اخبار روز

استمرار پدیده گرد و غبار در لرستان/ بارش‌ها بعدازظهر شروع می‌شود

استمرار پدیده گرد و غبار در لرستان/ بارش‌ها بعدازظهر شروع می‌شود

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

استمرار پدیده گرد و غبار در لرستان/ بارش‌ها بعدازظهر شروع می‌شود

بهروز مرادپور در گفت و گو با خبرنگار خالق، اظهار داشت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و با تاکید بر هشدار زرد صادر شده، در ساعات بعدازظهر امروز با فعالیت امواج سامانه بارشی بر جو منطقه علاوه بر پوشش ابرهای جوششی، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید لحظه‌ای، در اغلب نقاط بارش پراکنده باران و گاهی رعد و برق در مناطق غربی و مرکزی رگبار باران پیش بینی می‌شود.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی گفت: از امشب تا صبح فردا با تقویت سامانه بارشی، قدری بر میزان بارش‌ها افزوده خواهد شد و انتظار داریم برای همه نقاط استان رگبار باران و گاهی رعد و برق، در مناطق مستعد احتمال رخداد تگرگ و صاعقه را شاهد باشیم.

مدیرکل هواشناسی لرستان، بیان داشت: همچنین در ادامه فعالیت امواج ناپایدار برای فردا در همه نقاط بارش پراکنده باران و گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود.

مرادپور، تصریح کرد: با توجه به ماهیت متغیر رگبارهای کوتاه مدت بهاری احتمال مخاطراتی همچون مه آلودگی و کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای، ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و خشکه رودها، خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی، خطر سقوط اشیا، خسارت به برخی سازه‌های سبک مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد.

وی ادامه داد: در ساعاتی از امروز و فردا با شدت و ضعف جو استان تحت تأثیر ریزگردها، غبار آلود خواهد بود که کاهش میدان دید افقی و افت کیفیت هوا را به دنبال دارد.

مدیرکل هواشناسی لرستان، بیان داشت: از روز دوشنبه تا چهارشنبه جوی آرام و پایدار را پیش رو خواهیم داشت و پوشش جزئی ابر و گاهی افزایش سرعت وزش باد پدیده‌های غالب منطقه هستند.

مرادپور، گفت: از لحاظ نوسانات دمایی، طی ۴۸ ساعت آینده به تدریج دماها کاهش می‌یابند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا