اخبار روز

آمریکا می داند اسرائیل دیگر حافظ منافعش نیست

آمریکا می داند اسرائیل دیگر حافظ منافعش نیست

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

آمریکا می داند اسرائیل دیگر حافظ منافعش نیست

به گزارش خبرنگار مهر، همایش بین‌المللی از ننگ نکبت تا امروز مقاومت به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد اشغال فلسطین صبح امروز در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

عبدالله صفی الدین نماینده حزب الله لبنان در جمهوری اسلامی ایران در این برنامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی تحولی را در تاریخ ایجاد کرد گفت: اشغال فلسطین توسط صهیونیسم نکبتی تاریخی بود اما مقاومت علیه اسرائیل با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد. پیش از انقلاب اسلامی ایران مقاومت‌هایی شکل گرفته بود اما تماماً توسط رژیم صهیونیستی در هم شکسته بود تا اینکه پیروزی انقلاب مسیر مبارزه با رژیم صهیونسیتی را تغییر داد. حضرت امام خمینی (ره) با صراحت تاکید کرد که اسرائیل غده سرطانی است که باید از بین برود. این حرف جدیدی بود در حالی که پیش از آن مبارزان فلسطینی به بازپس گیری بخشی از زمین‌های خود کفایت کرده و یک سرزمین دو دولت را قبول کرده بودند.

صفی الدین تاکید کرد: مسیر شکست فعلی رژیم صهیونیستی پس از پیروزی انقلاب آغاز شد. رؤیای اسرائیل بزرگ نابود شد و صهیونیست‌ها به نگه‌داشتن همین سرزمین اکتفا کردند.

وی با طرح این سوال که امروز ما در چه نقطه‌ای قرار داریم گفت: امروز ما ۸ خطر جدی را با هدایت مقام معظم رهبری برای رژیم غاصب صهیونیست پیش آوردیم. خطر اول ماهیت جمهوری اسلامی است. جمهوری اسلامی مقتدر و توانمند که پس از جنگ ۸ ساله مقتدرتر از گذشته شده و این قابلیت‌ها هم قابل بازگشت نیست. خطر دوم حزب‌الله لبنان است که فرزند انقلاب اسلامی است و به تنهایی می‌تواند با رژیم صهیونیستی مبارزه کند و مطمئن است این رژیم را متلاشی می‌کند. حزب‌الله تهدید جدی اسرائیل در مرزهایش است. خطر سوم دولت سوریه است که با امکاناتی که دارد خطر اسرائیل هستند. دلیل اصلی بروز این فتنه‌های اخیر در سوریه تلاش برای شکست محور مقاومت در سوریه بوده است. خطر چهارم مردم مظلوم غزه هستند. چند جنگ علیه غزه به راه انداختند اما مقاومت مردم غزه و اقتدار آنان همه این جنگ‌ها را ناکام گذاشته است. خطر پنجم عزت و اقتدار مردم عراق است. اگر دولت عراق هم ایستادگی کند خوب است اما همین حشدالشعبی اسرائیل را شکست خواهد داد. این تلاش آمریکا برای ضربه زدن به حزب الله و حشدالشعبی فقط برای مقاومت آنان در برابر اسرائیل است. اگر ما موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسیم دیگر با ما کاری ندارند. مردم یمن مصر و فلسطینیان کرانه باختری خطرهای دیگر برای رژیم صهیونیستی هستند.

وی با بیان اینکه اسرائیل از منافع آمریکا در منطقه محافظت کرده بود گفت: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که اسرائیل دیگر نمی‌تواند منافع آمریکا را در منطقه حفظ کند رژیمی که نمی‌تواند امنیت خودش را فراهم کند نمی‌تواند منافع آمریکا را تأمین کند.

نماینده حزب الله لبنان در ایران با بیان اینکه ایران پس از پیروزی انقلاب از تأمین کننده امنیت آمریکا به کشور رهبر محور مقاومت تبدیل شد گفت: ترکیه هم در کنار عربستان تأمین کننده منافع آمریکا بود اما به تازگی هر دوی این کشورها به دلیل مسائل اقتصادی دیگر تأمین کننده منافع آمریکا نیستند و ترجیح می‌دهند منافع ملت خود را تأمین کنند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا