اقتصاد

ادامه پروازهای چارتری علی رغم هشدار قبلی

ادامه پروازهای چارتری علی رغم هشدار قبلی

به گزارش خبرنگار خالق، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از مهلت دو هفته‌ای به شرکت‌های هواپیمایی برای حذف پروازهای چارتری از تهران به شش مقصد پرتردد و بالعکس خبر داد.

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

حسن خوشخو در توییتی نوشت: پس از افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما، برای کنترل قیمت، امروز مهلت دوهفته‌ای به شرکت‌های هواپیمایی برای حذف پروازهای چارتری از تهران به شش مقصد پرتردد و بالعکس داده شد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی همچنین خاطرنشان کرد که پس از موعد مقرر در صورت مشاهده هرگونه بلیط چارتری در این مسیرها، مجوز پرواز آن شرکت در مسیر مذکور تعلیق می‌شود.

به نوشته معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری، شش مسیر در تهران به مقصدهای مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز، بندرعباس و تبریز و برعکس است.

«پیرو ابلاغیه مورخ ۱۴۰۱/۴/۷ در خصوص ممنوعیت انجام پروازهای چارتری از مبدأ تهران به شهرهای مشهد، شیراز، اصفهان، اهواز، بندرعباس و تبریز مجدداً متذکر می‌شود هرگونه فروش بلیط در مسیرهای یادشده در قالب پروازهای چارتری ممنوع است.

لذا به‌منظور رعایت حقوق مسافرین از تاریخ این مکاتبه (۱۴۰۲/۲/۳۱) به‌مدت دو هفته فرصت داده می‌شود نسبت به ابطال تمام قراردادهای موضوع یادشده و اطلاع‌رسانی به مسافران اقدام شود. بدیهی است در صورت مشاهده ارائه هرگونه بلیط چارتری در مسیرهای یادشده، مجوز پروازی آن شرکت در مسیر مذکور به حالت تعلیق در خواهد آمد.»

طبق اولتیماتومی که سازمان هواپیمایی کشوری به ایرلاین‌ها داده چهاردهمین روز خرداد نباید بلیت مسیرهای ۶ گانه به‌صورت چارتری فروخته شود. از مهلت داده شده معاون سازمان هواپیمایی فقط چند روز مانده است.

ادامه پروازهای چارتری علی رغم هشدار قبلی

ادامه پروازهای چارتری علی رغم هشدار قبلی

ادامه پروازهای چارتری علی رغم هشدار قبلی

ادامه پروازهای چارتری علی رغم هشدار قبلی

تخلفات پنهان ایرلاین‌ها

حرمت الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران درخصوص ابلاغیه معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری به خالق گفت: تا به امروز ایرلاین‌ها آشکار با سازمان هواپیمایی مخالفت نکرده اند با توجه به اینکه دستور وزیر کنترل بازار بلیت هواپیمایی است که ایرلاین‌ها مقاومت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: لجاجت ایرلاین‌ها این است که بلیت برای عرضه نمی‌دهند و به دلیل نبود زیرساخت‌ها نظارتی هم وجود ندارد از سوی دیگر شما سری به سایت‌های خرید بلیت هواپیما بزنید برای هفته آینده هیچ بلیتی وجود ندارد و ظرفیت تکمیل است در صورتی که زیر میزی و گران‌تر بلیت وجود دارد.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در پایان افزود: ایرلاین‌ها به ظاهر چارترها را حذف کرده اند اما طبق روال قانونی ۲۰ صندلی از پرواز را قفل می‌کنند و به صورت زیر میزی چارتری به فروش می‌رسانند تخلفی در صورت ماجرا ایجاد نشده است اما خوب ایرلاین‌ها کار خود را با شیوه دیگر انجام می‌دهند که سود بیشتری دارد. بارها اعلام کرده ام که ایرلاین داری شغل پرسودی است که متأسفانه از آن سو استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خالق، مهلت معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری رو به اتمام است اما ایرلاین‌ها همچنان فروش چارتری دارند و باید دید تا چند روز آینده مسؤولین چه راهکاری برای حذف چارترها خواهند داشت و با تخلفات چگونه برخورد خواهد شد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا