اخبار روز

بزرگراه دالکی – کنارتخته با چهار پیمانکار عملیاتی می‌شود

بزرگراه دالکی – کنارتخته با چهار پیمانکار عملیاتی می‌شود

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

بزرگراه دالکی – کنارتخته با چهار پیمانکار عملیاتی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده بعد از ظهر پنجشنبه در همایش اقتصاد دریا محور در دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر نقش مهمی را در عرصه اقتصادی کشور ایفا می‌کند.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی با اشاره به جایگاه سوم استان بوشهر در عرصه اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: از ظرفیت‌های استان می‌توان به تولید ۷۴ درصد گاز، ۹۵ درصد صادرات نفت خام، تولید ۶۳ درصد پرورش میگو و صادرات ۵۰ درصد محصولات پتروشیمی اشاره کرد.

استاندار بوشهر با اشاره به فعالیت هفت هزار مغازه در عرضه کالاهای خارجی در این استان اضافه کرد: فعالیت پنج هزار فروند شناور سنتی لنج صیادی و تجاری و هفت هزار قایق و شناور دیگر در عرصه صید و صیادی و مسافری در استان بوشهر از دیگر ظرفیت‌ها است.

محمدی‌زاده وجود بزرگترین اسکله نفتی و پتروشیمی را از دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر دانست و بیان کرد: ۱۴ بندر در استان بوشهر در امر صادرات و واردات کالا فعال و در آنها گمرک مستقر است.

وی با تأکید بر بهره جستن از این ظرفیت‌های اقتصادی تصریح کرد: اقتصاد دریا محور از مهمترین راهکارهای دستیابی به تولید، اشتغال و صادرات است که باید با اقدامات به چشم‌انداز مورد نظر دست یابیم.

استاندار بوشهر اضافه کرد: امیدوارم به‌زودی به یک برنامه اجرایی و عملیاتی دست یابیم که در آن برنامه نقش دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی آشکار باشد و جایگاه دستگاه‌ها در اجرایی شدن طرح‌های مختلف دریا محور از جمله حوزه آبزی‌پروری مشخص باشد.

محمدی‌زاده عوامل مهم و مؤثر در تحقق اقتصاد دریا پایه را زیرساخت‌ها در حوزه حمل و نقل دانست و خاطر نشان کرد: عوامل مهم و مؤثر در حوزه حمل و نقل زمینی و خط ریلی است که اکنون در طرح بزرگراه بوشهر به فارس اقدامات مؤثر انجام شده است.

وی با اشاره به بزرگراه دالکی به کنار تخته در محور بوشهر به فارس تصریح کرد: در سفر اول استانی رئیس جمهور برای این طرح ۸۰۰ میلیارد تومان تعیین و تصویب شد که اکنون این مبلغ پرداخت شده است.

استاندار بوشهر اضافه کرد: بزرگراه دالکی به کنار تخته با چهار پیمانکار عملیاتی می‌شود و تکمیل آن نقش مهمی در اقتصادی استان بوشهر دارد.

محمدی‌زاده راه‌آهن بوشهر به فارس را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: برای این پروژه مهم ۱.۲ میلیارد دلار از محل تهاتر نفت مصوب شده که امید می‌رود زمینه تسریع پروژه راه‌آهن بوشهر فراهم شود.

وی طرح‌های بزرگراه ساحلی بوشهر به دیر و بوشهر به گناوه را از دیگر طرح‌ها دانست و بیان کرد: تکمیل این پروژه‌ها نقش ویژه‌ای در تسریع طرح‌های دریا پایه دارد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا