اخبار روز

باید از دیپلماسی و مکتب شهدا درس گرفت/ضرورت حل مشکلات معیشتی مردم

باید از دیپلماسی و مکتب شهدا درس گرفت/ضرورت حل مشکلات معیشتی مردم

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

باید از دیپلماسی و مکتب شهدا درس گرفت/ضرورت حل مشکلات معیشتی مردم

به گزارش خبرنگار خالق، سردار محمد رضا نقدی شامگاه جمعه در یادواره اولین شهید محور مقاومت شهید سردار حاج رسول حیدری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای شهرستان ملایر به جنگ صرب‌ها علیه مسلمانان بوسنی و هرزگوین در سه دهه گذشته اشاره و اظهار کرد: علت اصلی ایجاد این جنگ وجود جمعیت مسلمان کشور بوسنی در غرب اروپا بود.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: همانطور که در جریان جنگ تحمیلی، شرق و غرب علیه ملت ما و پا گرفتن اسلام متحد شده بودند تا اسلام و انقلاب نباشد در این جنگ نیز همه متحد شدند تا جمهوری که اکثریت آن در قلب اروپا مسلمان بود، نباشد.

وی با اشاره به اینکه بوسنی ها مسلمانان بومی اروپا بودند و استکبار جهانی می‌داند ظرفیت اسلام برای برقراری عدالت و مبارزه با ظلم چیست افزود: غربی‌ها از اواخر قرن ۲۰ سیلی‌های سختی خورده و از دور که اسم اسلام را می‌شنوند می‌ترسند و همه با هم متحد شده بودند که این ملت را براندازند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه استکبار بر علیه مسلمان بوسنی جنایت‌ها کرد که واقعاً دردناک بود گفت: آنها حتی کاری کرده بودند که مجامع بین المللی هر نوع کمک تسلیحاتی به مردم بوسنی را ممنوع کردند و یک طرف ارتش تا دندان مسلح یوگسلاوی و طرف دیگر ملتی با دست خالی که گناهشان این است که مسلمان هستند و ارتشی بسیار مسلح و پر امکانات به جان ملتی ضعیف افتاده بود و با کشتارهای فجیع مسلمانان را در مناطق مختلف بوسنی محاصره کردند.

وی یادآور شد: همان کشورهایی که دشمن بوسنی بودند در قالب دوستی از مردم این کشور خواستند به کشور آنها مهاجرت کنند تا جامعه‌ای به نام مسلمانان بوسنی وجود نداشته باشد قومیت بومی مسلمان اروپایی که هر آن ممکن است بیداری باعث دردسر شود در کل دنیا پخش شوند.

نقدی با بیان اینکه در این برهه یک دیپلماسی شجاعانه فعال که مبنای آن توکل بر خدا و اعتماد به مردم بود شکل گرفت افزود: افرادی بودند که با قدرت تصمیم گیری های شجاعانه دیپلماسی فعال را بر انفعال ترجیح دادند و بر اساس قرآن و ایمان خود فریاد و استغاثه مردم آنجا را اجابت کردند.

وی با بیان اینکه در این برهه شهید حیدری با سفر به هزاران کیلومتر دورتر از کشور خود برای حمایت از مردم بوسنی به این کشور رفت گفت: این شهید بزرگوار در راه دفاع از اسلام و مسلمانان مظلوم این خطه به مقام والای شهادت رسید.

وی افزود: به خاطر این فداکاری‌ها است که این پیروزی بزرگ برای مسلمانان رقم خورد و امروز ما یک جامعه مسلمان بومی را در بوسنی داریم هر چند توطئه کردند قوانین پیچیده‌ای به آنها تحمیل کردند اما به هر حال آنها آنجا هستند و مکتب اسلام روز به روز آنجا قوی‌تر و جدی تر می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به خدمات شهید حاج رسول حیدری وی را شاگرد آیت الله فاضلیان روحانی و عالم برجسته ملایری دانست که در مکتب ایشان درس آموخت گفت: شهید حیدری با شجاعت گروهای منافقین را شناسایی و جریان نفاق را از بین برد و امنیت را برای مردم این شهر به ارمغان آورد.

وی حضور در جنگ‌های نامنظم در عمق خاک عراق و حضور در جبهه‌های نبرد در عملیات‌های مختلف و دهه‌ها افتخار دیگر را از زندگی پر فراز و نشیب این شهید دانست و تصریح کرد: باید کتاب‌ها درباره این شهید نوشته شود.

سردار نقدی با تاکید بر اینکه باید از این دیپلماسی و این مکتب درس گرفت، شهدا را شمع محفل بشریت و ستارگان درخشان راه هدایت دانست و گفت: شهدا فقط آموزگاران جهاد و شهادت نیستند، آموزگاران جامعه بشری در همه ابعاد هستند.

وی ادامه داد: همه جا باید از آنها درس گرفت فقط بحث جنگ و شهادت نیست، از اقتصاد سبک زندگی قناعت و پشتکار موضع گیری سیاسی و حمایت از ولایت فقیه سبک زندگی، خانواده، سیاست و روابط بین المللی آنها باید درس بگیریم.
.
معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهدا به ما به ما درس بین المللی می‌دهند گفت: شهدا به ما نشان دادند که با توکل و اعتماد به خدا می‌توان به همه چیز رسید و بر دشمن غلبه کرد حتی اگر امکانات کم باشد.

وی با تاکید بر اینکه کسانی که در دستگاه دیپلماسی هستند از این شهدا یاد بگیرند گفت: دهه گذشته متأسفانه تمام این درس‌های شهدا کنار گذاشته شد و آکادمی غرب دستور کار سیاست مداران ما شد و اتفاقات بدی رخ داد.

سردار نقدی با بیان اینکه شهید حیدری می‌دانست چگونه از ظرفیت‌های ملت خود استفاده کند و استراتژی شرق و غرب را شکست دهد گفت: برخی این ظرفیت را برای دشمن می‌دهند این افراد بویی از مکتب اسلام، شهدا و دیپلماسی انقلاب نبردند و ظرفیت کشور را هدر می‌کنند.

وی افزود: برخی افراد به جای اینکه قدرت خود را به رخ دشمن بکشند، قدرت دشمن را به رخ کشور خود می‌کشند و می‌گویند آمریکا با یک دکمه می‌تواند کل کشور شما را نابود کند.

وی گفت: اگر آمریکا این قدرت را داشت چرا مفتضحانه از افغانستان فرار کرد، بیایید به جای اتهام زدن به بقیه و دفاع از خود از ملت عذر خواهی کنید و اشتباه خود را بپذیرید با مردم صادق باشید سر مردم کلاه نگذارید.

شما پشتتان به امپراطوری رسانه‌ای غرب گرم است تا از شما بت بسازد اما این ملت خدا و این شهدا خدا را دارند

وی گفت: این شهدا آموزگار هستند چشمتان را باز کنید و ببینید اسرائیل و آمریکا را ببینید از روزی که انقلاب پیروز شده همه منحنی های آمریکا و اسرائیل در اقتصاد، مسائل اجتماعی، سیاسی و نظامی افول کرده و دائماً رو به افول است.

نقدی افزود: زانو بزنید از دیپلماسی این شهدا درس بگیرید با مردم صادق باشید دیپلماسی را از مکتب شهید سلیمانی و شهید حیدری یاد بگیرید که اگر از این مکتب پیروی کنیم فاتح میدان خواهیم بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز مشکلاتی از جمله ما گرانی و اشتغال را در کشور داریم که باید حل شود گفت: این مملکت مسائل سیاسی، علمی، فناوری، فرهنگ و مسائل امنیتی دارد اگر در عرصه‌ای مشکل جدی داریم آن را حل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مردم نشان دادند مرد عمل هستند گفت: باید به تولید کالای ایرانی حمایت از صنعتگران خود بپردازیم و کشاورزی را علمی کنیم.

نقدی یادآور شد: راهش سازش نیست، مردم مصر را ببینید که به دلیل سازش با آمریکا و اسرائیل به چه روزی رسیدند.

وی با بیان اینکه باید روی پای خود بایستیم و به مردم امید بدهیم گفت: با امید جبهه را فتح کردیم، تمام این ۴۴ سال روی مدار پیروزی بودیم باز هم پیروز خواهیم بود.

نقدی تصریح کرد: باید همان مسیری که رهبری می‌گوید برویم راه همان تولید است.

وی اضافه کرد: اهتمام به تولید ملی، به کار و کارگر به کشاورز به تولید بومی و فاصله گرفتن از مصرف کالاهای وارداتی که می‌تواند تورم را مهار کند کاهش وابستگی به ارز باید اینها را داشت تا موفق شد و اینها درس‌های شهدا هستند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا