اخبار روز

برگزاری کنگره ۱۵۴ شهید بشرویه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی

برگزاری کنگره ۱۵۴ شهید بشرویه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

برگزاری کنگره ۱۵۴ شهید بشرویه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی

حسن علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خالق اظهار کرد: در راستای تداوم سیره اهل بیت به ویژه امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) با هدف پیوند نسل جوان با شهدا و همچنین تداوم آرمان‌های شهدا و امام شهدا در جامعه و تحقق جهاد تبیین که امری به امری واجب از سوی مقام معظم رهبری برای همه تبدیل شده کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید بشرویه برگزار می‌شود.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی با بیان اینکه از یک سال گذشته بحث برگزاری کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید بشرویه استارت خورد، تصریح کرد: در روز پنج شنبه ساعت ۹:۳۰ با حضور دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی این کنگره برگزار می‌شود.

ایجاد فضای معنوی در بشرویه

فرماندار بشرویه با اشاره به اینکه در یک سالی که زمان شروع برنامه‌های کنگره گذشته تا به امروز، ابتدای امر بازه ۴ ماهه ای برای انجام کارهای فرهنگی و پیش نیازهای این کنگره پیش بینی شده بود اما این بازه طولانی شد و یک سال به طول انجامید، یادآور شد: یکی از برکاتی که امور فرهنگی و یادواره‌های مختلف تداوم یافت این بود که در طول یک سال در شهرستان بشرویه فضای معنوی خاصی حاکم بوده است.

علیزاده از برگزاری بیش از ۱۲۰ یادواره شهدا در این شهرستان در طی یک سال گذشته خبر داد و افزود: این یادواره‌ها در حوزه‌های مختلف یادواره شهدای شهر بشرویه، یادواره شهدای شهر و بخش ارسک، یادواره شهدای قشری شامل شهدای طلاب، کشاورزان و عشایر، کارمندان، روحانیون، ارتش و دانش آموزان برگزار شده که هر کدام از این یادواره‌ها در سطح یادواره‌های کنگره‌ای بود و میهمانان استانی و کشوری در این مراسم‌ها حضور داشتند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در راستای برگزاری این کنگره انجام شده برگزاری نمایش میدانی آغازی بر پایان با موضوع ولایت مداری بوده که ۳۰۰ نفر در بارگذاری این نمایش به مدت سه روز همکاری داشتند.

جمع آوری بالغ بر ۱۰۰ سند از مجموعه خاطرات شهدای بشرویه

فرماندار بشرویه گفت: این نمایش حجم سنگین عملیات ساختمانی و کار هنری را در پی داشت که خوشبختانه بازخورد خوبی در سطح شهرستان داشت.

علیزاده یادآور شد: بازسازی عملیات کربلای ۵ از دیگر برنامه‌های این نمایش میدانی بوده است.

وی از جمع آوری بالغ بر هزار سند شامل عکس، دست نوشته و خاطرات شهدا در این شهرستان خبر داد و افزود: همچنین در راستای برگزاری این کنگره هفت نمایشگاه فرهنگی، هفت برنامه محفل ادبی، دیوار نویسی و نقاشی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به متراژ ۷۸۰ متر مربع در سطح شهرستان انجام شد.

اتمام زیرسازی باند دوم محور بشرویه _ فردوس

فرماندار بشرویه با بیان اینکه یکی از شعارهای دولت سیزدهم مردمی بودن این دولت و یکی از شاخص‌های بارز آن ولایت مداری بوده که مظهر آن خود شخص رئیس جمهور هستند، یادآور شد: بر اساس منویات رهبری و تأکیدات آیت الله رئیسی که بین مردم باشید، در یک ساله اخیر ۱۵۵ مورد حضور مسئولان استانی به شهرستان را داشته‌ایم و ۵ سفر را شخص آقای استاندار به این شهرستان داشته‌اند.

علیزاده با اشاره به اینکه این سفرها برکاتی داشته است، اضافه کرد: یکی از شاخص‌های دیگر دولت سیزدهم صادق الو عده بودن می‌باشد که استاندار خراسان جنوبی نیز به خوبی این شاخصه را دارند و نسبت به آن حساس هستند به طوری که هر قولی را استاندار در سفرهای خود به مردم بشرویه قول دادند پیگیری کرده و عمده آنها محقق شده است.

وی یکی از خواسته‌های مردم شهرستان بشرویه که سال‌ها آن را مطالبه کرده بودند و محقق نشده بود را بحث باندهای دوم محورهای شهرستان از سمت فردوس و طبس عنوان کرد و یادآور شد: ابتدای سال ۱۴۰۱ استاندار سفری به بشرویه داشتند و در این سفر کلنگ زنی محور باند دوم بشرویه به فردوس را انجام دادند، پیش بینی که کارشناسان راه و شهرسازی انجام داده بودند ۹ کیلومتر این باند بازه زمانی سه ساله را می‌طلبید اما و یک ماه بعد از بازدید استاندار و کلنگ زنی این پروژه عملیات اجرایی آن شروع و در حال حاضر که کمتر از یک سال از آغاز پروژه می‌گذرد زیرسازی کامل این مسیر صورت پذیرفته و آماده آسفالت است.

قول استاندار برای اعتبار گیری پروژه‌ای در بشرویه که ۱۷ سال بر زمین مانده

فرماندار بشرویه ادامه داد: همچنین پروژه دو بانده سازی محور سمت طبس چند سالی متوقف بود که ۲۰ میلیارد تومان اعتبار گرفت و کار در این مسیر آغاز و ادامه دارد.

علیزاده بیان داشت: محور بشرویه به خداآفرید نیز امسال اعتبار ملی دریافت کرده که نماینده مردم پیگیری کرده تا این اعتبارات جذب شود.

وی به پروژه استخر شنای بشرویه که ۱۷ بر زمین مانده اشاره داشت و گفت: ساخت این استخر از خواسته‌ها بر حق مردم بشرویه بود که نارضایتی ایجاد کرده بود و استاندار قول دادند در سفر دوم رئیس جمهور این پروژه اعتبار خواهد گرفت و تکمیل خواهد شد.

افتتاح بیمارستان بشرویه در آینده‌ای نزدیک

فرماندار بشرویه تصریح کرد: همچنین سالن آمفی‌تئاتر بشرویه که ۵ سال از کلنگ زنی آن گذشته و کار چندانی انجام نشده بود خوشبختانه اعتبار آن قطعی شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه بیمارستان بشرویه از جمله پروژه‌هایی بوده که ۱۲ سال گذشته استارت خورد و متأسفانه در دولت یازدهم و دوازدهم کار خاصی برای آن صورت نپذیرفت ولی در دولت سیزدهم در دستور کار جدی قرار گرفته است، این بیمارستان آماده افتتاح بوده و به زودی افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی برخی از کارخانجات در این شهرستان مورد پیگیری است، گفت: در دهه فجر امسال در بشرویه یک کارخانه تولیدی که میزان اشتغال ۴۰ نفر را ایجاد می‌کند افتتاح خواهد شد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا