اخبار روز

بسیج اساتید محور برنامه‌های علمی باشد/ ۴ اولویت اصلی بسیج اساتید

بسیج اساتید محور برنامه‌های علمی باشد/ ۴ اولویت اصلی بسیج اساتید

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

بسیج اساتید محور برنامه‌های علمی باشد/ ۴ اولویت اصلی بسیج اساتید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بسیج اساتید کشور، نشست مسئولان استانی بسیج اساتید سراسر کشور با شعار (انسجام‌ سازمانی، جهاد گفتمانی، تعالی حکمرانی) در تهران برگزار شد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

در این نشست که در قالب میزگردها، سخنرانی‌ها و جلسات پرسش و پاسخ برگزار شد، محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید طی سخنانی با اشاره به شعار این نشست از اهداف این برنامه ها و ضرورت واکاوی و تشریک مساعی در محورهای این نشست و جمع بندی آن در طول سال در برنامه‌های جاری بسیج اساتید در سراسر کشور سخن گفت.

مردانی همچنین با اشاره به آنکه امسال اولین سال اجرای برنامه ۵ ساله هفتم سازمان بسیج مستضعفین با تکیه بر سند راهبردی اعتلای بسیج، ابلاغی مقام معظم رهبری است از برنامه‌های متمرکز، استانی و کانون‌های این سازمان در این نشست گفت.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه ۴ اولویت کلان این سازمان را مطرح کرده و در خصوص هر کدام از اولویت‌ها توضیحاتی را بیان کرد.

انسجام بخشی و تعالی سازمانی نخستین موضوعی بود که مردانی به آن اشاره کرده و از تلاش برای جذب و نقش آفرینی حداکثری اساتید دانشگاه‌ها در فراهم سازی بستر حضور اعضای هیات علمی در بسیج اساتید متناسب با تخصص و تجارب آنان سخن گفت و بر ضرورت حضور بسیج اساتید در محوریت برنامه‌های علمی تاکید کرده و عنوان کرد؛ بسیج اساتید محور برنامه‌های علمی باشد.

مردانی دومین اولویت را کمک به اعتلای آموزش عالی عنوان کرد و از تشکیل و توسعه اندیشکده حکمرانی آموزش عالی بسیج اساتید در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای سیاست پژوهی در حوزه آموزش عالی، تقویت کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره برای تولید متون دینی و تحول در علوم انسانی، مشارکت در کمیته رصد و پایش دانشگاه‌ها و ستاد وزارت علوم و کمک به دیپلماسی علمی از طریق ارتباط اساتید خارج از کشور با همکاری مجمع اساتید مسلمان در آیت خصوص گفت.

این استاد دانشگاه در بیان اولویت سوم فعالیت بسیج اساتید به موضوع کمک به ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی کشور پرداخت و بر ضرورت تشکیل قرارگاه قشری برای تحقق دولت اسلامی تاکید کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور چهارمین هدف و اولویت این سازمان را جهاد تبیین و امیدآفرینی عنوان کرد و از برنامه‌های سازمان بسیج اساتید در این موضوع سخن گفت.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا