خودرو

بررسی هیوندای آیونیک Ioniq 6 EV

مدل First Edition تنها نسخه موجود برای شروع خواهد بود و قیمت آن از 54995 پوند خواهد بود.

قیمت و مشخصات هیوندای آیونیک6

رزرو هیوندای آیونیک 6 جدید در 9 نوامبر 2022 آغاز شد و انتظار می‌رود تحویل آن از ابتدای سال 2023 آغاز شود.

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

فقط یک سطح تریم در ابتدا به نام نسخه اول موجود است. 54995 پوند به شما باز می گردد. نسخه‌های Premium و Ultimate به زودی منتشر خواهند شد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

هیوندای آیونیک 6 نسخه اول

Ioniq 6 کاملاً مجهز از دروازه خارج خواهد شد. تمام مدل‌های نسخه اول دارای موتورهای دوگانه با سیستم چهار چرخ متحرک، سانروف برقی، شارژ بی‌سیم برای گوشی شما، نمایشگر دوگانه ۱۲ اینچی، رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی و تزئینات مشکی براق در بیرون هستند.

همه خودروها همچنین به صورت استاندارد از شارژ هوشمندانه وسیله نقلیه به بار بهره می‌برند – در این مورد بیشتر در این مورد…

هیوندای Ioniq 6 از جایی شروع می شود که Ioniq 5 با ظاهر افسانه ای متوقف شد. بر خلاف آن خودرو – که ترکیبی از هاچ بک و شاسی بلند است – Ioniq 6 یک خودروی کوپه اسلش چهار در براق است که بیشتر شبیه یک خودروی مفهومی است تا یک مدل تولیدی.

بر خلاف برخی از خودروهای الکتریکی ظاهراً آینده نگر ، Ioniq 6 نمونه ای عالی از این است که چقدر کمتر می تواند گاهی اوقات بیشتر باشد.

در لبه‌های زاویه‌دار و چین‌های سخت پوشیده نشده است و منحنی‌های زیبای آن با چراغ‌های باریک پیکسل مانند و چراغ‌های ترمز مشخص می‌شوند که می‌توانند طیف وسیعی از انیمیشن‌های منظم را هنگام قفل و باز کردن قفل ماشین پخش کنند.

این طراحی پیکسل بر روی قاب دوربین‌های پشتی ادامه می‌یابد – بله، Ioniq 6 به جای آینه‌های جانبی معمولی با دوربین‌ها عرضه می‌شود.

هیوندای آیونیک 6 باتری و برد

در ابتدا، هیوندای آیونیک 6 تنها با باتری 77 کیلووات ساعتی عرضه خواهد شد که برای مسافت 320 مایلی مناسب است. این مقدار کمی بیشتر از یک BMW i4 M50 است اما به اندازه یک آئودی e-tron GT نیست.

یک مدل با برد گسترده بعداً با برد حداکثر 382 مایل در دسترس خواهد بود. این مقدار کمی بیشتر از آن چیزی است که یک تسلا مدل 3 می تواند مدیریت کند. یک Ioniq 6 ارزانتر با باتری کوچکتر 53 کیلووات ساعتی نیز در آینده ارائه خواهد شد.

می‌توانید Ioniq 6 را با استفاده از همان شارژرهای سریع 350 کیلوواتی مانند Ioniq 5 شارژ کنید. این شارژرها می‌توانند باتری را از 10 تا 80 درصد در کمتر از 20 دقیقه افزایش دهند.

Ioniq 6 همچنین دارای قابلیت شارژ خودرو به بار است، به این معنی که می‌توانید از خودرو برای تامین برق وسایلی مانند جعبه خنک‌کننده، لپ‌تاپ و حتی ماشین‌های چمن‌زنی استفاده کنید (اگر بخواهید).

موتور هیوندای آیونیک 6 و عملکرد

در ابتدا، نسخه اول هیوندای Ioniq 6 تنها با موتورهای دوگانه و چهار چرخ متحرک در دسترس خواهد بود. یک مدل تک موتوره دیفرانسیل عقب در تاریخ بعدی عرضه خواهد شد.

نسخه دو موتوره را انتخاب کنید و Ioniq 6 325 اسب بخار قدرت و 605 نیوتن متر گشتاور دریافت می کند، به این معنی که شتاب 0-60 مایل در ساعت را در 5.1 ثانیه شکست می دهد. این کمی سریعتر از BMW i4 eDrive 40 است.

هیوندای هنوز ارقام قدرت نسخه تک موتوره را اعلام نکرده است، اما اگر Ioniq 5 بخواهد قدرتی در حدود 228 اسب بخار داشته باشد.

هیوندای آیونیک 6 داخلی

فضای داخلی هیوندای Ioniq 6 به شدت از Ioniq 5 قدرت گرفته است – نگران نباشید این چیز خوبی است. شما یک طراحی داشبورد ساده با یک سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه عریض متشکل از دو نمایشگر ۱۲ اینچی با وضوح بالا که جدیدترین نرم‌افزار اطلاعات سرگرمی هیوندای را اجرا می‌کنند، دریافت می‌کنید.

تنها تفاوت واقعی بین Ioniq 5 و 6 این است که سالن جدید به جای کنسول کشویی SUV دارای یک کنسول مرکزی ثابت است. همچنین متوجه صفحه نمایش های آینه های درب مجازی اختیاری (در زیر) خواهید شد که به جای آینه های معمولی از دوربین های رو به عقب استفاده می کنند.

تفاوت‌های بیشتری بین جدیدترین SUV الکتریکی هیوندای و Ioniq 6 بدنه جدید آن وجود دارد، اما برای شناسایی برخی از آنها باید اندازه‌گیری کنید.

فاصله بین دو محور Ioniq 6 که فاصله بین چرخ های جلو و عقب آن است، 5 سانتی متر از Ioniq 5 کوتاه تر است و خط سقف آن نیز 11 سانتی متر پایین تر است. اگرچه این خودروی کوچکی نیست، اما هنوز 7 سانتی‌متر از ب‌ام‌و سری 4

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا