اخبار روز

ادعای کی‌یف از سرنگونی یک جنگنده سوخوی روسی بر فراز دریای سیاه!

ادعای کی‌یف از سرنگونی یک جنگنده سوخوی روسی بر فراز دریای سیاه!

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

ادعای کی‌یف از سرنگونی یک جنگنده سوخوی روسی بر فراز دریای سیاه!

به گزارش خبرگزاری خالق، منابع اوکراینی در خبری فوری مدعی شدند پدافند هوایی ارتش اوکراین یک فروند جنگنده سوخوی – ۳۵ روسیه را در جریان رهگیری بر فراز دریای سیاه سرنگون کرده است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

بر اساس اطلاعات منتشر شده در حساب توئیتر «Clash Report»، منابع نظامی ارتش اوکراین در خبری فوری مدعی شدند که توانسته‌اند با رهگیری یک فروند جنگنده سوخوی – ۳۵ ارتش روسیه بر فراز دریای سیاه آن را سرنگون کنند.

بر پایه این گزارش، منابع اوکراینی بدون ذکر جزئیاتی از این حمله، مدعی جان باختن سرنشینان این جنگنده روسی بر فراز دریای سیاه شدند.

رسانه‌های روسی هنوز واکنشی نسبت به ادعای منابع نظامی ارتش اوکراین در هدف قرار گرفتن جنگنده سوخوی روسی نشان نداده‌اند.

در تازه‌ترین تحولات عملیات نظامی ارتش روسیه در خاک اوکراین، رسانه‌های خبری روسیه گزارش دادند که وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: آزادسازی آرتموفسک (باخموت) به پایان رسید. اوکراین بالغ بر ۱۲۰ نظامی خود را طی شبانه روز گذشته در محور دونتسک از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌افزاید: حدود ۱۰۰ نظامی اوکراینی و مزدور در محور آرتیوموفسک کشته شدند. یک دستگاه هویتزر «کراب» ساخت لهستان هم منهدم شد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: در محورهای کوپیانسکی و کراسنولومانسکی بالغ بر ۱۴۵ نظامی اوکراینی کشته شدند. در محورهای دونتسک جنوبی و زاپروژیا حدود ۵۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه گذشته (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات ویژه نظامی» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در اوکراین، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تا کنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده اند.

از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا