اخبار روز

ارتباط سازنده جمهوری اسلامی ایران با برنامه اسکان بشر ملل متحد

ارتباط سازنده جمهوری اسلامی ایران با برنامه اسکان بشر ملل متحد

ارتباط سازنده جمهوری اسلامی ایران با برنامه اسکان بشر ملل متحد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، آرمان خورسند مشاور وزیر راه و شهرسازی و دبیر کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران در پیامی به اجلاس ۲۰۲۳ آسیا اقیانوسیه هبیتات در خصوص توسعه پایدار ۲۰۳۰ بر ارتباط سازنده جمهوری اسلامی ایران با برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) تاکید کرد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) پیشرفت فراوانی داشته است، اعلام کرد: ایران در موقعیتی با مخاطرات طبیعی زیاد قرار گرفته است؛ همچون زلزله، تغییرات آب و هوایی، خشکسالی و مشکل پناهندگانی که دهه‌ها است به ایران می آیند و ما از به اشتراک گذاری تجارب در این زمینه و دریافت رویکردهای نوآورانه از سوی هببتات و سایر نهادهای بین المللی برای مواجهه با این مشکلات استقبال می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه با وجود کمبود زیرساخت‌ها و آسیب پذیری در برابر مخاطرات طبیعی به زودی دوسوم جمعیت ایران در شهرها سکونت خواهند داشت، تجارب مشترک را عاملی برای توسعه همکاری‌ها عنوان و تاکید کرد: ما تجارب مشترک بسیار زیادی همچون برنامه سیاست ملی شهری (NUPP) و بهبود تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز درمانی (بهتاب) در برابر مخاطرات طبیعی و سایر همکاری‌ها داریم که نتیجه مثبتی در برداشته است. بنابراین ما از سوی تهران علاقه مند هستیم تا این تجارب را به اشترک بگذاریم و با هم برای داشتن زندگی بهتر و امن تر در شهرها و زیرساخت‌ها همکاری کنیم.

خورسند گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران در حال کار بر روی پروژه بزرگی برای ایجاد مسکن برای اقشار آسیب پذیر کشور است. لذا ما مشتاقانه به گسترش همکاری‌های خود تمایل داریم.

وی افزود: با توجه به انطباق شعار سال هبیتات در خصوص تأمین مسکن برای اقشار آسیب پذیر و هدف طرح نهضت ملی مسکن در ایران همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با هبیتات بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

گفتنی است، اجلاس آسیا اقیانوسیه هبیتات در خصوص توسعه پایدار، اجلاسی است که سالانه و فراگیر برای حمایت از پیشرفت دستور کار توسعه پایدار ۲۰۳۰ و اهداف توسعه پایدار در سطح منطقه‌ای برگزار می‌شود. از زمان برگزاری اولین جلسه در سال ۲۰۱۴، اجلاس آسیا اقیانوسیه، هبیتات، دولت‌ها، جامعه مدنی، بخش خصوصی، و سایر ذینفعان را گرد هم آورده تا برای تسریع اجرای دستورکار ۲۰۳۰ آمادگی ایجاد کند. اجلاس ۲۰۲۳ آسیا اقیانوسیه هبیتات از ۲۷ تا ۳۰ مارس ۲۰۲۳ با محوریت «تسریع بهبود پس از بیماری کرونا و اجرای کامل دستور کار ۲۰۳۰ توسعه پایدار در تمام سطوح در آسیا و اقیانوسیه» در فوکوئوکا ژاپن برگزار شد.

یادآور می‌شود، پیام جمهوری اسلامی ایران در خلال برگزاری اجلاس ۲۰۲۳ آسیا اقیانوسیه هبیتات در خصوص توسعه پایدار ۲۰۳۰ که یکی از شش پیام پخش شده در اجلاس از میان کل کشورهای دو قاره بوده است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا