اخبار روز

اولین روز سفر دولت به آذربایجان شرقی/ بازدید از واحدهای صنعتی

اولین روز سفر دولت به آذربایجان شرقی/ بازدید از واحدهای صنعتی

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

اولین روز سفر دولت به آذربایجان شرقی/ بازدید از واحدهای صنعتی

خبرگزاری خالق – گروه استان‌ها: آذربایجان شرقی پنجمین مقصد رئیس جمهور در دور دوم سفرهای استانی است و این سفر، دومین سفر رئیس جمهور به استان در طول یک سال گذشته است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

این سفر دو روزه دولت به تبریز به منظور پیگیری مصوبات سفر سال گذشته و افتتاح طرح‌های به اتمام رسیده در یک سال گذشته انجام می‌گیرد.

رئیسی در روز نخست حضور خود در تبریز از شهرک صنعتی چرمشهر مایان تبریز و سپس کارخانه ماشین سازی تبریز بازدید خواهد کرد.

وی هم‌چنین پس از دیدار با شعرا و هنرمندان در محوطه ارگ تبریز با مردم آذربایجان شرقی نیز دیدار عمومی خواهد داشت.

در این سفر تعدادی از اعضای هیئت دولت رئیس جمهور را همراهی می‌کنند، در ذیل اخبار این سفر را می‌خوانید.


۱۲:۰۶ روند مطلوب اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی

هدی محمدی در حاشیه سفر رئیس جمهوری به این استان در بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن افزود: درصورت واریز به موقع آورده متقاضیان، واحدهای مربوطه در موعد مقرر تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی با اشاره به نقش تسهیلات بانکی در پیشبرد پروژه‌ها، تصریح کرد: پرداخت به موقع تسهیلات در کنار واریز مستمر آورده شخصی متقاضیان موجب خواهد شد که پروژه‌های مذکور در موعد مقرر به بهره برداری برسد.


۱۲:۰۳ چند هتل با حضور وزیر میراث فرهنگی در تبریز افتتاح شد

در جریان سفر هیأت دولت به آذربایجان شرقی، دو هتل در این استان با حضور سید عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تبریز افتتاح شدند.

گفتنی است؛ این سفر دو روزه رئیسی و اعضای هیأت دولت به تبریز به منظور پیگیری مصوبات سفر سال گذشته و افتتاح طرح‌های به اتمام رسیده در این یک سال گذشته انجام می‌گیرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور همزمان با سفر ریاست جمهوری به تبریز، طی سفر یک روزه خود از ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری تبریز و شهرستان میانه بازدید خواهد کرد.

با حضور عزت الله ضرغامی در تبریز، زیرساخت‌های گردشگری و آخرین وضعیت ابنیه تاریخی شهرستان میانه مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.


۱۱:۳۶۱ کارآفرینان زن عرصه تولید پوشاک حمایت شوند

انسیه خزعلی، در جریان سفر هیأت دولت به آذربایجان شرقی در بازدید از کارخانه تولید پوشاک شهرک شهید سلیمانی تبریز بر لزوم حمایت از کارآفرینان زن و افزایش چرخه تولید داخلی تاکید کرد.

مدیرعامل این شرکت نیز عوامل مختلفی همچون تورم، عدم ثبات اقتصادی و محدودیت مکان را مانع حرکت سریع و توسعه کار پوشاک دانست و گفت: بیشترین صدمه‌ای که به تولید داخل وارد می‌شود به خاطر آزادسازی ورود برخی از کالاها یا قاچاق آن می‌باشد.


۱۱:۳۵ بازدید رئیس جمهور از چرمشهر تبریز و گفتگو با کارگران

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر خود به آذربایجان شرقی از چرمشهر تبریز بازدید و بر ضرورت رفع مشکلات واحدهای فعال در صنعت چرم تبریز تاکید کرد.

در این بازدید رئیس جمهور در جمع کارگران حاضر شد و با آنها به گفتگو پرداخت.


۱۱:۳۱ خط ۳ مترو تبریز کلنگ‌زنی شد

با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، مهدی جمالی نژاد معاون وزیر، جبارعلی ذاکری معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، علی جعفری آذر فرماندار تبریز، یعقوب هوشیار شهردار تبریز، حجت الاسلام والمسلمین رسول برگی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، حکیمه غفوری، علی نوای باغبان و غلامرضا احمدی سه عضو شورای اسلامی شهر تبریز و چند تن از مدیران شهری خط ۳ مترو تبریز کلنگ زنی شد. وحیدی، در این مراسم با بیان اهمیت خط ۳ مترو تبریز و لزوم شروع هر چه سریع‌تر عملیات اجرایی گفت: خط ۲ مترو با فاینانسی که اخذ کرده است در حال احداث است و خط ۳ نیز با فاینانس دولتی آغاز می‌شود و تا اکنون ۱۷ میلیارد تومان برای خط ۳ مترو واریز شده است.

وحیدی در ادامه افزود: توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز با ورود یک هزار دستگاه تاکسی ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود به ۵ هزار تاکسی برسد.


۱۱:۲۵ رئیس جمهور: ضرورت تأمین نیازهای توسعه صنعت چرم آذربایجان شرقی

سید ابراهیم رئیسی قبل از در بدو ورود به استان آذربایجان شرقی با حضور در شهرک صنعتی چرمشهر، ضمن بازدید از یکی از واحدهای تولیدی این شهرک، از نزدیک در جریان فعالیت آن قرار گرفت.

شهرک صنعتی چرمشهر تبریز در نزدیکی روستای مایان واقع در ۱۰ کیلومتری شمال غربی تبریز قرار دارد که حدوداً ۳۰۰ کارخانه‌ی چرم‌سازی در آن فعال هستند.

رئیس جمهور در جریان بازدید از این شهرک صنعتی دقایقی نیز با کارگران شاغل در آن به صورت صمیمی و بی واسطه به گفتگو پرداخت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

همچنین در بخش پایانی بازدید رئیس جمهور از شهرک صنعتی چرمشهر نشستی با حضور جمعی از مدیران واحدهای تولیدی این شهرک برگزار و مسائل و مشکلات صنعت چرم استان مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور در سخنان کوتاهی در این نشست، صنعت چرم را صنعتی ارز آور و اشتغال زا عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت تأمین نیازهای توسعه صنعت چرم در این استان، دستگاه‌های مسئول را به «تأمین سرمایه در گردش»،ساخت شهرک صنعتی جدید «نوسازی ماشین آلات و تجهیزات» این صنعت و همچنین «توجه ویژه به مسائل زیست محیطی»، رفع آلایندگی‌های تولید و حفظ سلامت مردم مکلف کرد.


۱۱:۱۷ دستور رئیس جمهور برای اختصاص تسهیلات خرید تراکتور برای کشاورزان

در جریان سفر دو روزه آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان به آذربایجان شرقی، وی از گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز بازدید کرده و از نزدیک اقدامات انجام شده و مشکلات و چالش‌های این گروه صنعتی را بررسی کرد.

رئیس جمهور کشورمان در جریان بازدید از کارخانه تراکتورسازی تبریز و در راستای حمایت از تولید و اشتغال دستور داد ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات جهت خرید تراکتور به کشاورزان اختصاص یابد.

همچنین در ادامه این بازدید، خط تولید و مونتاژ خودروهای تجاری جدید با ظرفیت چهار هزار دستگاه را در گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز افتتاح کرد.

این خط در مساحت ۱۰ هزار متر مربعی و با سرمایه گذاری دو هزار و ۸۰۰ هزار میلیارد ریالی و برای تولید چهار هزار دستگاه انواع کامیونت، کشنده و ون ایجاد شده است و در کمتر از شش ماه تجهیز و راه اندازی شده و با ایجاد این خط برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۳۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.

افزایش تنوع محصولات کامیونت از شش تن به بالا که نیاز آن در کشور کاملاً محسوس می‌باشد از مهمترین اهداف ایجاد این خط است و افزایش کیفیت تولیدات در این حوزه، افزایش تولید روزانه به ۲۰ دستگاه، تلاش برای تنوع بخشی به تولیدات تراکتورسازی و خروج از تک محصولی در این واحد صنعتی و مهم‌تر از همه ایجاد اشتغال از دیگر اهداف راه اندازی این خط تولید می‌باشد.


۱۱:۰۷ افتتاح خط تولید خودروهای دیزلی در تبریز با حضور رئیس جمهور

خط تولید خودروهای دیزلی با حضور رئیس جمهور در تبریز افتتاح شد. احداث این پروژه از شهریور ۱۴۰۱ آغاز شده و اعتباری بالغ بر ۲,۸۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است. ظرفیت تولید این خط ۴ هزار دستگاه تجاری در سال است و برای ۵۰۰ نفر اشتغال زایی می‌کند.


۱۰:۵۹ تاکسی‌های نوسازی شده در تبریز باحضور وزیرکشور به بهره‌برداری رسید

با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، مهدی جمالی نژاد معاون وزیر، جبارعلی ذاکری معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، علی جعفری آذر فرماندار تبریز، یعقوب هوشیار شهردار تبریز، حجت الاسلام والمسلمین رسول برگی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، حکیمه غفوری، علی نوای باغبان و غلامرضا احمدی سه عضو شورای اسلامی شهر تبریز و چند تن از مدیران شهری تاکسی‌های نوسازی شده توسط شهرداری تبریز به بهره برداری رسید.

وزیر کشور در حاشیه این مراسم در گفتگو با رانندگان تاکسی در جریان مشکلاتی همچون بیمه رانندگان تاکسی قرار گرفت.

یعقوب هوشیار شهردار تبریز نیز طی سخنانی به تشریح برنامه‌های شهرداری در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی تبریز پرداخت و گفت: با توجه به فرسودگی تاکسی‌های فعال در معابر شهری، شهرداری طرح نوسازی تاکسی‌های درون شهری را با اعطای تسهیلات کم‌بهره چهار درصد اجرا کرد.


۱۰:۲۱ دستورات لازم برای تکمیل پروژه‌های ورزشی اهر و هریس صادر می‌شود

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان صبح امروز در سفر هیأت دولت به آذربایجان‌شرقی با استقبال مسئولان استانی به‌عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری وارد استان شد.

در سفر وزیر ورزش و جوانان به آذربایجان‌شرقی، قرار است پروژه‌های عمرانی و ورزشی شهرهای هریس و اهر مورد بازدید قرار گفته و دستورات لازم برای ساخت و تکمیل این پروژه‌ها صادر شود.


۱۰:۲۰ بزرگترین مزرعه آرتمیای کشور در عجب‌شیر به بهره‌برداری رسید

همزمان با سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، عملیات اجرایی مزرعه جلبک و آرتمیای بندر «رحمانلو» با ظرفیت ۱۰ تن بیوماس و چهار تن سیست در سال ۱۳۹۳ آغاز شد.

تاکنون ۳۰ میلیارد تومان از محل آورده شخصی، دولتی و تسهیلات بانکی برای آبگیری این مزرعه هزینه شده که ارزش روز آن ۷۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

این مزرعه دارای دریاچه مصنوعی به مساحت ۵۸ هکتار و سه حوضچه تحقیقاتی جهت تولید ریزجلبک بوده که از سوی پژوهشکده بیوتکنولوژی شمالغرب کشور خریداری و تجهیز شده است.

بهره‌برداری از این مزرعه برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند و برای انتقال پساب به این مزرعه حدود هشت کیلومتر لوله‌گذاری شده و آب تخصیصی آن از اداره آب و فاضلاب ۵۰ لیتر در ثانیه است.


۹:۵۹ افتتاح چندین پروژه مهم در آذربایجان شرقی با حضور رئیس جمهور

عابدین خرّم صبح در حاشیه سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان، ۱۶ پروژه مهم و شاخص در صنعت برق با اعتبار بالغ بر ۶۰۴ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح طرح تولید مس کاتد به روش هیپ لیچینگ در مس‌سونگون آذربایجان‌شرقی با هزینه‌کرد ۱,۳۰۰ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های افتتاحی است.

وی ادامه داد: دستور رئیس جمهور مبنی بر پاسخ به مطالبات مردمی و در راستای مصوبات دور اول سفر، شرکت مس سونگون آذربایجان به صورت مستقل تشکیل شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

خرّم گفت: ۴ پروژه در قالب ۷۱ طرح بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اعتبار ۱۰ هزار و ۷۴۲ میلیارد و ۲۲۳ میلیون ریال افتتاح می‌شود و با این افتتاح اشتغالزایی و تثبیت اشتغال ۴۱ هزار و ۳۱۶ نفر فراهم می‌شود.


۹:۵۱ بهره برداری از ۱۲۸ دستگاه اتوبوس با حضور وزیر کشور در تبریز

با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، مهدی جمالی نژاد معاون وزیر، جبارعلی ذاکری معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، علی جعفری آذر فرماندار تبریز، یعقوب هوشیار شهردار تبریز، علی نوای باغبان عضو شورای اسلامی شهر تبریز و چند تن از مدیران شهری اتوبوس‌های جدید خریداری شده توسط شهرداری تبریز به بهره برداری رسید.

وزیر کشور در این آئین ضمن پیگیری موضوع عدم شماره گذاری اتوبوس‌های جدید، دستور بررسی و تسریع در شماره گذاری این اتوبوس‌ها را صادر کرد.

احمد وحیدی در ادامه در گفت‌وگو با رانندگان خواستار ارائه برنامه‌ای شد که به تبع آن رانندگان در آینده بتوانند خود صاحب این اتوبوس‌ها شوند.

شهردار تبریز نیز در آئین این بهره برداری ضمن قدردانی از حضور وزیر کشور اظهار کرد: طبق قرارداد، آماده تحویل ۳۰۰ دستگاه اتوبوس بودیم و این در حالی است که تاکنون موفق به تحویل ۱۸۰ دستگاه اتوبوس شده‌ایم.

یعقوب هوشیار افزود: بر اساس توافق‌های صورت گرفته هزینه ۱۰۰ دستگاه اتوبوس پرداخت شده و مقرر شده بود این تعداد اتوبوس به شهرداری تبریز تحویل داده شود ولی در حال حاضر فقط ۲۳ دستگاه تحویل گرفته‌ایم.


۹:۵۰ ۷۳ پروژه در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی افتتاح می‌شود

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در جریان سفر دو روزه رئیس جمهور و هیئت دولت به آذربایجان شرقی به منظور افتتاح و بازدید از پروژه‌های بخش کشاورزی صبح امروز وارد این استان شد.

سید محمد آقا میری، در این سفر ۷۳ پروژه در بخش کشاورزی با اعتبار بالغ بر ۱۰ هزار و ۷۴۲ میلیارد ریال و ایجاد و تثبیت اشغال برای ۴۱ هزار و ۳۱۶ نفر در بیش از ۱۰ هزار و ۹۸۰ هکتار از اراضی استان را افتتاح خواهد کرد.

افتتاح پروژه توسعه ارس، پروژه سامانه‌های نوین آبیاری و آبیاری تحت فشار، تکمیل خط انتقال آب پروژه پرورش آرتمیا و بهره برداری از اراضی پایاب سد آیدوغموش از جمله برنامه‌های سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در سفر به استان آذربایجان شرقی است.

بهره برداری از خط تولید تراکتور شالیزاری در شرکت تراکتورسازی ایران، بهره برداری از سیلوی شهرستان هشترود و تجهیز و آماده سازی آزمایشگاه دامپزشکی استان با ۲۵ میلیارد تومان هزینه کرد از دیگر طرح‌های قابل بهره برداری در حوزه کشاورزی در این سفر است.


۸:۴۲ رئیس جمهور از چرمشهر تبریز بازدید کرد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، با سفر به آذربایجان شرقی در اولین مقصد برای بررسی و رسیدگی به مشکلات، از چرمشهر تبریز بازدید کرد.

رئیسی در روند این بازدید، ضمن گفت‌وگو با مدیر و کارکنان چرمشهر در جریان مشکلات و چالش‌های این واحد صنعتی قرار گرفت همچنین نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید حضور داشتند.

گفتنی است؛ چرمشهر تبریز، بزرگترین مرکز تولید چرم ایران و نخستین شهرک صنعتی خصوصی ایران و بزرگترین مرکز تولید چرم در کشور است. در این شهرک ۳۶۰ واحد با اشتغال حدود ۴ هزار نفر فعالیت دارد و حدود ۹۰ درصد صادرات چرم کشور از این شهر انجام می‌شود.


۸:۰۰ پیگیری مصوبات سفر اول اولویت سفرهای استانی در دور دوم است

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به شهر تبریز در جمع خبرنگاران گفت: آذربایجان شرقی استان فرهنگی و صنعتی است و این استان ظرفیت‌های بالایی دارد که باید استفاده شود.

رئیسی افزود: از کهن‌ترین تمدن‌های ایران اسلامی، تمدن آذربایجان است و این تمدن که پشتوانه عظیم فرهنگی است نه فقط برای آذربایجان بلکه برای ایران اسلامی و جهان اسلام است.

وی ادامه داد: افتخار دارم که امروز در جمع مردم بسیار خوب آذربایجان برای پیگیری مصوبات دور اول سفرها هستم که برخی از این مصوبات به ثمر نشسته و وعده‌ای که به مردم عزیز آذربایجان داده‌ایم، ان‌شاءالله اجرایی خواهد شد. کارها دنبال می‌شود تا بر زمین نماند و نیاز استان انجام شود.

رئیسی گفت: در سفر اول به خاطر وضعیت کرونایی امکان حضور در شهرستان‌ها را نداشتیم اما این بار امکان داریم تا به برخی از شهرها سفر کنیم و ان‌شاءالله در سفرهای بعدی هم خدمت مردم عزیز استان خواهیم رسید.


۷:۵۳ رئیس جمهور وارد تبریز شد

آذربایجان شرقی پنجمین مقصد رئیس جمهور در دور دوم سفرهای استانی بوده و این سفر، دومین سفر رئیس جمهور به استان در طول یک سال گذشته است.

رئیس جمهور در این سفر از واحدهای صنعتی و تولیدی بازدید و با مردم در برخی از شهرستان‌ها دیدار می‌کند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا