اقتصاد

امضای یادداشت تفاهم بین سازمان صنایع کوچک با BWA آلمان

امضای یادداشت تفاهم بین سازمان صنایع کوچک با BWA آلمان

به گزارش خبرگزاری خالق، بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، این یادداشت‌تفاهم به امضای علی‌رسولیان معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و مایکل شومان رئیس اتحادیه فدرال توسعه اقتصادی و بازرگانی خارجی آلمان (BWA) رسید.

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

بنا بر مفاد این یادداشت تفاهم، همکاری‌های دو طرف حول محورهای تبادل فناوری میان شرکت‌های ایرانی و آلمانی، برگزاری همایش‌های مبتنی بر فناوری، برگزاری جلسات B۲B میان شرکت‌های ایرانی و آلمانی، تأمین ماشین آلات مورد نیاز شرکت‌های ایرانی، برگزاری رویدادهای صنعتی و تجاری با مشارکت BWA برای کشورهای منطقه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی بهترین تجارب در خصوص فعالیت‌های BWA و ISI ، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای شرکت‌های ایرانی شامل دوره‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش مدیران خواهد بود.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

رئیس و چهار عضو اتحادیه فدرال توسعه اقتصادی و بازرگانی خارجی آلمان مرداد سال گذشته با حضور در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با علی رسولیان معاون وزیر صمت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

این دیدار با هدف ارتقای همکاری‌های اقتصادی و تجاری با تکیه بر ظرفیت‌های بنگاه‌های کوچک و متوسط دو کشور برگزار شد و به‌هم‌رسانی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط (SME) ایران و آلمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این دیدار، با تأکید بر ضرورت به‌هم‌رسانی بنگاه‌های کوچک و متوسط ایران و آلمان به‌عنوان ظرفیتی بی‌بدیل برای ارتقای مراودات اقتصادی میان دو کشور، ایجاد مرکز تبادل فناوری میان شرکت‌های آلمانی و ایرانی را پیشنهاد داد.

رسولیان افزود: این مرکز می‌تواند در راستای برگزاری نشست‌های رو در روی تجاری (B۲B) و فناوری، کمک به ورود ماشین‌آلات و تجهیزات مدرن به کشور، برگزاری رویدادهای صنعتی و تجاری در ایران و کشورهای همسایه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های مختلف فنی و حرفه‌ای تأثیرات به‌سزایی داشته باشد و با توجه به موقعیت استراتژیک ایران، این کشور می‌تواند به مثابه پل ارتباطی با شرکت‌های توانمند آلمانی و کشورهای همسایه ایفای نقش کند.

رئیس اتحادیه فدرال توسعه اقتصادی و بازرگانی خارجی آلمان (BWA) نیز در این دیدار با اعلام آمادگی برای گسترش و تعمیق مراودات اقتصادی با ایران، به‌ویژه در حوزه کسب و کارهای کوچک و متوسط، گفت: این اتحادیه از سال ۲۰۰۳ با هدف حمایت از SMEها و رشد و توسعه آن‌ها آغاز به کار کرده و در این راستا شبکه سازی مناسبی نیز در آلمان و خارج از این کشور انجام شده است.

مایکل شومان ادامه داد: این اتحادیه با ۷۰ کشور جهان مرتبط است و در حوزه‌هایی از جمله آموزش، تحقیق و توسعه، برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌ها، شبکه سازی و خوشه‌های صنعتی فعالیت دارد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۸۵۱ شهرک و ناحیه صنعتی و ۶ منطقه ویژه اقتصادی در حال بهره‌برداری، ۸۶ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، هفت شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، دو مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۱۰۰ هزار و ۵۶۴ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۵۰ هزار و ۳۷۳ واحد صنعتی و چهار هزار و ۲۶۰ واحد کارگاهی تکمیل شده، زمینه اشتغال مستقیم یک میلیون و ۱۲ هزار و ۴۹۳ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا