اخبار روز

باغ‌شهری با چالش‌های صنعتی/شاهدیه از مشکلات زیست محیطی رنج می‌برد

باغ‌شهری با چالش‌های صنعتی/شاهدیه از مشکلات زیست محیطی رنج می‌برد

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

باغ‌شهری با چالش‌های صنعتی/شاهدیه از مشکلات زیست محیطی رنج می‌برد

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی میرنژاد صبح امروز در نشستی خبری با بیان اینکه شاهدیه با حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت در ورودی شهر یزد قرار گرفته است، اظهار داشت: این شهر به واسطه وجود باغ‌ها در مجاورت بناهای مسکونی، روزگاری ریه تنفسی شهر به شمار می رفت اما اکنون با مشکلات جدی زیست محیطی مواجه است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی عنوان کرد: این شهر تبعات صنعتی شدن شهرستان‌های همجوار خود از جمله یزد، زارچ و اشکذر را به دوش می کشد که مهاجرت اتباع افغانستانی به این شهر، نفوذ آلاینده‌های صنایع دشت اردکان – مهریز، تصفیه خانه فاضلاب یزد و …. از آن جمله است.

میرنژاد در پاسخ به سئوال مهر در مورد خشک شدن باغ‌های شاهدیه که عمدتا به دلیل خشکسالی و برخی نیز عامدانه اتفاق افتاده و اکنون ناگزیر به تغییر کاربری است، افزود: تغییر کاربری باید از مسیر قانونی اتفاق بیفتد و مالکان نمی توانند خودسرانه در اراضی که کاربری باغ یا زراعی دارد، اقدام به ساخت و ساز کنند.

وی تاکید کرد: مالکان باید با ارائه مدارک و مستندات به شهرداری درخواست تغییر کاربری دهند و شهرداری نیز پس از انجام کار کارشناسی، نسبت به انجام آن اقدام قانونی کند.

میرنژاد با تاکید بر اینکه سیاست شهرداری و شورای شهر شاهدیه، حفظ باغ‌ها و توسعه فضای سبز است، عنوان کرد: تلاش می کنیم علاوه بر باغ‌ها، بافت تاریخی را نیز حفظ و احیا کنیم.

شهردار شاهدیه همچنین به تشریح مشکلات مردم در این شهر پرداخت و گفت: یکی از بزرگترین مشکلات مردم شهر شاهدیه، وجود تصفیه‌خانه فاضلاب در مجاورت شهر است که بوی نامطلوب آن گلایه و اعتراض مردم را به دنبال داشته اما این مشکل پس از گذشت سال‌ها رفع نشده و مردم هر سال در شش ماهه اول و با گرم شدن هوا، با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

وی در مورد ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی شاهدیه نیز بیان کرد: در فروردین ماه ۱۴۰۰، بافت تاریخی شهرداری شاهدیه با شماره ۳۰۰ ثبت ملی شد و علاوه بر بافت تاریخی، تک بناها و سازه‌هایی نظیر بادگیر نیز در این شهر ثبت ملی شده اند.

شهردار شاهدیه از مرمت جداره های قلعه ساسانی ابرندآباد خبر داد و گفت: در ستاد بازآفرینی کشور، برای این پروژه یک میلیارد تومان اعتبار تعریف شده است.

میرنژاد یادآور شد: محوطه‌سازی پیرامون این قلعه از سوی شهرداری برای حفظ حریم آن و ایجاد فضای باز شهری به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی با تملک و آزادسازی با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سال‌های اخیر انجام شده است.

وی در ادامه این نشست به تشریح فعالیت‌های انجام شده در راستای آسفالت معابر، احداث پروژه های شهری، احداث پارک بانوان و … پرداخت و به سئوالات خبرنگاران در این زمینه پاسخ گفت.

اعضای شورای شهر شاهدیه نیز در این نشست حضور یافتند و ضمن بیان دغدغه های خود، به سئوالات خبرنگاران نیز پاسخ دادند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا