اخبار روز

برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان در ۱۰ بقعه متبرکه خراسان جنوبی

برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان در ۱۰ بقعه متبرکه خراسان جنوبی

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان در ۱۰ بقعه متبرکه خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار خالق، حجت‌الاسلام والمسلمین پرویز بخشی پور، امشب در جمع خبرنگاران در راستای تشریح برنامه‌های دهه کرامت در بقاع متبرکه استان اظهار داشت: برنامه‌های دهه کرامت در خراسان جنوبی در ۳۵ بقعه متبرکه برگزار خواهد شد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی تصریح کرد: این برنامه‌ها از تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه لغایت ۱۰ خرداد در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه جشن‌های میلاد در ۳۱ بقعه در شب و روز میلاد حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود، یادآور شد: جشن میلاد امام رضا (ع) نیز در ۳۲ بقعه متبرکه استان برنامه‌ریزی شده است.

بخشی‌پور با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه‌های دهه کرامت در بقاع متبرکه استان برگزاری ۷ محفل انس با قرآن می‌باشد، افزود: این محافل در بشرویه در بقعه سید عبدالکریم و در بقعه محمدبن اسحاق، در بیرجند در امامزادگان باقریه، در خضری در امامزاده اسماعیل، در طبس امامزاده سید حسین روستای زرگ و در فردوس در امامزاده سید محمد و سید ابراهیم و در نهبندان در امامزاده سید علی برگزار می‌شود.

وی از برگزاری برنامه‌های شعرخوانی و مدیحه سرایی در ۱۷ بقعه متبرکه در طول دهه کرامت خبر داد و گفت: همچنین همایش بزرگداشت امامزادگان استان نیز جز برنامه‌های این دهه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: تعداد ۱۰ همایش برنامه‌ریزی شده که ۹ همایش استانی و یک همایش شهرستانی است.

بخشی پور افزود: یک همایش استانی در امامزاده سید سلیمان علی شهرستان خوسف با حضور هیأت امنا و خدام بقاع متبرکه کل استان هفته آینده برگزار خواهد شد و شهرستان‌های استان نیز بنا به فراخور بقاعی که دارند همایش‌های شهرستانی را برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: کاروان شادی شمیم کرامت در هشت بقعه متبرکه استان در طول دهه کرامت به صورت خودرویی و پیاده راه اندازی خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ویژه برنامه روز دختر در ۱۰ بقعه متبرکه استان برنامه‌ریزی شده است، یادآور شد: این برنامه با حضور دانش‌آموزان دختر برگزار می‌شود.

بخشی‌پور به مراسم زیر سایه خورشید با که حضور خدام حرم حضرت رضا (ع) در استان برگزار می‌شود اشاره داشت و افزود: این مراسم بر اساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته در شش بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد و احتمال افزایش آن وجود دارد.

وی از تجلیل از خادمان و فعالان بقاع متبرکه در طول دهه کرامت خبر داد و گفت: از تعداد ۹۸ نفر از خدام در سطح استان در همایش‌های مختلف تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد چهار ایستگاه سلامت در دهه کرامت و در روزهای میلاد در جوار بقاع متبرکه به فعالیت خواهند پرداخت، خاطرنشان کرد: طرح قرار دوازدهم با توزیع بسته‌های معیشتی، آب معدنی و نان در بقاع متبرکه انجام خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: امیداست دهه کرامت امسال را پرشورتر از سال‌های گذشته در استان برگزار کنیم.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا