اخبار روز

آغاز نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه در قم

آغاز نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه در قم

آغاز نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه در قم

سردار مهدی کبیری پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برپایی نمایشگاه آسمان اقتدار در قم اظهار داشت: نمایشگاه توانمندی‌های نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم به عنوان آسمان اقتدار برپا شده است.

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) قم ابراز داشت: این نمایشگاه تا ۵ خرداد ماه سال جاری هر روز در دو نوبت صبح و عصر آماده میزبانی از علاقمندان است تا شهروندان قمی در بازدید از این نمایشگاه نظامی با دستاوردها و پیشرفت‌های صورت گرفته در عرصه‌های مختلف هوایی آشنا شوند.

سردار کبیری پور با بیان اینکه با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص آشنایی نخبگان و آحاد جامعه با توانمندی‌های کشور در عرصه‌های مختلف، این نمایشگاه برپا شده است افزود: دستاوردها و فناوری‌های هوافضای سپاه در سطح بالایی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه بعد از آنکه در استان اصفهان برگزار شد برای دومین بار در شهر مقدس قم بر پا شده که گوشه‌ای از توانمندی‌ها و پیشرفت‌های صورت گرفته در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که شعار ما می‌توانیم را محقق کرده است.

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) قم با بیان اینکه افراد می‌توانند به صورت گروهی و یا انفرادی برای بازدید از نمایشگاه اقدام کنند بیان داشت: اولین غرفه نمایشگاه معرفی کلی توانمندی‌های نیروی هوافضای سپاه پاسداران است که شامل بخش موشکی، پدافندی، عملیات هوایی، پهپادی و فضایی است که در این غرفه از چگونگی راه اندازی نخستین توپخانه توسط شهید تهرانی مقدم و اقدامات صورت گرفته در زمینه پدافند موشکی و تقابل با دشمنان برای بازدید کنندگان توضیح داده می‌شود.

سردار کبیری پور با بیان اینکه شهدای هوافضا نیز در غرفه‌ای معرفی می‌شوند افزود: نمایش توانمندی‌های موشکی از دیگر غرفه‌های نمایشگاه است که در آن روند ساخت نخستین نسل‌های موشک در ایران تا فناوری‌های پیشرفته موشکی مانند شهاب ۳ به بازدیدکنندگان توضیح خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) قم یکی دیگر از غرفه‌های نمایشگاه را غرفه سیلی سخت بیان داشت و افزود: در این غرفه از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تا حمله موشک به پایگاه نظامی عین الاسد توضیح داده می‌شود.

وی عنوان داشت: غرفه پهپادی از بخش‌های دیگر این نمایشگاه است که بازدیدکنندگان با پیشرفت‌های صورت گرفته در عرصه پهباد آشنا می‌شوند و اهمیت این بخش بدان دلیل است که امروز جنگ از زمین به سمت هوا انتقال یافته است و در این غرفه از روند ساخت نخستین پهباد به نام مهاجر تا پهپادهای پیشرفته امروزی توضیح داده می‌شود.

سردار کبیری پور گفت: غرفه دشمن شناسی نیز در این نمایشگاه برپا شده است که گوشه‌ای از اقتدار فضایی سپاه در بخش رصد و اشراف به مواضع دشمن بازدیدکنندگان توضیح داده می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) قم افزود: سامانه‌های پدافندی، رادارهای بومی، سامانه‌های ضد هوایی رعد و سوم خرداد، سامانه‌های راهبردی موشکی، سامانه موشکی قیام، قدر و سجیل در محوطه نمایشگاه به نمایش درآمده است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا