اخبار روز

ایجاد ۲۰ هزار شرکت دانش بنیان تا افق ۱۴۰۴

ایجاد ۲۰ هزار شرکت دانش بنیان تا افق ۱۴۰۴

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

ایجاد ۲۰ هزار شرکت دانش بنیان تا افق ۱۴۰۴

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در نشستی خبری که در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد، عنوان کرد: از ابتدای فعالیت این دوره مأموریت جدی به معاونت علمی ابلاغ شده که آن هم اقتصاد دانش بنیان است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان گفت: پیش نویس طرح دانش بنیان‌ها در راستای ایجاد نظام ارزشیابی شرکت‌ها نگاشته شده که در جلسه راهبردی شورای راهبری محصولات دانش بنیان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه‌های فعالیتی مختلف به ارائه محصول یا خدمات می‌پردازند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه امید داریم که نسل چهارم معاونت علمی با سیاست‌های جدیدی که طراحی، پیاده سازی و اجرایی می‌کند در رشد اقتصاد دانش بنیان تأثیر بگذارد، گفت: برای اینکه کشور به درصد مهمی از تولید ناخالص ملی برسد و اشتغال در دانش بنیان‌ها اجرایی شود برنامه ریزی شده که تا افق ۱۴۰۴، ۲۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور داشته باشیم.

به گفته دهقانی فیروز آبادی، طی ۱۰ سال تنها ۶ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان تاییدیه دریافت کرد؛ در سال ۱۴۰۰ ۵۰۰ شرکت دانش بنیان و در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۴۰۰ شرکت تاییدیه دریافت کرد.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین در افق ۱۴۰۴، فعالیت ۲۰ هزار شرکت دانش بنیان را ضروری می‌دانیم.

پیش نویس طرح جدید دانش بنیان‌ها ارائه می‌شود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ادامه داد: از سال ۱۳۸۹ قانون حمایت از دانش بنیان‌ها تصویب و طی ۱۲ سال اجرایی شد؛ از سال گذشته قانون طرح جهش تولید به تصویب رسید تا در نقاطی که عدم هماهنگی و عدم تناسب جدی به چشم می‌خورد بر اساس این قانون رفع شود.

وی اضافه کرد: قانون جهش تولید دانش بنیان دستمایه تغییر نظام ارزشیابی دانش بنیان‌ها در کشور است بنابراین در جلسه راهبردی شورای راهبری محصولات دانش بنیان که قرار است دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه برگزار شود، پیش نویس طرح جدید دانش بنیان‌ها ارائه شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری افزود: این پیش‌نویس بر اساس نظرات دانش بنیان‌ها در راستای ارتقا نقاط قوت و پوشش نقاط ضعف است.

به گفته وی، بر اساس این طرح، نظام دانش بنیان‌ها ارتقا می‌یابد و بناست که به صورت آزمایشی از اواخر اجرایی شود. این طرح بر مبنای تأثیرگذاری شرکتها، کیفیت موضوعی و فرایندی و رشد شرکت‌ها نگاشته شده است.

ادامه دارد….

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا