اخبار روز

استان سمنان بارانی می‌شود/ وزش باد شدید از امروز

استان سمنان بارانی می‌شود/ وزش باد شدید از امروز

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

استان سمنان بارانی می‌شود/ وزش باد شدید از امروز

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌ها که هواشناسی نشان می‌دهد که استان سمنان از امروز سه شنبه میزبان سامانه کم فشار بارشی خواهد شد پیش بینی هواشناسی، افزایش ابر رگبار باران و همچنین تندباد برای اقصی نقاط این استان است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

ورود سامانه کم‌فشار بارشی به استان سمنان و تلاقی آن با جبهه هوای گرم کویری همچنین سبب صدور هشدار زرد هواشناسی مبتنی بر وزش باد شدید و رگبار از سوی اداره کل هواشناسی استان سمنان شده است.

همچنین با ورود سامانه کم فشار بارشی، کاهش چهار الی هشت درجه‌ای دمای هوا از امروز به مدت سه روز در استان سمنان پیش بینی شده است

مدیرکل هواشناسی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر از کاهش دمای هوا در پی ورود سامانه کم‌فشار بارشی به استان سمنان خبر داد و گفت: احتمال کاهش دمای هوا تا هشت درجه پس از ورود سامانه کم‌فشار بارشی به استان سمنان وجود دارد.

سید ایرج مصطفوی با بیان اینکه سامانه بارشی از ظهر امروز سه شنبه وارد استان سمنان خواهد شد بیان کرد: انتظار می‌رود این سامانه تا شامگاه جمعه در استان باقی بماند همچنین در کنار بارش باران و رگبار همچنین وزش باد شدید امکان بارش تگرگ به خصوص در ارتفاعات و مناطق شمالی وجود دارد.

وی از صدور هشدار زرد هواشناسی در استان تا پایان روز جمعه خبر داد و افزود احتمال آب‌گرفتگی معابر همچنین بروز سیلاب‌ها در اقصی نقاط استان وجود دارد در نتیجه گردشگران و مردم از حضور در مناطق کوهستانی و همچنین مصب رودخانه‌ها در تعطیلات آخر هفته پیش رو خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان همچنین با اشاره به وزش شدید باد گفت مردم سعی کنند خودروهای خودشان را در مکان‌هایی که امکان سقوط درختان کهنسال یا تابلو ها وجود دارد پارک نکنند.

نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که نیمه شمالی استان سمنان بیشتر درگیر سامانه‌ای کم فشار بارش خواهد بود همچنین این سامانه می‌تواند با بروز پدیده رگبار به درختان باغات و مزارع کشاورزی آسیب برساند.

گفتنی است این سومین بار است که در سال جاری شاهد ورود سامانه کم فشار بارشی کاهش دمای هوا و همچنین امکان بروز خسارات به محصولات کشاورزی هستیم. نخستین بار در سال ۱۴۰۲ کاهش دمای هوا در روز دوم فروردین سبب سرمازدگی بخشی از باغات کشاورزی به خصوص در شهرستان شاهرود شد.

دومین بازه زمانی سیزدهم و چهاردهم فروردین ماه بود که بخش دیگری از باغات استان در نواحی شمالی را دچار سرمازدگی کرد و به نظر می‌رسد از امروز تا جمعه باغات استان سمنان باز هم با تهدید شرایط جوی این بار بارش تگرگ روبرو خواهند شد در نتیجه از کشاورزان درخواست شده تا تمهیدات لازم را بیاندیشند.

هوای مرکز استان سمنان تا پایان هفته نیمه ابری همراه با افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده و رعدوبرق گزارش شده است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا