانه‌ای و روانی بی سابقه جهانی او، تحریک بی ثبات سازی امنیت داخلی، جنگ و تهاجم فرهنگی، هجوم به نظام باورها، اعتقادات و ارزش‌های این جامعه یک سیاست مستمر خطرناک دشمن بوده است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا