اخبار روز

افزایش چشمگیر کشت دانه های روغنی در خراسان جنوبی /چرایی کمبود شکر

افزایش چشمگیر کشت دانه های روغنی در خراسان جنوبی /چرایی کمبود شکر

افزایش چشمگیر کشت دانه های روغنی در خراسان جنوبی /چرایی کمبود شکر

به گزارش خبرنگار خالق، مهدی جعفری ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهارکرد: در هفته جهاد کشاورزی ۱۵۷ پروژه قابل افتتاح با اعتباری بالغ بر ۲۹۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خواهیم داشت.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعداد پروژه‌های قابل افتتاح حدود ۴۵ درصد افزایش داشته است، بیان کرد: سال گذشته تعداد پروژه‌های قابل افتتاح در هفته جهاد کشاورزی ۱۰۸ پروژه بوده است.

افتتاح ۱۵۷ پروژه کشاورزی

جعفری افزود: با افتتاح ۱۵۷ پروژه تعداد ۴۰ هزار نفر از مردم از مزایای آن بهره مند شده، سه هزار و ۱۲۷ شغل تثبیت شده است.

وی گفت: از این تعداد، حدود ۸۰ پروژه در بخش آب و خاک، ۹ پروژه در حوزه شرکت شهرک‌های کشاورزی، ۱۲ پروژه در زمینه تولیدات دامی، ۱۲ پروژه در حوزه مکانیزاسیون، دو پروژه در زمینه باغبانی، یک پروژه در زمینه حفظ نباتات، دو پروژه مربوط به مرکز تحقیقات، سه پروژه در زمینه تعاون روستایی و پنج پروژه نیز در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: هشت پروژه در زمینه منابع طبیعی و آبخیزداری، ۲۲ پروژه مربوط به امور عشایری، و یک پروژه در زمینه شیلات و آبزیان است.

جعفری بیان کرد: طی سال گذشته ۶۶ هزار و ۹۱۲ هکتار از اراضی استان رفع تداخل اراضی شده است که بسیار قابل اهمیت است.

سطح زیر کشت باغات خراسان جنوبی به ۹۶ هزار و ۶۷۱ هکتار رسید

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ میزان هزار و ۵۰۰ هکتار به باغات خراسان جنوبی افزوده شده است، گفت: همچنین در سال ۱۴۰۱ نیز سه هزار و ۵۲۲ هکتار به اراضی باغات استان افزوده شده است و در حال حاضر سطح زیر کشت باغات خراسان جنوبی به ۹۶ هزار و ۶۷۱ هکتار رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در زمین خرید تضمینی گندم سال ۱۴۰۰ میزان خرید دو هزار و ۸۳۴ تن بوده است، گفت: در سال گذشته نیز خرید تضمینی ما ۱۱ هزار و ۷۷۷ تن بوده است و در سال جاری نیز چهار هزار تن خرید تضمینی انجام داده‌ایم.

جعفری تأکید کرد: در حوزه گیاهان دارویی نیز در حال حاضر سطح زیر کشت ما به ۴ هزار و ۵۷۰ هکتار رسیده است.

کشت دانه‌های روغنی سه هزار درصد افزایش یافت

وی با بیان اینکه کشت دانه‌های روغنی در خراسان جنوبی سه هزار درصد افزایش داشته است، گفت: میزان کشت دانه‌های روغنی در استان در سال ۱۴۰۰ حدود دو هکتار و در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۲ هکتار بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: تولید محصولات زراعی ما طی سال ۱۴۰۱ به ۷۸۲ هزار تن رسید که نسبت سال قبل ۱۱.۲ درصد افزایش داشته است که یک نکته مهم در رابطه با شعار سال یعنی افزایش تولید است.

جعفری گفت: در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز ۱۴ واحد صنعتی راکد وارد مدار تولید شد و ۳۵ بهره برداری جدید نیز صادر کردیم که موجب اشتغال ۳۶۹ نفر شده است.

وی یادآور شد: در حوزه بازرگانی در حوزه بازرگانی میزان توزیع گوشت مرغ منجمد در سال گذشته هزار و ۶۱۴ تن، میزان توزیع گوشت گوسفند منجمد ۱۳۴ تن، توزیع گوساله منجمد سال گذشته ۴۵۶ تن، توزیع برنج سال منجمد چهار هزار و ۲۴۲ تن و توزیع شکر تنظیم بازار سال گذشته نیز چهار هزار و ۳۴۳ تن بوده است.

پاسخ به سوال خبرنگار خالق درباره چرایی کمبود شکر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در پاسخ به سوال خبرنگار خالق پیرامون چرایی کمبود شکر در استان علی رغم افزایش توزیع آن نسبت به سال گذشته گفت: در کشور شرکت‌های توزیع کننده شکر به خاطر تمایل به افزایش قیمت توزیعی انجام نمی‌دهند

جعفری یادآور شد: به زودی ۹۸ تن شکر برای خانوار توزیع خواهد شد و همچنین با همکاری بخش خصوصی میزانی شکر برای بخش صنف نیز تأمین می‌کنیم.

وی افزود: تولید کننده شکر دولت نیست و کارخانه‌های خصوصی تولید شکر نیز آیتم‌هایی برای رفتارهای اقتصادی خود دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه نرخ مصوب مرغ ۷۳ هزار تومان است، گفت: علی رغم اینکه نگه داشتن قیمت مرغ به قیمت نرخ مصوب بسیار سخت است اما تلاش برای نگه داشتن در همین محدوده را خواهیم داشت.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا