اخبار روز

بازدید سرپرست حجاج ایرانی از مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه 

بازدید سرپرست حجاج ایرانی از مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه 

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

بازدید سرپرست حجاج ایرانی از مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه 

به گزارش خبرگزاری خالقبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به همراه رئیس سازمان حج و زیارت، عصر روز جمعه (۱۲ خرداد) از مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه بازدید کرد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی در این بازدید از اقدامات و خدمات پزشکی، درمانی و دارویی که مرکز پزشکی حج و زیارت به زائران ایرانی، ارائه می‌کند مطلع شد و از یک زائر تهرانی که در این مرکز بستری شده، عیادت کرد.

این زائر تهرانی در مسجد شجره دچار تنگی نفس شده بود و اکنون در مرکز پزشکی در مدینه بستری است و تحت درمان قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین برای آرامش و بهره مندی از حضور در سرزمین وحی بیمارانی که در مدینه و مکه بستری می‌شوند پیشنهادی را ارائه داد.

وی گفت: مناسب است امکانی فراهم شود تا بیماران مدت زمانی را که در این مراکز بستری هستند با مطالعه کتاب‌های مورد علاقه و نیازشان، از نظر روحی شرایط بهتری را پشت سر بگذارند.

طبق اعلام مسئولان پزشکی تا روز ۱۲ خرداد تنها دو نفر از زائران در مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه نیاز به بستری شدن پیدا کردند و بقیه زائران در سلامت کامل بسر می‌برند.

استفاده از پرونده پزشکی زائران، موضوع دیگری بود که در این بازدید به آن اشاره شد. طبق این ساختار، تمام اطلاعات پزشکی زائران در این سامانه ثبت شده است و پزشکانی که در مدینه و مکه مستقر هستند از طریق کد ملی می‌توانند به این پرونده دسترسی پیدا کنند.

یکی دیگر از نکاتی که حجت الاسلام والمسلمین نواب در این بازدید به آن اشاره کرد، لزوم حفظ آرامش بیمار بود. وی توضیح داد که ارائه خدمات پزشکی باید به گونه‌ای باشد که زائران دچار کمترین اضطراب و نگرانی شوند. وی توصیه کرد که این شرایط برای بانوان زائر باید بیشتر مد نظر قرار بگیرد.

در پایان این بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در گفتگویی اظهار داشت: با وجودی حضور زائران حج کهنسال در حج امسال، به لطف خدا فقط یک بیمار در مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه بستری است که امیداوریم این زائر هم با بهبودی به دیگر زائران کاروانش ملحق شود و اعمال خود را در مکه انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه در زمان حضور در نمازهای حرم با وجود جمعیت فراوان فعلاً از سرفه‌های سنگین زائران اثری نیست، اظهار داشت: به نظر می‌رسد زائران فعلاً با شادابی خوبی در حرم حضور می‌یابند و اعمال عبادی شأن به صورت آرام و عادی انجام می‌شود ولی احتمال می‌رود سرفه‌های زائران بعد از انجام اعمال بیشتر شود.

سرپرست حجاج ایرانی ابراز امیدواری کرد که با عنایات الهی زائران ایرانی و دیگر کشورها با سلامتی اعمال شأن را انجام دهند و با شادکامی و آرامش خاطر به کشور بازگردند.

بازدید سرپرست حجاج ایرانی از مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه 

رئیس سازمان حج و زیارت هم در ادامه این گفتگو با اشاره به تعداد زائران ایرانی حاضر در مدینه و مکه اظهار داشت: روند اعزام زائران به سرزمین وحی طبق برنامه ادامه دارد.

وی به زائران بویژه زائران کهنسال که به سرزمین وحی مشرف می‌شوند توصیه کرد که شب‌ها و صبح‌ها را برای حضور در حرم و زیارت انتخاب کنند و روزها بدلیل گرم بودن هوا در فضای خارج از هتل‌ها کمتر تردد کنند تا سلامتی شأن حفظ شود و احیاناً گرما زده نشوند.

دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت نیز با اشاره به اینکه مجموعاً در مکه و مدینه حدود ۵۵۰۰ مورد خدمات مختلف به زائرین مراجعه کننده به مراکز درمانی مرکز پزشکی ارائه شده است، گفت: خوشبختانه با آموزش‌ها و تمهیدات اندیشیده شده سلامت زائران حفظ شده و بیمار بدحال و مشکل دار نداریم.

وی حجاج را به رعایت نکات بهداشتی توصیه کرد و از زائرانی که روزهای آینده به سرزمین وحی سفر می‌کنند خواست داروهایی را که مصرف می‌کنند و ممنوعیت ورود به عربستان ندارد با نسخه پزشک همراه داشته باشند و به توصیه‌های مدیر و روحانی کاروان توجه کنند.

بر اساس این گزارش تا روز جمعه ۱۲ خرداد بیش از ۱۸ هزار زائر عازم مدینه شده اند که از این تعداد زائران ۶۸ کاروان از این شهر خارج شده و برای انجام اعمال عمره تمتع به مکه مشرف شده اند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا