اخبار روز

امدادرسانی به ۵۶۶ نفر گرفتار شده در برف و کولاک بهاری

امدادرسانی به ۵۶۶ نفر گرفتار شده در برف و کولاک بهاری

امدادرسانی به ۵۶۶ نفر گرفتار شده در برف و کولاک بهاری

حمید قویدل در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طبق گزارش دریافتی مردمی مبنی بر وقوع بارش شدید برف و کولاک و مسدود شدن مسیر مناطق عشایرنشین در شهرستان‌های سرعین، مشگین‌شهر، نیر و اردبیل، ۱۱ تیم عملیاتی شامل هشت تیم اسکان و تغذیه و سه تیم ارزیابی از شهرستان‌های مشگین‌شهر، سرعین، نیر، اردبیل و مرکز استان متشکل از ۲۳ نفر نیروی انسانی و با به کارگیری ۱۱ دستگاه خودروی امدادی به مناطق حادثه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: عشایر مناطق نزدیک به روستای «لاطران و اوجور» از توابع شهرستان سرعین، «قوتورسویی» روستاهای «بیبکلو، قوری تاختا، موئیل» و «دووه‌بوینی مشگین‌شهر، ییلاق مشتقی و روستای مجیدآباد» شهرستان نیر و حوالی روستای سردابه شهرستان اردبیل درگیر برف کولاک است که در همه مناطق امدادگران در حال امدادرسانی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: قرمز و سفیدپوشان جمعیت هلال احمر در این مناطق ۱۴۲ بسته غذایی ۲۴ ساعته، سه هزار و ۵۰۰ قرص نان، ۵۹۶ قوطی کنسروجات و پنج دستگاه چادر امدادی در بین حادثه‌دیدگان توزیع کرده‌اند.

قویدل افزود: فرمانداری شهرستان مشگین‌شهر نیز ۶۹۰ قرص نان، یک گالن نفت و ۶۰ متر نایلون اهدا کرده بود که این اقلام نیز در بین حادثه‌دیدگان این شهرستان توزیع شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تعداد ۲۳ نفر از حادثه‌دیدگان نیز توسط تیم‌های عملیاتی شهرستان‌های مشگین‌شهر و سرعین اسکان اضطراری داده شده‌اند.

قویدل اضافه کرد: در این عملیات خودروی آرگو نیز از مرکز استان اعزام شده تا در مسیرهای صعب‌العبور که روند امدادرسانی به مشکل بر می‌خورد، با استفاده از این خودرو اقلام مورد نیاز به حادثه‌دیدگان ارسال شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیان کرد: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل و معاون امداد و نجات استان به صورت میدانی در محل حادثه حضور یافته و پیگیر روند امدادرسانی هستند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا