ورزش

آرامش ضامن موفقیت در دربی است / هیچ وقت پیراهنم را عوض نکردم

آرامش ضامن موفقیت در دربی است / هیچ وقت پیراهنم را عوض نکردم

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

آرامش ضامن موفقیت در دربی است / هیچ وقت پیراهنم را عوض نکردم

اصغر حاجیلو در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص صدمین دیدار استقلال و پرسپولیس که یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود، گفت: دربی همیشه حساس بوده و خواهد بود. هر چقدر هم که بگویند این بازی مثل همه دیدارهاست و تنها سه امتیاز دارد اما از چند روز قبل و چند روز بعد از بازی همه راجع به این دو تیم بازی می‌کنند، کری خوانی‌ها زیاد است و اظهار نظرهای زیادی هم درباره این دو تیم قبل و بعد از بازی خواهیم شنید.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی ادامه داد: حتی اگر یکی از این تیم‌ها صدرنشین و دیگری انتهای جدول باشد اما جدال این دو برای هواداران دو تیم شرایط خاصی دارد و آنها نمی‌خواهند تیمشان در این دیدار بازنده باشد.

مدافع سالهای دور استقلال تصریح کرد: در دربی صدم تساوی به درد هیچ تیمی نخواهد خورد و تیمی که از این اتفاق سود می‌برد سپاهان است. هر دو تیم برای پیروزی به میدان خواهند آمد و این می‌تواند بر جذابیت‌های این دیدار پراسترس اضافه کند.

حاجیلو در پاسخ به این پرسش که چه فاکتورهایی لازم است که یک تیم بتواند از این دیدار سربلند و با دست پر بیرون بیاید؟ گفت: برای دو تیم با توجه به حضور تماشاگران و حمایت از تیم خودشان شرایط سخت‌تر خواهد شد. تیمی که بتواند تمرکزش را حفظ کند، آرامش داشته باشد، از موقعیت‌هایش استفاده کرده و بی دلیل خود را وارد حاشیه‌ها و جنجال نکند به طور حتم برنده از زمین بیرون خواهد آمد. در دربی ترسو بودن نشان شکست خواهد بود. هر تیمی که با قدرت و شجاعانه وارد دربی شود به طور حتم برنده از زمین خارج خواهد شد. یک اشتباه باعث می‌شود تا سه امتیاز از دست برود.

پیشکسوت استقلال در خصوص نقش هواداران در این دیدار خاطرنشان کرد: حضور تماشاگران در این دیدار بسیار تأثیرگذار است، آنهایی که به ورزشگاه می آیند می‌توانند با حمایت‌های خود نتیجه را تغییر دهند. بارها اتفاق افتاده که یکی از دو تیم در حال شکست بوده اما حمایت هوادارانش از بازیکنان باعث شد تا نتیجه تغییر کند و من از هواداران استقلال می‌خواهم از سوت شروع بازی تا پایان دیدار دست از حمایت برنداشته و تیمشان را مورد تشویق قرار دهند.

حاجیلو در پاسخ به این پرسش که زمانی که شما در دربی‌ها حضور داشتید کدام بازی شرایط ویژه ای داشت؟ گفت: بهترین بازی که یادم می‌آید زمانی بود ورزشگاه مملو از تماشاگر بود هواداران روی پروژکتورهای ورزشگاه و پیست تارتان هم نشسته بودند اما این دیدار یک نکته مهم داشت و فارغ از هر نتیجه‌ای که به دست آمد این بود که برای هیچکس کوچک‌ترین اتفاقی نیفتاد. خونی از دماغ کسی نیامد و تماشاگران بدون هیچ مشکلی بعد از پایان بازی ورزشگاه را ترک کردند. اعتقاد دارم این حضور در فوتبال ما بی سابقه بوده و بعید است دیگر چنین اتفاقی رخ دهد.

وی در پاسخ به این سوال که زمان شما بهترین مهاجمان استقلال و پرسپولیس چه کسانی بودند؟ گفت: تفاوت‌های زیادی بین دربی‌های زمان ما و حال حاضر وجود دارد. در آن دوره در استقلال مهاجمانی چون چنگیز وجود داشت که سرعت‌هایش انفجاری بود و به سختی مدافعان می‌توانستند او را مهار کنند. در پرسپولیس هم بازیکنی مثل ناصر محمدخانی بود که او هم فوق العاده بود و یکی از بهترین‌های فوتبال ایران محسوب می‌شد.

حاجیلو نقش مدافعان را بسیار تأثیرگذار خواند و افزود: هر مدافعی که در این دیدار حرکت اشتباه یا اضافه کاری کند به طور حتم به تیمش ضربه خواهد زد. بنابراین مدافعان باید کم اشتباه و هوشیار باشند تا اجازه ندهند مهاجمان حریف از غفلت آنها استفاده کرده و به گل برسند.

وی در پاسخ به این سوال که شما با پیراهن استقلال فوتبال خود را شروع کرده و با همان پیراهن به پایان رساندید گفت: شاید من از معدود بازیکنانی بودم که تنها یک پیراهن بر تن کردم، عاشق استقلال بودم و هرگز نتوانستم به جز پیراهن آبی رنگ دیگری بر تن کنم البته آن زمان شرایط با الان متفاوت بود، پیراهن حرمت بسیار بالایی داشت ما حتی زمانی که می‌باختیم تا ساعت‌ها از رختکن بیرون نمی‌آمدیم و حتی چند روزی سعی می‌کردیم از منزل بیرون نیاییم تا با هواداران رو به رو نشویم اما الان فوتبال فرق کرده است و با گذشته متفاوت است. در مجموع خوشحالم با یک پیراهن بازی کردم و هنوز به این موضوع افتخار می‌کنم.

مدافع سابق استقلال در پایان و در پاسخ به این پرسش که نتیجه دربی صدم چه خواهد شد گفت: پیش بینی بازی که هر دو تیم برد می‌خواهد سخت است هر تیمی که از موقعیت‌هایش استفاده کند و کمتر اشتباه کندو آرامش داشته باشد برنده خواهد بود. من به عنوان یک استقلالی امیدوارم که این فاکتورها را استقلال داشته باشد تا برنده از زمین خارج شود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا