اخبار روز

باید در برنامه هفتم توسعه به ظرفیت معادن توجه شود

باید در برنامه هفتم توسعه به ظرفیت معادن توجه شود

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

باید در برنامه هفتم توسعه به ظرفیت معادن توجه شود

بهروز محبی نجم آبادی در گفتگو با خبرنگار خالق، با اشاره به رونمایی از لایحه برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: متأسفانه کمتر از ۴۰ درصد برنامه ششم توسعه اجرا شد و بنابراین باید برنامه هفتم توسعه به گونه‌ای بررسی و تصویب شود که قابلیت اجرا داشته باشد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه هم باید قابلیت اجرا داشته باشد و هم دولت‌ها باید اراده کافی برای اجرای آن داشته باشند، بیان کرد: از آنجایی که دولت در خط مقدم حل مشکلات مردم قرار دارد، قاعدتاً باید چارچوب و سیاست‌های دولت در برنامه هفتم توسعه منجر به حل مسائل مردم شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس هم به عنوان قانون‌گذار که مسلط بر مباحث قانونی است و مباحث نظارتی را هم به خوبی پیگیری می‌کند، قطعاً توجه زیادی به مفاد برنامه هفتم توسعه خواهد داشت و مواردی را در آن لحاظ می‌کند که منجر به رفع مشکلات اقتصادی کشور شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مرکز پژوهش‌های مجلس و همه متخصصان باید به مجلس در بررسی کارشناسی برنامه هفتم توسعه یاری دهند و نمایندگان هم باید با دقت زیادی به این موضوع ورود کند و باید مسائل مهم در این برنامه مورد توجه قرار گیرد.

محبی نجم آبادی اظهار داشت: یکی از مسائل بسیار مهم کشور مربوط به بحث معادن است و ما باید مبتنی بر نقشه راه در این زمینه حرکت کنیم و باید در برنامه هفتم توسعه به خوبی مشخص شود که در این حوزه می‌خواهیم از کجا تا کجا برسیم.

وی گفت: متأسفانه ظرفیت معادن در کشور ما مغفول باقی مانده است و نه تنها در حوزه اکتشاف معادن ضعف جدی داریم، بلکه در حوزه بهره برداری و مالکیت معادن و شناسایی آن هم مشکلات جدی داریم و باید در برنامه هفتم توسعه به این بخش توجه ویژه شود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا