اقتصاد

بحران تسهیلات در آمریکا آغاز شده است

بحران تسهیلات در آمریکا آغاز شده است

‌به گزارش خبرنگار مهر به نقل از بیزینس اینسایدر، مایک ویلسون که یکی از کارشناسان ارشد بانک مورگان استنلی آمریکا به‌شمار می‌رود می‌گوید که ورشکستگی دو بانک سیلیکون ولی و سیگنچر و تداوم سایه بحران بر نظام بانکی آمریکا، باعث به وجود آمدن مشکلات جدی در حوزه پرداخت تسهیلات در این کشور شده است.

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

وی می‌گوید: آمارها نشان می‌دهد که روند پرداخت وام از سوی مؤسسات مالی به خاطر اتخاذ سیاست‌های انقباضی پولی کاهش یافته است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

کمبود نقدینگی باعث شد تا دو بانک مذکور حدود یک ماه پیش به فاصله چند روز نتوانند سپرده مشتریان خود را بازپرداخت کرده و ورشکست شوند. البته یک بانک دیگر هم که در معرض ورشکست قرار داشت که با کمک ۳۰ میلیارد دلاری از سوی بانک مرکزی آمریکا توانست سپرده‌هایش را به مشتریان بازگردانده و از ورشکستگی نجات پیدا کند.

وی می‌گوید: دلیل کاهش پرداخت وام از سوی بانک‌های آمریکا، تلاش برای حفظ نقدینگی برای بازپرداخت احتمالی سپرده‌های مردم بوده است.

این کارشناس حوزه بانکی تأکید کرد که آمارها نشان می‌دهد بحران پرداخت تسهیلات در آمریکا آغاز شده است.

آمارها نشان می‌دهد از حدود یک سال گذشته تاکنون و در پس اجرای سیاست افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا، مردم این کشور یک تریلیون دلار از سپرده‌های خود در بانک‌های آمریکا را خارج کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا