اخبار روز

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی سواد رسانه‌ای و فضای مجازی در البرز

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی سواد رسانه‌ای و فضای مجازی در البرز

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی سواد رسانه‌ای و فضای مجازی در البرز

سعید جابری انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار خالق با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت و اهمیت مهارت سواد رسانه و فضای مجازی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت فضای مجازی و سواد رسانه فرمودند: قوی شدن در فضای مجازی برای کشور حیاتی است و قوی شدن کشور جزو هدف‌های ما است. امروز در همه دنیا فضای مجازی حاکم بر زندگی انسان‌ها است، بنابراین سواد رسانه از ضروریات امروز جامعه و از همه مهم‌تر اهالی رسانه و اهل قلم است.

وی در همین راستا بر اهمیت طرح سلسله نشست‌های سواد رسانه در جامعه نیز تاکید کرد و گفت: توسعه دانش و سواد رسانه و فرهنگ‌سازی در استفاده از فضای مجازی، باید در بستر سالم و با رعایت و تحقّق استانداردهای لازم صورت گیرد.

جابری انصاری فراگیری مهارت‌ها و سواد رسانه‌ای را برای بالا بردن سطح آگاهی جامعه الزامی دانست و تصریح کرد: از آنجا که امروز سنگر اصلی تبین و تبلیغ، عرصه فضای مجازی است، رسانه‌ها باید علاوه بر درایت و همدلی، به مهارت‌ها و فنون سواد رسانه‌ای مجهز شوند تا حضوری فعال و تأثیرگذار در این فضا داشته باشند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی ضمن تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم توسط کاربران فضای مجازی و رسانه تاکید کرد: امروزه با توجه به گسترش امکانات فضای مجازی و تبعات مثبت و منفی آن، باید از ظرفیت‌های این فضا در جهت جهاد تبیین به منظور مقابله با توطئه دشمن بهره برد. جهاد تبیین در فضای مجازی یک جریان جهادی و انقلابی اصیل برای ابهام زدایی از شبهات، اخبار جعلی و تحریف در سطح جامعه است.

جابری انصاری افزود: دشمن در فضای مجازی از انواع ترفندها و فناوری‌ها برای مهندسی ذهن؛ گمراهی و تحریف واقعیت استفاده می‌کند لذا آمادگی در عرصه جنگ نرم در فضای مجازی برای مقابله با آن حائز اهمیت است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در پایان تصریح کرد: با توجه به دغدغه‌مندی و لزوم آگاهی رساندن به متولیان امر رسانه و خبرنگاران سلسله نشست‌های تخصصی «سواد رسانه‌ای و فضای مجازی» در اوایل تیرماه سال‌جاری با حضور اساتید برجسته در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار می‌گردد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا