اخبار روز

بازدید رئیس جمهور از مجتمع کشت و صنعت مَکران در کنارک

بازدید رئیس جمهور از مجتمع کشت و صنعت مَکران در کنارک

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

بازدید رئیس جمهور از مجتمع کشت و صنعت مَکران در کنارک

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران اسلامی، در ادامه سفر یک روزه به جنوب سیستان و بلوچستان، از ظرفیت‌های اقتصادی مجتمع کشت و صنعت کنارک به صورت هوایی بازدید کرد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران، افزود: مجتمع کشت و صنعت مکران با تلاش بخش خصوصی در حال اجرا بوده و یکی از بزرگترین پروژه‌های سرمایه گذاری در سواحل مَکُران محسوب می‌شود.

محمد کرمی با اشاره به اینکه پیش بینی شده تا پایان سال جاری فاز نخست مجتمع کشت و صنعت مکران به بهره‌برداری برسد، افزود: راه‌اندازی این مجتمع، نقش مهمی در توسعه صنایع شیلاتی و کشاورزی خواهد داشت.

وی ادامه داد: عملیات ساخت این مجتمع در شش ماه اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا با مشکلاتی مواجه شده اما امیدواریم طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کار را به موقع تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

استاندار سیستان و بلوچستان، بیان کرد: در این مجتمع، اجرای پروژه پرورش میگو حدود ۱۲ کیلومتر مربع اختصاص و تقریباً هفت میلیون متر مربع خاکبرداری و خاکریزی داشته و در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی تمامی مراحل تکثیر، پرورش، عمل آوری و صادرات میگو دیده شده است.

وی تصریح کرد: در بخش پرورش ماهی در قفس (در دریا) نیز تا آخر امسال حدود هزار تن پرورش ماهی و این ظرفیت با تکمیل پروژه به هفت هزار تن افزایش تولید ماهی در قفس پیش‌بینی شده است.

کرمی با اشاره به اینکه چابهار و کنارک ظرفیت‌های خوبی برای طرح‌های شیلاتی و کشاورزی دارند و می‌توانند به افزایش تولید و رونق اشتغال کمک کنند، خاطرنشان کرد: ساخت باغ‌های میوه‌های گرمسیری و گلخانه در منطقه گوردیم کنارک و اشتغالزایی هزاران نفر، موجب خرسندی و زمینه ساز رونق توسعه و اشتغال است.

وی گفت: چابهار با توجه به آب و هوا و خاک حاصل‌خیزی که دارد، برای کشت‌های گلخانه‌ای بسیار مناسب است و می‌تواند در مدت کوتاهی سود دهی لازم را برای سرمایه گذار به ارمغان آورد و برای مردم منطقه نیز مؤثر باشد.

شایان ذکر است، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور با هیئت همراه امروز پنجشنبه به منظور پیگیری طرح‌ها و افتتاح چند پروژه وارد فرودگاه کنارک همجوار سواحل مکران شد و مورد استقبال مردم و مسئولان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

رئیس جمهور رئیس جمهور با حضور در مرز پیشین شهرستان راسک، با نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کند.

شرکت در نشست شورای اداری، دیدار و گفتگو با معتمدان و علما و تجار و سرمایه گذاران و بازدید از طرح‌های مختلف از جمله برنامه‌های سفر یک روزه رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان است.

افتتاح سد کهیر، خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار، افتتاح ۱۱ پروژه با ۴۱ میلیارد تومان اعتبار در حوزه توزیع نیروی برق، کلنگ زنی انتقال آب از دریای عمان به شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان از جمله دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این سفر است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا