اخبار روز

ابعاد مختلف سلوک فردی و اجتماعی مداحان

ابعاد مختلف سلوک فردی و اجتماعی مداحان

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

ابعاد مختلف سلوک فردی و اجتماعی مداحان

به گزارش خبرنگار خالق، سومین همایش ملی جمعی از ستایشگران جوان هیأت‌های کشور در اردوگاه سیدالشهداء آبعلی تهران برگزار شد. این همایش که در دو روز برگزار شد، شاهد بخش میزگرد جریان و هویت انقلابی مداحی بودیم که توسط میثم مطیعی و مهدی رسولی مدیریت شد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

در این مراسم، میثم مطیعی با اشاره به اینکه باید میان مداحان گفت‌وگو شکل بگیرد، اظهار کرد: تمام مداحان در دستگاه امام حسین (ع) هستند و هیچ فرقی با یکدیگر ندارند. باید یکدیگر را نقد کنیم، نقد محترمانه در یک محیط سالم می‌تواند بسیار سازنده باشد.

این مدیحه‌سرای برجسته با بیان اینکه مداحان در درجه نخست باید خودشان اهل‌بیت (ع) را بشناسند، عنوان کرد: گام نخست در سلوک فردی مداح مسلمان بودن واقعی، مؤدب بودن به آداب الهی و رعایت مسائل شرعی است. مداحان نیازمند برقراری ارتباط با عالمان ربانی هستند، یک عالم ربانی باید استاد اخلاق مداحان باشد. یکی دیگر از عناصر سلوک فردی تواضع است، حسادت، میل به شهرت، ریا و … باید در مداحی کنار گذاشته شود تا نفس کشش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مداحان باید به دنبال ثبات باشند، یادآور شد: مداحی پر از حاشیه است و مداحان باید از این حاشیه‌ها دوری کنند. چالش اصلی امروز تقابل اسلام با تمدن غرب است امروز نیز همانند عاشورا بحث تقابل میان دین و بی‌دینی است. مداح باید میل به کار کردن و ارائه مطالب جدید را در خود افزایش دهد، مخاطب برای نزدیک شدن به خدا در هیأت حضور پیدا می‌کند و مداح باید به این موضوع توجه کند.

مطیعی با بیان اینکه نباید به مخاطب نگاه ابزاری داشته باشیم، اظهار داشت: مداح باید به دنبال ایجاد راه دانایی به سمت مقصد درست باشد. مداح باید برای آینده تشخیص بجا داشته باشد، باید برای مخاطبین جلسه، وقت گذاشته شده و برنامه‌ریزی صورت بگیرد. کنشگری در هیأت با کنشگری فردی متفاوت است، کار جهادی و خیر نباید به صورت شخصی انجام شود بلکه باید با هویت هیأت انجام شود.

در ادامه مهدی رسولی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه چهره و سلبریتی با یکدیگر تفاوت دارند، اظهار کرد: سلبریتی آورده تمدن غرب است و بسیاری از مشکلات را به وجود آورده است.

وی افزود: متخصصین هر رشته چهره هستند ولی سلبریتی‌ها متخصص نیستند بلکه تنها در حاشیه‌ها به شهرت رسیده‌اند.

این مداح اهل بیت (ع) با بیان اینکه اصل وظیفه هیأت مدیریت شادی و عزای اهل‌بیت (ع) است، عنوان کرد: نباید گیر کردن در انتزاعات جامعه موجب فراموش کردن این وظیفه اصلی شود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا