اخبار روز

اعتراض به رای دیوان عالی کشور در حوزه تغییر کاربری

اعتراض به رای دیوان عالی کشور در حوزه تغییر کاربری

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

اعتراض به رای دیوان عالی کشور در حوزه تغییر کاربری

به گزارش خبرنگار مهر، دوم اردیبهشت روز جهانی زمین است. به همین مناسبت امروز نشست خبری رضا سازمان امور اراضی کشور برگزار شد. رضا افلاطونی، رئیس سازمان امور اراضی کشور در پاسخ به پرسش مهر مبنی به آمار تغییر کاربری اراضی و این که این قانون برای تمام تغییر کاربری‌های سال‌های قبل هم قابلیت اجرا دارد، عنوان کرد: از سال ۷۴ که قانون حفظ کاربری در کشور تصویب شد هرگونه ساخت و ساز در اراضی غیرمجاز قابل پیگیری بوده و سازمان امور اراضی موظف به برخورد است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی افزود: این موضوع در سنوات مختلف پیگیری شده و مشمول گذشت زمان نمی‌شود. البته سال گذشته بر اساس رأی دیوان عالی کشور اگر از عمر تغییر کاربری ۳ سال گذشته و کاری انجام نشده باشد دیگر مشمول قوانین کیفری کشور نمی‌شود.

افلاطونی با بیان اینکه سازمان امور اراضی نسبت به این موضوع اعتراض دارد، گفت: سازمان پیگیر اصلاح این رأی است و قوه قضائیه هم نظر با سازمان امور اراضی است. موضوع در حال پیگیری تا اصلاح رأی هستیم.

آمار تغییر کاربری
در ادامه سرهنگ اکبر امینی، فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور درباره آمار تغییر کاربری گفت: سال گذشته حدود ۷۵ هزار هکتار تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی شد که از این آمار ۴ هزار و ۸۳۴ هکتار کارشناسان به محل رفته و دستور به توقف عملیات داده شد.

وی افزود: حدود ۲۶ هزار ۳۵۳ هکتار که مبادرت به کشیدن دیوار و… شده بود تخریب شد.

او ادامه داد: همچنین ۱۵۲۳ هکتار بنای کامل انجام شده بود که با اخذ حکم مرجع قضائی ساختمان‌ها قلع و قمع شد.

سرهنگ امینی با بیان اینکه بیشتر کاربری در استان‌های شمالی در حال انجام است، گفت: امسال با کمک رسانه‌ها در ایام نوروز تماس مربوط به اطلاع رسانی برای تغییر کاربری ۶۸ درصد افزایش داشت. همچنین سال گذشته ۳۱ درصد افزایش اطلاع رسانی درباره تغییر کاربری با کمک مردم داشتیم که نشان از همگرایی دارد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا