اخبار روز

استانداری تهران آماده همکاری با بخش خصوصی برای رفع موانع است

استانداری تهران آماده همکاری با بخش خصوصی برای رفع موانع است

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

استانداری تهران آماده همکاری با بخش خصوصی برای رفع موانع است

به گزارش خبرنگار خالق، علیرضا فخاری عصر دوشنبه در در چهارمین گردهمایی نظام فنی و اجرایی کشور و تجلیل از مهندسین و مشاورین فعال و پیشکسوت صنعت احداث خواستار مشارکت جدی تر بخش خصوصی در حوزه احداث کشور شد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

فخاری گفت: وقتی از نظام فنی و اجرایی کشور به عنوان سنجش و میزان عملکرد و کیفیت حوزه احداث سخن گفته می‌شود این نکته به ذهن متبادر می‌شود که چرا با وجود نظام‌های مختلف، هنوز به جایگاه قابل قبولی در سطح بین‌الملل نرسیده‌ایم و این موضوع نیازمند آسیب شناسی است.

استاندار تهران افزود: ایران در حوزه تولید علم از سرآمدان جهان است و برای رسیدن به قله‌های پیشرفت و آبادانی کشور نیازمند کاربست عملی بیشتر تولید علم در صنعت احداث هستیم.

وی بیان داشت: دولت باید به این یقین برسد که بخش خصوصی توان برداشتن گام‌های بلندی در حوزه صنعت ساخت دارد و از ظرفیت بالای پیمانکاران و مشاوران صنعت احداث بهره کافی و لازم را ببرد.

فخاری تاکید کرد: تا زمانی که دولت به صورت کامل از حوزه اجرا خارج نشود، بخش خصوصی فضای مناسب کار و پیشرفت را نخواهد یافت.

استاندار تهران گفت: باید سطح مداخلات اجرایی دولت کاهش و حاکمیت فقط جنبه نظارتی و حمایتی خود را داشته باشد، اکنون زمان آن فرارسیده که نقش پذیری دولت و بخش خصوصی مشخص‌تر شود تا مسیر پر پیچ و خم رشد و تعالی را با موفقیت طی کنیم.

وی وظیفه دولت را حفظ انفال و دارایی‌های عمومی از جمله معادن برشمرد و افزود: وظیفه حاکمیت، حفظ انفال عمومی و تبدیل آن به ثروت است و وظیفه بخش خصوصی نیز نقش مشارکت در تولید و تبدیل انفال به ثروت را خواهد داشت.

فخاری پیشرفت در صنعت ساخت به ویژه در موضوعات سبک سازی، مقام سازی، ارزان سازی و بهره گیری از فناوری‌های روز را از دستاوردهای بخش خصوصی در حوزه صنعت ساخت بر شمرد.

استاندار تهران با اشاره به اینکه در صنایع مختلفی از جمله پوشاک، پیشرفت‌های چشمگیری حاصل شده، تاکید کرد: بخش خصوصی ضمن بکارگیری توان خود، باید از حمایت دولت هم برخوردار شود تا تمامی صنایع کشور شکوفا شود.

وی افزود: استانداری تهران آماده همکاری، همفکری و رفع موانع بخش خصوصی برای رسیدن به اوج قدرت و پیشرفت کشور عزیزمان خواهد بود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا