اخبار روز

آخرین وضعیت ساماندهی زیر نظامهای آموزش عالی

آخرین وضعیت ساماندهی زیر نظامهای آموزش عالی

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

آخرین وضعیت ساماندهی زیر نظامهای آموزش عالی

قاسم عمو عابدینی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت ساماندهی دانشگاه های پیام نور، علمی کاربردی و فنی و حرفه ای گفت: دانشگاه های پیام نور، علمی کاربردی و فنی‌حرفه‌ای در شرایط ویژه ای در کشور توسعه پیدا کردند که بسیار ارزشمند است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی ادامه داد: مفهوم ساماندهی از بین بردن این کار ارزشمند نیست، برخی سامان‌دهی را حذف می‌دانند که اصلاً این‌گونه نیست. در وزارت علوم برنامه حذف وجود ندارد. ساماندهی ممکن است جنبه ادغام با حفظ وظایف زیر نظام داشته باشد، لذا برنامه‌ریزی وزارت علوم، ساماندهی بوده و برنامه های آن نیز استخراج شده و شورای گسترش و برنامه‌ریزی هم آن را مصوب کرده اند.

معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه ساماندهی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است، افزود: باید برای حفظ کیفیت آموزشی، بهره‌وری و ایجاد فرصت‌های آموزشی هدفمند برنامه‌ریزی کنیم.

عمو عابدینی با بیان اینکه اکنون بالای ۲هزار مرکز آموزش عالی در کشور فعال است، افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که صنعت و جامعه بداند که با مجموعه‌های پراکنده آموزشی مواجه نیست،باید مدل های ساماندهی طراحی شود.

به گفته وی در حال حاضر بر اساس برنامه ریزی وزارت علوم، ساماندهی از سطح شهرستان‌ها شروع شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم درباره ساماندهی دانشگاه های غیر انتفاعی نیز گفت: در یک دوره ای دانشجویانی که به خارج از کشور مهاجرت می کردند افزایش یافت، برای همین تعدادی از اساتید که از افراد توانمندی نیز بودند، مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی را ایجاد کردند که به کاهش خروج از کشور دانشجویان نیز کمک کرد.

وی ادامه داد: اکنون در غیرانتفاعی ها، دانشگاه‌هایی داریم که در رتبه‌بندی جز بیست و سی دانشگاه برتر کشور هستند. برخی مواقع مشاهده می شود، دانشجویان برای ادامه تحصیل می توانند در دانشگاه های صنعتی شریف و تهران پذیرش شوند ولی دانشگاه غیرانتفاعی را ترجیح می دهند.

عمو عابدینی افزود: لذا برنامه‌ریزی وزارت علوم برای تحول در مؤسسات غیرانتفاعی، حرکت به سمت رتبه‌های بهتر، فضا و کیفیت مناسب‌تر است، که خود دانشگاه های غیر انتفاعی نیز دراین زمینه به وزارت علوم کمک می کنند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا