اخبار روز

ارائه آموزش ۳۰ مهارت تخصصی در مرکز ملی فنی و حرفه‌ای دیر

ارائه آموزش ۳۰ مهارت تخصصی در مرکز ملی فنی و حرفه‌ای دیر

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

ارائه آموزش ۳۰ مهارت تخصصی در مرکز ملی فنی و حرفه‌ای دیر

به گزارش خبرنگار خالق، عبدالمجید دراهکی دوشنبه شب در نشست با فرماندار شهرستان دیر، اظهار داشت: در این مرکز ملی، آموزش ۱۱ رشته صنایع دریایی از جمله ساخت کشتی، قایق و لنج و پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو در سایت‌ها، گردشگری ساحلی فعال خواهد شد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه فرهنگ مهارت آموزی باید در جامعه گسترش یابد، افزود: در مرحله بعدی نیز ۱۹ رشته مهارت آموزی بویژه غواصی و جوشکاری زیر آب و رصد لوله‌های نفتی، برای این مرکز در نظر گرفته شده است.

دراهکی توسعه آموزش‌های مهارتی را در بزرگترین بندر صیادی کشور با همکاری مسئولان اجرایی شهرستان خواستار شد و اضافه کرد: همه باید تلاش کنند تا برای مقابله با موج بیکاری و ایجاد اشتغال فرهنگ مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای در بین مردم بویژه جوانان جویای کار گسترش پیدا کند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی جامعه بیکاری و تلاش مسئولان هم بر کاهش آن است اما تنها راه رفع بیکاری توجه به کسب و کارهای نو است که در این راستا نیازمند جوانان توانمند هستیم.

دراهکی با تاکید بر اینکه فرد دارای مهارت بیکار نمی‌ماند، گفت: ۶۴ درصد از مهارت آموزانی که در مراکز فنی و حرفه‌ای این استان آموزش فرا گرفته‌اند در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مشغول به کار شده‌اند و مابقی هم بر اساس توانمندی خود در بازار کسب و کار راه انداخته‌اند که این نشان از اهمیت مهارت در جامعه دارد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا