کسب و کار

چگونه یک مشاور شوید: 11 گام برای انجام درست آن

چگونه یک مشاور شوید: 11 گام برای انجام درست آن

آیا شبکه توسعه یافته ای دارید؟ آیا شما خودگردان هستید؟ آیا یک نمونه کار چشمگیر پر از داستان های موفقیت مشتری دارید؟ ممکن است برای مشاور شدن آماده باشید، اما دانستن اینکه از کجا شروع کنید ممکن است دشوار باشد.

business consultant advising a client

وقتی برای اولین بار به عنوان مشاور کارم را شروع کردم، هیجان زده بودم که رئیس خودم باشم، اما غرق در همه چیزهایی هستم که این روزها برای یک مشاور موفق لازم است. خوشبختانه برای شما، من نحوه تبدیل شدن به یک مشاور موفق را تنها در 11 مرحله ساده کرده ام، بنابراین بیشتر بخوانید تا ببینید چه مراحلی را برای انجام درست آن باید انجام دهید.

فهرست محتوا

شرکت‌ها مشاورانی را برای:

استخدام می‌کنند

  • درباره فرآیندها یا سیستم‌ها نظری عینی و خارجی دریافت کنید.
  • نقاط کور داخلی را حل کنید.
  • برای حل یک مشکل یا اجرای راه حل، راهنمایی متخصص دریافت کنید.
  • شکاف موقت کارکنان را به روشی مقیاس‌پذیر پر کنید.
  • به تخصص‌هایی دسترسی پیدا کنید که منبع‌یابی و استخدام برای آنها دشوار است (مانند یک فناوری خاص یا موارد استفاده دیگر).

یک مشاور چه کاری انجام می دهد؟

مشاوران تحقیقات، راه‌حل‌ها و تجربه‌ای را برای بهبود عملکرد کسب‌وکار ارائه می‌دهند. آنها مشکل گشا هستند که وارد یک کسب و کار می شوند تا بینش های عینی ارائه دهند و به اجرای استراتژی های پیشنهادی کمک کنند.

به عبارت دیگر، بسته به نیاز مشتری، مشاور ممکن است به سادگی برای به اشتراک گذاشتن دانش، اطلاعات و مشاوره حضور داشته باشد، زیرا سازمان در نتیجه راهنمایی های مشاور تغییراتی را ایجاد می کند.

برای ترتیبات دیگر، یک مشاور ممکن است برخی یا تمام اجراها را خودش انجام دهد. این حتی ممکن است شامل فرآیندهای ساخت/بازسازی و آموزش اعضای تیم باشد. در نهایت، به آنچه سازمان نیاز دارد بستگی دارد.

تحلیلگر و مشاور داده پراخار سریواستاوا مشاوره را به عنوان نگاه کردن به یک شرکت از طریق یک دیدگاه عینی و ارزیابی “فرهنگ کسب و کار، قوانین و فرآیندهایی که می‌توان برای شناسایی نقاط قوت یا مشکلات پنهانی که بر مشارکت کارکنان تاثیر می‌گذارند بررسی کرد” توصیف می‌کند. /em> – همه برای بهبود موفقیت سازمانی.

صرف نظر از جایگاهی که مشاور در آن کار می کند یا ترتیب خاصی که با مشتری انجام داده است، چند کار وجود دارد که یک مشاور باید به خوبی انجام دهد.

1. برای تعیین اهداف رابطه با ذینفعان همکاری کنید.

به عنوان یک مشاور، به شدت به بازخورد سهامداران در مورد مشکلات موجود یا نقاط اصطکاک سازمانشان متکی خواهید بود. از آنجا، می‌توانید اهدافی را بر اساس آنچه که می‌خواهند در حین کار با شما انجام دهند تعیین کنید.

این همچنین به شما کمک می‌کند که نقش خود را روشن کنید. مشتری می خواهد شما چقدر عملی باشید؟ هر چند وقت یکبار چک این خواهید کرد؟ آنها امیدوارند از تخصص و بینش شما چه چیزی به دست آورند؟ چقدر قدرت برای اجرای تغییرات برای کمک به شرکت در دستیابی به اهدافش دارید؟

2. فرآیندها و سیستم های موجود در یک سازمان را بیاموزید.

از آنجایی که شما از بیرون مشاوره می‌دهید، درک خوبی از فرآیندهای موجود برای روان‌تر کردن کارها مهم است.

نه تنها به شما کمک می‌کند چیزهایی را در رویه‌های فعلی کشف کنید که نیاز به بهبود دارند، بلکه می‌توانید توصیه‌ها و راه‌حل‌هایی را برای نحوه عملکرد شرکت تنظیم کنید.

3. تجزیه و تحلیل و تشخیص مسائل را انجام دهید.

تجزیه و تحلیل اطلاعات و تشخیص مشکلات بخش اصلی مشاور بودن است. شما نحوه عملکرد شرکت در حال حاضر را مشاهده خواهید کرد و مشکلاتی را پیدا خواهید کرد که آنها را از دستیابی به اهداف خود باز می دارد.

به عنوان مثال، ممکن است مشتری بخواهد برای افزایش درآمد به یک استراتژی فروش جدید بپردازد. شما باید ارزیابی کنید که آنها در حال حاضر چه کاری انجام می دهند و چه تاثیری بر تجارت آنها دارد. علاوه بر این، باید به روش جدیدی که با توجه به نیازهای تجاری آن‌ها کار می‌کند، بپردازید.

مؤسس STRATEGEM سید لائق پیران نقش مشاور را برای جمع آوری داده ها شرح می دهد. به عنوان یک “تحلیل کامل فرهنگ، سیاست ها و شیوه های یک شرکت برای شناسایی زمینه هایی که نیاز به بهبود دارند. این ارزیابی می تواند شامل نظرسنجی، گروه های متمرکز و مصاحبه با کارکنان در همه سطوح باشد.»

4. داده ها را به آیتم های اقدام مشخص ترجمه کنید.

وقتی همه داده‌ها را تجزیه و تحلیل کردید، باید آن‌ها را به طرحی تبدیل کنید که شرکت می‌تواند اجرا کند. این بازخورد اغلب در گزارشی ارائه می‌شود که جزئیات آنچه را که یاد گرفته‌اید و توصیه‌هایی که مشتری باید بر اساس داده‌هایی که به‌دست آورده‌اید انجام دهد، ارائه می‌کند.

5. به طور موثر با چند ذینفع ارتباط برقرار کنید.

مهارت های ارتباطی عالی کلید موفقیت مشاور بودن است. شما باید مهارت های بین فردی، مهارت های ارائه، و همچنین توانایی تقطیر و توضیح اطلاعات پیچیده را به روشی که درک آن برای ذینفعان آسان باشد، داشته باشید. برای کمک به ردیابی ابتکارات و نتایج آن‌ها، یک مرتبه ورود منظم با سهامداران تنظیم کنید.

ریکاردو فینگولو، نویسنده و مشاور تجاری، می‌گوید: « مشاوران با توسعه و ارائه پیام های واضح، ثابت و معتبر که مخاطبان هدف خود را آگاه می کند و درگیر می کند، نقش مهمی ایفا می کنند. علاوه بر این، آنها به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا به بازخوردها، نگرانی‌ها و انتظارات ذینفعان خود گوش دهند و به آنها پاسخ دهند و به قابلیت‌های مدیریت ریسک خود اعتماد کنند.

6. نظارت و پیگیری نتایج.

پس از اجرای طرحی با مشتری، کار انجام نمی‌شود. شما باید پیشرفت و نتایج آن را دنبال کنید تا مطمئن شوید که ابتکارات به درستی اجرا می شوند. اگر مشکلی وجود دارد، به ذینفعان اطلاع دهید و برای رفع مشکل و بازگشت به مسیر خود تلاش کنید.

عدم ردیابی نتایج تلاش‌هایتان، شما و مشتریانتان را در مورد اینکه آیا راه‌حل‌های ارائه شده واقعاً کار می‌کنند یا نه، در تاریکی قرار می‌گیرد.

7. قادر به انتقال تأثیر باشید.

هدف شما به عنوان مشاور این است که برای مشتری حل کنید. برای اینکه ذینفعان را با راه حل های خود همراهی کنید، باید به آنها بگویید که چگونه تغییرات اعمال شده به آنها کمک می کند تا به اهداف خود برسند. اگر نتایج را دنبال کرده اید و فروش 30 درصد افزایش یافته است، حتماً به آن اشاره کنید.

الیور جونگ، مشاور انطباق، می‌گوید در حال انتقال تأثیر به «کمک به سازمان‌ها برای هماهنگ کردن شیوه‌های مدیریت ریسک با اهدافشان است. پیاده‌سازی سیستم‌های پایش بلادرنگ و پرورش فرهنگ بهبود مستمر از ویژگی‌های بارز رویکرد من است.

با تقویت تأثیر راه‌حل‌های شما، نه تنها به توانایی خود به‌عنوان مشاور اعتماد خواهید کرد، بلکه مشتری نیز انگیزه بیشتری برای ادامه اجرای توصیه‌های شما خواهد داشت.

منبع ویژه: الگوهای رایگان برای مشاوران< /h5>

در مورد مشاور شدن جدی هستید؟ این هشت الگوی مشاوره به شما کمک می کند خدمات خود را به مشتریان بالقوه ارائه دهید. این کیت شامل یک الگوی طرح مشاوره مدیریت، یک چک لیست ورود مشتری جدید، یک الگوی ارائه طرح مشاوره و موارد دیگر است.

شرایط صلاحیت مشاور

از آنجایی که مشاوران بر اساس قرارداد کار می کنند، هیچ صلاحیت مشخصی برای مشاور بودن وجود ندارد. بستگی به این دارد که سازمان به چه چیزی نیاز دارد و چقدر می توانید پیشنهاد خود را بفروشید.

با این حال، کسب و کارها از مشاوران انتظار دارند که مشاوره در سطح متخصص ارائه دهند و مشاغل مشاوره رقابتی هستند. در تجربه من، این بدان معناست که هر چه بیشتر بتوانید برای برتری انجام دهید، احتمال بیشتری برای رسیدن به اهداف خود خواهید داشت.

آموزش و پرورش

شرایط تحصیلی مشاور ذهنی و انعطاف پذیر است. اهمیت تحصیلات شما واقعاً به درک خریدار از ارزش بستگی دارد.

اکثر مشاوران دارای مدرک لیسانس هستند. اگر مطمئن نیستید که کدام مدرک بهترین است، مدرک کسب و کار را در نظر بگیرید. این رشته تحصیلی به اندازه کافی گسترده است که بتواند موضوعات زیادی را پوشش دهد.

درجات محبوب دیگر برای مشاوران عبارتند از:

  • حسابداری
  • مالی
  • مدیریت
  • اقتصاد
  • بازاریابی
  • روابط عمومی
  • قانون

برخی مشاوران برای تخصص در یک صنعت خاص، یک رشته فرعی یا دوتایی اضافه می کنند. چه مراقبت های بهداشتی، تحصیلی یا مهندسی را انتخاب کنید، این می تواند به بهبود چشم انداز شغلی شما کمک کند. مهم است که مدرکی را انتخاب کنید که به شما در یادگیری مفاهیم اصلی در مشاوره کمک کند:

  • تحلیل داده
  • استراتژی
  • مدیریت پروژه
  • رهبری
  • سخنرانی عمومی
  • گزارش
  • اخلاق

آموزش پیشرفته نیز مورد نیاز نیست، اما MBA (کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی) برای بسیاری از مشاغل مشاوره مفید است. برنامه‌های MBA می‌تواند به مشاوران در بهبود مهارت‌های خود در رهبری، مدیریت کمک کند. ، و اقتصاد. این می تواند پیشرفت شغلی در مشاوره را تسریع کند.

گواهینامه ها

برای مشاور شدن، مانند آموزش، نیازی به گواهینامه ندارید. در عین حال، برنامه های صدور گواهینامه می توانند مهارت های سخت و نرمی را پوشش دهند که برنامه های مدرک ممکن است آنها را پوشش ندهند. آنها همچنین دیدن فداکاری، دانش حرفه ای و تعهد شما را برای کارفرمایان بالقوه آسان می کنند.

اگر در فکر تکمیل یک گواهینامه هستید، این دو مکان خوب برای شروع تحقیقات شما هستند:

انواع مختلفی از گواهینامه های خاص صنعت نیز وجود دارد. آموزش مستمر در حال رشد است گرایش در مشاوره بنابراین، حتی اگر قبلاً یک مشاور با تجربه هستید، ممکن است بخواهید یک گواهی اضافه کنید.

شبکه سازی

چه به دنبال شغلی در زمینه مشاوره باشید و چه به دنبال ارائه خدمات به تنهایی هستید، باید شروع کنید ایجاد روابط.

شبکه شما چیزی بیش از یک منبع مشتریان احتمالی است. بسیاری از شرکت های مشاوره فرآیند استخدام را با درخواست ارجاع از شبکه های خود آغاز می کنند. افراد در شبکه شما ممکن است مربی، شریک و دوست شوند.

با ساخت یک قیف شبکه شروع کنید. در رویدادها شرکت کنید و به سازمان های مربوطه بپیوندید و یک لیست سازمان یافته از مخاطبین ایجاد کنید. برای جلسات و مصاحبه های برنامه ریزی نشده آماده شوید. و فراموش نکنید که از منابعی مانند LinkedIn برای ساخت شبکه خود.

تجربه کاری

یک هدف مشاور یک متخصص است، بنابراین معمول است که در حوزه ای که می خواهید در آن کار کنید، تجربه زیادی داشته باشید.

تجربه کاری، اشاره به نتایج ملموس و نتایج مشتری را آسان می‌کند. اگر سابقه اثبات شده ای دارید که مشتریان بالقوه می توانند به آن اعتماد کنند، بهتر می توانید قراردادهای مشاوره را ببندید.

متداول ترین راه برای به دست آوردن این تجربه عملی از طریق استخدام است. در حالی که بسیاری از مشاوران مشتاق به دنبال شغلی در “چهار بزرگ، این تنها راه برای به دست آوردن تجربه مورد نیاز شما نیست.

اگر نمی‌توانید فوراً یک شغل مشاوره را شروع کنید، مشاغل حسابداری، مدیریت و تجارت نیز انتخاب‌های خوبی هستند.

چگونه مشاور شویم

1. حوزه تخصص خود را مشخص کنید.

در مورد جایی که نقاط قوت و تخصص شما نهفته است صادق باشید – و نقاط قوت را خارج از تمرکز نه تا پنج خود در نظر بگیرید. شاید شما یک فضای جانبی فضای سبز با تقاضای کافی مشتری برای استفاده تمام وقت از آن دارید. یا شاید شما در بستن معاملات دشوار در صنعت فروش پزشکی مهارت دارید – آنقدر خوب که همکاران شما همیشه از شما کمک می خواهند.

برای یافتن جایگاه خود سه سوال از خود بپرسید:

  • آیا دیدگاه منحصر به فردی دارم؟
  • آیا تجربه لازم برای معتبر بودن در این زمینه را دارم؟
  • آیا تقاضایی برای این سرویس وجود دارد؟

مشاور بودن مستلزم آن است که سازماندهی شده، با انگیزه باشید و در تعیین حد و مرز مهارت داشته باشید. قبل از راه اندازی وب سایت خود و پذیرش اولین مشتری خود، توانایی خود را برای برآورده کردن این خواسته ها در نظر بگیرید. ممکن است جایگاه مناسبی پیدا کنید، اما اگر نمی‌توانید ضرب‌الاجل‌های مستقل را رعایت کنید یا یک چرخه صورت‌حساب را مدیریت کنید، ممکن است برای مشاور شدن آماده نباشید.

برای یافتن تخصص مشاوره خود، زمینه هایی را که در کار در آنها عالی هستید، پروژه هایی که در بررسی عملکرد آنها امتیاز بالایی کسب کرده اید، یا سرگرمی هایی که در خارج از دفتر ایجاد کرده اید را در نظر بگیرید. همچنین باید آنچه را که از آن لذت می برید در نظر بگیرید – اگر این کار را تمام وقت انجام می دهید، باید فعالیتی باشد که به آن علاقه دارید.

نکته حرفه‌ای: اگر می‌پرسید که آیا برای مشاور شدن آماده هستید یا نه، سعی کنید کار قرارداد. پیمانکاران خوداشتغال هستند و توسط شرکت ها استخدام می شوند تا خدمات خود را با نرخ ساعتی ارائه دهند. کار قراردادی مکانی عالی برای شروع برای شناسایی جایگاه و علایق شماست.

2. اهداف تعیین کنید.

تعیین اهداف به شما کمک می کند تا بدانید برای چه چیزی تلاش می کنید. آیا می‌خواهید این پروژه در شب‌ها و آخر هفته‌ها باقی بماند؟ آیا امیدوارید آن را به یک تجارت تمام وقت تبدیل کنید؟ آیا می خواهید روزی کارمندانی را استخدام کنید؟ به این سوالات پاسخ دهید و بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

هنگامی که اهداف گسترده ای را برای کسب و کار خود مشخص کردید، تمرکز خود را به نیازهای فوری تر محدود کنید. برای انجام این کار، مطمئن شوید که اهداف شما SMART:

  • خاص. به وضوح آنچه را که می خواهید انجام دهید مشخص کنید.
  • قابل اندازه‌گیری. اهداف و نقاط عطف را برای پیگیری پیشرفت انتخاب کنید.
  • دست یافتنی. اهداف را واقع بینانه و قابل مدیریت نگه دارید.
  • مرتبط است. اهدافی را متناسب با مدل کسب و کار خود تعیین کنید.
  • بر اساس زمان. برای اهداف خود ضرب الاجل تعیین کنید.

در اینجا نمونه‌ای از اهداف SMART برای مشاوری است که تیم‌های فروش را مربیگری می‌کند تا در زمینه‌های ارتباط سرد بهتر عمل کنند:

  • ویژه. من تیم های فروش SMB را در مورد چگونگی برقراری تماس های بهتر، ارسال ایمیل های با کیفیت بالاتر و پیگیری به شیوه ای موثر مربی خواهم کرد. نتیجه، فرصت‌های واجد شرایط بیشتری برای تکرار خواهد بود که منجر به کسب و کار بسته‌تر و درآمد بیشتر برای سازمان می‌شود.
  • قابل اندازه گیری. موفقیت با افزایش خط لوله مشتری، درصد بسته شدن معاملات مشتری و ارجاعات برای کسب و کار من سنجیده می شود.
  • دست یافتنی. من در حال حاضر سه مشتری دارم و به طور متوسط ​​هر ماه یک ارجاع جدید وارد می کنم. من می دانم که تقاضا برای خدمات من وجود دارد، و این سرعت برای حجم کاری و بودجه عملیاتی من در حال حاضر قابل مدیریت است.
  • مرتبط. این مدل کسب‌وکار با مجموعه مهارت‌های من مطابقت دارد و به من امکان می‌دهد تا از موفقیت خود در زمینه فروش که توسط خودم، همکارانم و سرپرستانم شناسایی شده است، بهره ببرم.
  • بر اساس زمان.
    • 15 نوامبر: وب سایت فعال می شود.
    • 1 دسامبر: کار ماه قبل را مرور کنید و حداقل یک ارجاع درخواست کنید.
    • ۵ دسامبر: صورت‌حساب‌های مشتری را برای کار ماه قبل ارسال کنید.
    • 15 دسامبر: همه جلسات مربیگری را قبل از این تاریخ برنامه ریزی کنید تا برنامه تعطیلات پیش بینی شود.

همانطور که مشاوره شما رشد می کند، برنامه های شما نیز افزایش می یابد. اهداف SMART خود را به صورت ماهانه یا فصلی مجدداً بررسی کنید و در صورت نیاز آنها را تنظیم کنید.

ماریا مارشال، دانشیار دانشگاه پردو، در مورد مشاغل کوچک و خانوادگی تحقیق می کند. او توصیه می کند که اهداف رویایی را برای کسب و کار خود نیز در نظر بگیرید. مارشال چهار حوزه اصلی تمرکز را برای اهداف رویایی ترسیم می کند:

  • سرویس. چگونه می توانید رضایت و حفظ مشتری را بهبود ببخشید؟
  • اجتماعی. چگونه می توانید از طریق انسان دوستانه یا داوطلبانه به جامعه کمک کنید؟
  • سود. چگونه می توانید سود را X درصد افزایش دهید؟
  • رشد. چگونه می توانید شرکت خود را (با کارمندان جدید، مشتریان بیشتر و فضای اداری) گسترش دهید؟

نکته حرفه ای: وجود دارد برنامه‌ها و نرم‌افزارهای بی‌شماری برای ردیابی اهداف به منظور تسهیل فرآیند. یکی را پیدا کنید که متناسب با نیازهای شما باشد و مرتباً آن را با پیشرفت خود به روز کنید.

3. یک وب سایت بسازید.

فکر می‌کنید می‌توانید بدون وب‌سایت به کار خود ادامه دهید؟ دوباره فکر کن Statista گزارش نشان داد که 21 درصد از مصرف‌کنندگان از وب‌سایت‌ها برای یافتن مشاغل محلی به صورت روزانه استفاده می‌کنند و تنها 1 درصد از این مشتریان کسب‌وکارهای محلی را آنلاین جستجو نمی‌کنند.

همچنین، اگر سایتی دارید، Google به کسب و کار شما در رتبه‌بندی محلی اختیارات بیشتری می‌دهد. ایجاد یک Google برای کسب و کار من کافی نیست. وب‌سایتی که با بک لینک‌ها، اعتبار دامنه و بازدیدها بهینه شده باشد، Google را تشویق می‌کند تا وب‌سایت شما را در جستجوهای مرتبط نمایش دهد.

فکر نمی کنید ایجاد وب سایت در چرخ خانه شما باشد؟ خدماتی مانند WordPress و Squarespace ساخت یک وب سایت را آسان می کند و GoDaddy به شما امکان می دهد نام دامنه را قفل کنید.

و اگر ابزاری می‌خواهید که به شما کمک کند همه چیز از ردیابی سرنخ‌های ورودی گرفته تا رزرو جلسات را انجام دهید و با کسب و کار شما رشد کند، HubSpot. وب سایت شما اولین برداشت از کسب و کار شما است. زمان را در اینجا سرمایه‌گذاری کنید و بازدهی آن را برای سال‌های آینده ببینید.

نکته حرفه ای: آماده شروع به کار هستید؟ برای نکاتی درباره ایجاد اولین صفحه وب خود، این وبلاگ را بررسی کنید.

4. دریافت گواهینامه.

به‌عنوان یک مشاور، بسیار مهم است که در جایگاه خود پیشرفته و رقابتی بمانید، و گواهی‌نامه‌ها راهی مشخص برای نشان دادن انگیزه شما هستند.

به عنوان مثال، اگر مشاور متخصصان فروش پزشکی هستید، به دنبال اعتبار بخشی در یکی از پزشکی HIDA باشید برنامه های فروش. اگر تخصص شما مربیگری تیم‌ها برای بهتر شدن در ارتباط است، یک گواهینامه فروش ورودی دریافت کنید. از HubSpot.

چه نرم‌افزار، چه مهارت‌ها یا گواهینامه‌های موضوعی خاص، دریابید که چه مدارکی در صنعت شما مهم هستند و در گسترش پایگاه دانش خود سرمایه‌گذاری کنید.

نکته حرفه ای: گواهینامه های خود و نمادهای مربوط به آنها را در صفحه اول وب سایت خود نمایش دهید تا مشتریان بتوانند به وضوح تخصص شما را ببینند.

5. یک بازار هدف را انتخاب کنید.

هنگامی که جایگاه خود را شناسایی کردید، مشخص کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. برای مثال، اگر به تیم‌های فروش استارت‌آپ کمک می‌کنید تا در مراحل اولیه مقیاس‌پذیری پیمایش کنند، با پاسخ دادن به این پنج سؤال، بازار هدف خود را تقویت کنید:

  • مخاطبان هدف من کجا هستند؟” آیا فقط به مشتریان محلی خدمات می دهید؟ آیا مشتریان ملی یا منطقه ای را می پذیرید؟ آیا مشتریان بین المللی را مستثنی می کنید؟
  • بزرگترین نقاط درد آنها چیست؟” چه چیزی آنها را به جستجوی کمک شما سوق داده است؟ موانع روزانه آنها برای پیشنهاد چیست؟ چالش‌های مقیاس‌پذیری آنها چیست؟
  • چه کسی برای کسب و کار خود رقابت می کند؟” بزرگترین رقبای شما چه کسانی هستند و خدمات شما چگونه ارزیابی می شود؟ چه چیزی شما را متمایز می کند؟
  • آیا خود استارت‌آپ‌ها را هدف قرار می‌دهم یا مدیران فروش فردی؟” آیا از طریق ملاقات‌های محلی یا ارتباط با لینکدین با کسب‌وکارها یا شبکه‌ای با مشتریان احتمالی تماس خواهید گرفت؟
  • چه چیزی به مخاطبان هدف من انگیزه می دهد؟” هدف نهایی مخاطبان شما از انتخاب خدمات شما چیست؟ آنها امیدوارند چه چیزی برای تیم خود و برای خود به دست آورند؟

مشخص شدن در مورد اینکه مشتری شما چه کسی است و چه چیزی برای آنها مهم است، به شما امکان می دهد خدمات برتر ارائه دهید و به مشتریانی دست پیدا کنید که کاملاً مطابقت دارند.

نکته حرفه‌ای: مشاوره صنعتی است که نمی‌خواهید خود را به‌عنوان یک پیشرو در آن قرار دهید. من آموخته ام که هرچه بتوانید در توصیف آنچه به عنوان مشاور روی میز می آورید دقیق تر باشید، بهتر است. من همچنین توصیه می‌کنم از مشتریان قبلی بخواهید که در مورد اینکه چگونه به آنها کمک کرده‌اید، توضیحی بنویسند تا بتوانید آنها را در وب‌سایت خود نقل قول کنید.

6. تصمیم بگیرید که کجا کار کنید.

احتمالاً در حین انجام مشاوره خود به محل کار مشخصی نیاز نخواهید داشت. اما اگر در حال تبدیل شدن به یک مشاور تمام وقت هستید، داشتن یک دفتر ممکن است مفید باشد. قبل از شروع رزرو تورهای اداری، چند سوال از خود بپرسید:

  • آیا می توانم فضای اداری را بپردازم، و اگر چنین است، چقدر می توانم هزینه کنم؟
  • آیا یک محل کار به رشد کسب و کار من کمک می کند؟
  • چرا به این فضا نیاز دارم؟” (آیا با مشتریان ملاقات می کنم؟ آیا کمکی پاره وقت استخدام می کنم؟)

وقتی تصمیم گرفتید که فضای اداری واقعاً کسب و کار شما را بهبود می بخشد، در نظر بگیرید که چه نوع فضایی برای نیازهای شما مناسب است. فضاهای کاری مانند ما کار می کنیم، گالوانیزه و کوره عناصر اصلی بسیاری از محیط های شهری هستند.

آنها به شما امکان دسترسی به فضاهای کاری مشترک یا کوچک و همچنین اتاق های جلسه و امکانات را با نرخ ماهیانه کمتری نسبت به فضاهای اداری سنتی می دهند. آنها همچنین به شما راه دیگری برای شبکه سازی و بهره مندی از اطرافیانتان می دهند.

نکته حرفه ای: اگر تصمیم دارید خارج از خانه کار کنید، سعی کنید یک فضای اداری اختصاصی داشته باشید. این امر حذف مالیات در پایان سال را برای مواردی مانند متراژ خانه (در صورت مالکیت)، خدمات آب و برق، اینترنت و موارد دیگر آسان‌تر می‌کند.

7. پیشنهادات خود را ایجاد کنید.

خدمات مشاوره خود را چگونه ارائه خواهید داد؟ از چه نوع مدل های تحویل استفاده خواهید کرد؟ آیا به آنها سفر خواهید کرد و خدمات خود را در محل ارائه خواهید کرد یا خدمات خود را به صورت مجازی ارائه خواهید داد؟ آیا کار واقعی را برای آنها انجام خواهید داد یا به سادگی آنها را راهنمایی می کنید تا خودشان کار را انجام دهند؟

در اینجا چند مدل مشاوره محبوب وجود دارد:

  • برای شما انجام شد.
  • با شما تمام شد.
  • مربیگری (یک به یک).
  • مربیگری گروهی (یک به چند).
  • برنامه آنلاین (در صورت تقاضا).

با مشتری خود کار کنید تا مشخص کنید کدام مدل تحویل برای نیازهای او بهترین کار را دارد.

نکته حرفه‌ای: اگرچه کمترین مقیاس‌پذیری را دارد، اغلب توصیه می‌شود با مدل «انجام شد برای شما» شروع کنید تا تجربه و داستان‌های موفقیت‌آمیزی برای فروش بهتر داشته باشید. انواع دیگر محصولات در تجربه من، این یک مکان عالی برای شروع است.

8. نرخ های خود را تنظیم کنید.

تصمیم گیری اینکه چقدر از مشتریان شما هزینه می گیرید می تواند سخت ترین قسمت شروع یک مشاوره باشد. وسوسه انگیز است که کمتر از ارزش خود هزینه کنید زیرا هنوز نتایج خود را ثابت نکرده اید.

تحقیق کنید که مشاوران مقایسه‌ای در منطقه شما چه هزینه‌هایی دریافت می‌کنند (سایت‌هایی مانند Glassdoor برای این عالی هستند). انتخاب کنید که کدام یک از این انواع متداول قیمت‌گذاری مشاور می‌تواند برای کاری که انجام می‌دهید به شما جبران کند.

نکته حرفه ای: اغلب نیروی کار دیده نشده در قیمت گذاری شما نقش دارد، بنابراین مطمئن شوید که به مشتریان اطلاع دهید که نرخ شما شامل تحقیقات انجام شده از قبل، گواهینامه هایی است که به دست آورده اید، و تجربه گسترده ای که دارید . هرچه ارزش بیشتری را به مشتریان نشان دهید، احتمال بیشتری دارد که نرخ های شما را درک کنند.

9. شبکه با مردم.

ارجاعات راهی حیاتی برای رشد کسب و کار شما هستند، اما تنها راه نیستند. برخلاف یک شرکت بزرگ، احتمالاً تیم بازاریابی ندارید که تجارت شما را تبلیغ کند. درعوض، فروش ارزش مشاوره به شما و تنها شما مربوط می شود.

به گروه‌های لینکدین و فیسبوک بپیوندید که مخاطبان خود به آنها مراجعه می‌کنند، پست‌های وبلاگی را بنویسید و به اشتراک بگذارید که تخصص شما را برجسته می‌کند، و در جلسات یا کنفرانس‌های منطقه خود شرکت کنید. همه جا باشید و با همه کسانی که برای پیشنهاد شما مناسب هستند صحبت کنید. هیچ کس قرار نیست شما را به اندازه شما بفروشد، پس این آسانسور را کنار بگذارید و آماده باشید که هر چیزی را بفروشید.

نکته حرفه ای: زمین آسانسور آماده ندارید؟ برای الهام گرفتن، این وبلاگ را بررسی کنید.

10. بدانید چه زمانی باید “نه” بگویید.

در ابتدا، گفتن “بله” به هر مشتری و هر درخواستی آسان است. اکنون بیش از هر زمان دیگری، می خواهید کارتان با کیفیت، سازماندهی شده و قابل مدیریت باشد.

اگر بله گفتن به مشتری جدید به این معنی است که کار مشتری فعلی شما آسیب می بیند، بگویید، “من دوست دارم به نیازهای شما پاسخ دهم، اما با حجم کاری فعلی، فکر نمی کنم بتوانم به شما توجه کنم. شما سزاوار آن هستید که من باید در سه ماهه آینده بیشتر در دسترس باشم؟

مشتریان بالقوه از صداقت شما قدردانی می‌کنند و می‌توانید کار با کیفیت بالا را با سرعتی که سلامت عقل یا رضایت مشتری فعلی شما را تهدید نمی‌کند، حفظ کنید.

نپذیرفتن مشتریانی که مناسب نیستند نیز دشوار است. وقتی نمی توانید نیازهای مشتری احتمالی را برآورده کنید صادق باشید و در معرفی آنها به کسی که می تواند فعال باشید. آنها از تطابق بهتری بهره خواهند برد و کسب و کار شما بهترین عملکرد را از دست نخواهد داد.

نکته حرفه ای: اگر به طور موثر با مشاوران دیگر در لینکدین و به صورت حضوری شبکه شده اید، می توانید بین شبکه خود اعتماد ایجاد کنید و مشتریان را در مواقعی که کارهای زیادی انجام می دهید یا زمانی که نیاز دارند به آنها بفرستید. چیزی که تخصص شما نیست این آنها را تشویق می کند که همین کار را برای شما انجام دهند، بنابراین همه برنده می شوند.

11. یک سیستم تکرارپذیر برای جذب و فروش مشتریان بسازید.

وقتی کسب و کار خود را راه اندازی کردید، نمی توانید فقط امیدوار باشید که مشتریانتان در خانه شما را بزنند و بگویند: “من اینجا هستم و آماده پرداخت هستم!”

شما باید جایگاه خود را تجزیه و تحلیل کنید و شبکه موجود خود را بررسی کنید تا نحوه یافتن مشتریان مشاور را بیابید. از آنجا، باید وارد تجارت بازاریابی خدمات مشاوره خود شوید و دقیقاً بدانید که چگونه به مشتریان بالقوه بفروشید.

نکته حرفه ای: هنگامی که برای اولین بار کسب و کار مشاور خود را شروع می کنید، تقریباً به طور حتم نیاز خواهید داشت که به شرکت ها پیشنهاداتی انجام دهید. در کنفرانس‌هایی شرکت کنید که به شما امکان می‌دهند در شرکت‌ها نقش‌آفرینی کنید یا پیشنهادی را برای یک دوست امتحان کنید تا بتوانید در طول تماس های فروش خروجی.

مهارتهای مشاور

هنگامی که می آموزید چگونه مشاور شوید، مهارت های زیادی وجود دارد که باید آن ها را توسعه دهید. شما می خواهید مشکلات کسب و کار را حل کنید. این به معنای مجموعه مهارت های متنوعی از جمله مدیریت تغییر، تفکر خلاق یا توانایی با اعداد است. اینها برخی از مهمترین مهارتهای مشاور هستند.

ارتباط کلامی و کتبی

مهم نیست که مهارت های تحلیلی شما چقدر چشمگیر باشد ، آنها به مشتریان شما کمک نمی کنند مگر اینکه بتوانید ارتباط برقرار کنید. نوشتن و صحبت کردن ممکن است مهارت های اساسی به نظر برسد. اما کار بر روی مهارت های ارتباطی شما بهترین راه برای توسعه اعتماد و اقتدار است.

نوشتن مستقیم ، موجز و ساده به معنای نوشتن گزارش ها و تحلیل های منظم است. صحبت کردن و گوش دادن فعال را با ارائه های منظم ، مکالمات مشتری و پیگیری ها تمرین کنید.

منابع برجسته :

رهبری

مشاوران به عنوان رهبران تیم ، مربیان و همسالان نقش پیچیده ای دارند ، اغلب در همان زمان. این امر شما را ملزم می کند که دائماً مهارت های رهبری .

ممکن است لازم باشد شفافیت و تیم سازی را به یک مشتری سخت معرفی کنید. اطلاعات حساس ممکن است هنگام برخورد با یک مشکل روتین مطرح شود.

هر آنچه پیش می آید ، باید نشان دهید که می توانید شرایط سخت را به روشی قابل اعتماد و متفکرانه اداره کنید.

برای اطلاعات بیشتر این منابع را بررسی کنید :

تفکر انتقادی و تحلیلی

تفکر انتقادی اغلب اولین چیزی است که هنگام فکر کردن در مورد مشاوره به ذهن می آید. مشاوران مشاغل را تجزیه و تحلیل می کنند ، آنچه را که می بینند توجه داشته باشید و بازخورد مفیدی ارائه دهند.

مهارت های تفکر تحلیلی به شما امکان می دهد دیدگاه منحصر به فردی را به مشتری ارائه دهید. مهم نیست که آیا شما در حال بررسی فرایندها ، سؤال کردن یا راهنمایی هستید. توانایی شما در حل مشکلات برای مشاور بودن بسیار مهم است.

سازمان

آیا شما آزاد هستید یا تمام وقت ، اگر می خواهید مشاور باشید ، باید سازماندهی شوید.

مدیریت زمان ، ساختار و برنامه ریزی نه تنها برای شهرت مشاوره شما بسیار مهم است. آنها اغلب مهارتهایی هستند که به مشتریان خود ارائه می دهید.

مهارت های سازمانی به شما کمک می کند تا طیف گسترده ای از کارها را با سرعت بسیار زیاد مدیریت کنید. آنها می توانند در تهیه ، تعیین مرزها و برآورده کردن انتظارات زیاد کمک کنند.

منابع برجسته :

انعطاف پذیری

مشاوران اغلب برای مشاغل خدمت می کنند. به همین دلیل ، شما باید برای تغییر و استقبال از آن استقبال کنید.

وقتی مشاور هستید ، ممکن است مشتری های شما نیاز به تغییر سریع برنامه ها داشته باشند. آنها ممکن است فراموش کنند که اطلاعاتی را که می تواند بر کار یا برنامه های شما تأثیر بگذارد ، به اشتراک بگذارند. این بدان معنی است که شما باید آماده باشید تا با تیم هایی که با آنها کار می کنید انعطاف پذیر باشید.

شما همچنین باید از تغییراتی که نمی توانید کنترل کنید آگاه باشید. تغییر بازار ، روندها و فناوری همچنان ایستاده است. مشتریان از شما انتظار دارند که با آگاهی و اقتدار ، نظرات متخصص در مورد آنچه در صنعت خود جدید است ارائه دهید.

انعطاف پذیری

همچنین به معنای تمایل به گوش دادن است. در حالی که ارزش یک مشاور اغلب به نظر آنها است ، مهم است که در برابر رویکردهای جدید و روشهای تفکر باز باشید.

خود انگیزشی

مشاور شدن اغلب یک سفر انفرادی است. این بدان معنی است که ممکن است شما نیاز به یافتن راه هایی برای ایجاد انگیزه در طول زمان داشته باشید.

برخی از مشاوران با این مهارت به طور طبیعی و با رانندگی شخصی ، خوش بینی و مقاومت در نظر می گیرند. اما ممکن است دیگران نیاز به توسعه توانایی خود در این زمینه داشته باشند:

  • اهداف واقع بینانه را تعیین کنید
  • متعهد به برنامه های بلند مدت
  • روال ایجاد کنید

درخواست کمک از دوستان و ریسک کردن می تواند انگیزه های قدرتمند باشد.

اما تعلل می تواند بدون عادت خوب بر رانندگی شما تأثیر بگذارد. در حالی که مدیریت زمان می تواند کمک کند ، ممکن است بخواهید به دنبال مشاور شدن به دنبال راه های دیگری برای مشارکت باشید.

منابع برجسته :

مهارت های نرم

مشاور بودن می تواند مانند دانش آموز جدید در کلاس باشد. شما در مکان جدیدی هستید که توسط افراد جدید احاطه شده اید. و شما به آن تیم جدید نیاز دارید تا به شما اعتماد کند تا کار خود را انجام دهد.

به عنوان مشاور ، شما با افراد قدرتمندی که عادت ندارند به افرادی که به آنها می گویند چه کاری انجام دهند ، کار می کنید. شما ممکن است با تیم های محتاط که اعتماد به نفس های خارجی یا بخش های خاموش دارند ، کار کنید. بنابراین ، شما باید در ایجاد سریع روابط محکم متخصص شوید.

مهارت های نرم به شما کمک می کند تا تعامل مثبت تری با افراد داشته باشید. آنها توانایی شما در خواندن نشانه های اجتماعی ، برقراری ارتباط و درگیر کردن افراد هستند.

استفاده از مهارت های نرم برای تعادل دانش و اخلاق کاری شما باعث می شود افراد بیشتر به ایده های خود بپذیرند ، احترام بگذارند و به آنها اعتماد کنند.

منابع برجسته :

انواع مشاوران

در اینجا برخی از رایج ترین انواع مشاوران وجود دارد:

1. مشاور فروش

یک متخصص فروش که به توسعه فرایند فروش سازمان کمک می کند ، راه های بهبود عملکرد فروش را مشخص می کند و آموزش فروش را به تکرارها می دهد. صنعت مالی یکی از بخش های بالاترین امتیاز برای مشاوران فروش.

توضیحات شغل مشاور فروش

کاندیدای ایده آل برای نقش مشاور فروش ، یک فرد داده محور است که می تواند نتیجه ای را ارائه دهد که بر خط پایین تأثیر بگذارد. در این نقش ، مشاور فروش استراتژی های تحقیق خوبی را برای افزایش فروش و ایجاد درآمد بیشتر تدوین می کند.

2. مشاور مدیریت

یک مشاور مدیریت با رهبران و تیم ها برای یافتن و رسیدگی به مشکلات بزرگ تجاری همکاری می کند. در حال حاضر بازار مشاوره مدیریت در حال تجربه (نرخ رشد سالانه مرکب) CAGR از 6.24 ٪ .

توضیحات شغل مشاور مدیریت

یک مشاور مدیریت اغلب برای یک شرکت مشاوره کار می کند. در این نقش ، آنها مشکلات تجاری بزرگی پیدا می کنند ، اطلاعات را جمع می کنند و راه حل هایی ارائه می دهند. وظایف آنها ممکن است شامل توسعه استراتژی ، به روزرسانی فرآیند یا مشاوره رشد باشد. آنها ایده هایی را ارائه می دهند و مشکلات مربوط به جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها را حل می کنند. این نقش اغلب شامل ارائه ارائه پاورپوینت ، راه حل های مشتری و سفر مکرر است.

3. مشاور تجارت

مشاور که به شناسایی پیشرفت در کارآیی عملیاتی و عملکرد یک سازمان کمک می کند. “مشاوره تجاری” می تواند برای طیف گسترده ای از راه حل ها اعمال شود.

توضیحات شغل مشاور مشاغل

مشاوران تجاری واجد شرایط ، فعالیت های تجاری را نشان داده اند و استراتژی شرکت را بهینه می کنند. این نقش باعث ایجاد تجارت جدید ، استراتژی های مربوط به مشتریان ، نظارت بر اجرای استراتژی های مشتری می شود و با مشتریان اجرایی برای تهیه برنامه های تجاری صحیح همکاری می کند.

4. مشاور بازاریابی

یک متخصص بازاریابی که به سازمانها کمک می کند تا استراتژی های بازاریابی را برای افزایش آگاهی از برند و ایجاد منجر به تجارت ایجاد و انجام دهند.

توضیحات شغل مشاور بازاریابی

یک مشاور بازاریابی در کنار سازمان بازاریابی مشتری برای توسعه و ادغام تاکتیک ها و استراتژی های بازاریابی مؤثر در ریتم عملیاتی مشتری کار می کند. در این نقش ، مشاور بازاریابی مسئولیت انجام تحقیقات عمیق و تجزیه و تحلیل رقابتی را با استفاده از یافته های خود برای تهیه یک برنامه بازاریابی مؤثر و یافتن تاکتیک هایی برای بازاریابی محصول به مخاطبان مورد نظر خود خواهد داشت.

5. مشاور حسابداری

مشاور که مالی یک تجارت را تحلیل می کند و به تیم رهبری کمک می کند تا تصمیمات مالی خوبی بگیرد.

توضیحات شغل مشاور حسابداری

نامزد مناسب برای نقش مشاور حسابداری تجربه گسترده ای در کار در سازمان های حسابداری و دارایی با عملکرد بالا دارد. این فرد در کنار تیم حسابداری مشتری برای نظارت و مشاوره در مورد تغییرات لازم در مراحل حسابداری شرکت کار خواهد کرد. آنها با مشتریان خود همکاری خواهند کرد تا زمینه های بهبود در فرایندهای تجاری خود را پیدا کنند و نظارت بر اجرای راه حل های عملی و سازگار را بر عهده بگیرند.

6. مشاور فناوری

یک متخصص که به سازمانها کمک می کند تا راه حل های فناوری را به گونه ای نصب یا استفاده کنند که عملکرد و عملکرد تجارت را بهبود بخشد.

توضیحات شغل مشاور فناوری

یک مشاور فناوری (همچنین به عنوان مشاور IT شناخته می شود) ، سیستم های فناوری مشتری را تجزیه و تحلیل می کند تا اطمینان حاصل کند که این شرکت در حال دستیابی به اهداف و اهداف خود است. پس از تجزیه و تحلیل سیستم های فناوری مشتری و زیرساخت های شرکت ، مشاور فناوری هرگونه تغییر لازم را برای پشتیبانی از امنیت اطلاعات و عملیات تجاری پیشنهاد می دهد و به ایجاد و ورود به سیستم تغییرات لازم کمک می کند.

7. مشاور حقوقی

یک وکیل یا یک متخصص حقوقی که در امور حقوقی به یک تجارت مشاوره می دهد.

توضیحات شغل مشاور حقوقی

در این نقش ، یک مشاور حقوقی واجد شرایط از تخصص حقوقی خود برای حمایت از انطباق قانونی ، سودآوری و کاهش ریسک مشتری استفاده می کند. علاوه بر انجام تحقیقات لازم ، این فرد همچنین مسئول تهیه قراردادها ، بررسی خلاصه ها و انجام مذاکرات از طرف مشتری خواهد بود.

8. مشاور روابط عمومی

متخصصی که ارتباطات بین یک تجارت و عموم را بهبود می بخشد.

توضیحات شغل مشاور روابط عمومی

مشاور روابط عمومی که این نقش را برآورده می کند ، روابط بین مشتریان و عموم مردم را مدیریت می کند. نامزد ایده آل یک حرفه ای با تجربه ارتباطات است که می تواند به طور ماهرانه مطبوعات را به نمایندگی از مشتری تهیه کند ، روابط و تماس های رسانه ای مشتری را مدیریت کند و وثیقه ارتباطات را برای ارتقاء مشاغل و پیشنهادات مشتری بنویسد و ویرایش کند.

انتظار می رود صنعت مشاوره رشد کند. بیایید در صورت انتخاب مشاور ، آینده صنعت را انتخاب کنیم.

مشاور مشاغل چشم انداز شغلی

مشاوره رشد چشمگیر را تجربه می کند. در حقیقت ، مشاغل مشاور پیش بینی می شود که توسط 11 ٪ A> از 2021 تا 2031 ، مشاوران بیشتر از همیشه تقاضا را ایجاد می کنند.

در حالی که بسیاری از موقعیت های جدید به دلیل کارگرانی که به مشاغل دیگر تغییر می کنند یا بازنشسته می شوند ، باز می شوند ، اما زمینه های جدیدی نیز برای رشد شغلی وجود دارد. به عنوان مثال ، برخی از شرکت های حسابداری نیز در مورد تحول دیجیتال مشورت می کنند. این موقعیت های مشاوره به مشاغل کمک می کند تا به عنوان پیشرفت فناوری تنظیم کنند.

مشاوره همچنین یک حرفه پرسود است ، با حقوق متوسط ​​پایه 85،000 دلار در سال. بسته به طاقچه خود ، می توانید سالانه 147،000 دلار یا بیشتر به عنوان مشاور درآمد کسب کنید.

کارشناسان انتظار دارند که رشد شغلی برای مشاوران قوی بمانند. این امر به این دلیل است که مشاغل همیشه در زمینه پیچیدگی های اداره یک تجارت مدرن به کمک نیاز خواهند داشت ، از جمله:

  • روندهای مخرب
  • تغییرات خاص صنعت
  • بهبود کارآیی
  • مسئولیت اجتماعی
  • تعامل جامعه

آیا حوزه تخصصی برای مشاوره دارید؟ این مراحل را از نزدیک دنبال کنید و یک پایه محکم برای کارهای آینده ایجاد خواهید کرد ، مشتری ها را تکرار کنید و دسترسی و شهرت خود را گسترش دهید.

-“DATA-HS-ANCHOR =” TRUE “/>

چقدر باید به عنوان مشاور هزینه کنید؟

  1. دستمزد ساعتی فعلی خود را دو برابر/سه برابر کنید.
  2. نرخ روزانه را تعیین کنید.
  3. هزینه های پروژه را تعیین کنید.
  4. هزینه ها را بر اساس عملکرد تعیین کنید.
  5. هزینه ها را با استفاده از داده های کار قبلی مشتری تنظیم کنید.
  6. هزینه های مبتنی بر راه حل را تعیین کنید.

هنگامی که تصمیم گرفتید چه چیزی را شارژ کنید ، در نظر بگیرید که چگونه مشتری را صورتحساب می دهید و پرداخت را می پذیرید. بسیاری از سیستم عامل های رایگان و مبتنی بر هزینه وجود دارد-مانند funoicely ، freshbooks ، و به دلیل – این به شما امکان می دهد چرخه های صورتحساب را خودکار کنید ، فاکتورها و پرداخت ها را پیگیری و مدیریت کنید و گزارش ها را در درآمد هفتگی ، سه ماهه یا سالانه اجرا کنید.

و فراموش نکنید که در طول فصل مالیات با یک حسابدار مشورت کنید. اگر مالیات خارج از پرداخت های خود را دریافت نمی کنید ، در صورت موعد مالیات باید برای کسانی که در آن قرار دارند ، بودجه کنید. یک حسابدار می تواند راهنمایی در مورد چگونگی ایجاد این سردرد کمتر ارائه دهد.

برای جذب مشتری مناسب به کمک نیاز دارید؟ در بخش زیر به بهترین روشها برای یافتن مشتری های مناسب می روم.

/>

نحوه یافتن مشتری های مشاوره

1. مشتری ایده آل خود را شناسایی کنید.

اگر نمی دانید آنها چه کسانی هستند ، قادر نخواهید بود مشتری های جدید را جذب کنید ، درگیر شوید و یا آنها را ببندید. توانایی درک مخاطبان خود برای تهیه استراتژی بازاریابی و فروش (و همچنین پیام رسانی) بسیار مهم است.

وقت خود را در نظر بگیرید ساختن شخصیت خریدار مشتری ایده آل شما. آنها چه کسانی هستند؟ در چه صنعتی هستند؟ آنها به دنبال چه نوع خدمات هستند؟ چرا؟

2. دریابید که آنها به صورت آنلاین از کجا آویزان هستند.

هنگامی که می دانید آنها چه کسانی هستند ، تحقیق کنید تا دریابید که وقت خود را بصورت آنلاین می گذرانند. شانس وجود دارد ، وب یک کانال خرید بزرگ برای شما خواهد بود ، بنابراین می خواهید اطمینان حاصل کنید که می توانید در جایی که مشتریان خود در آن قرار دارند ، پیدا کنید. آنها در کدام وب سایت ها و رسانه های اجتماعی فعال هستند؟

همچنین می تواند بینش بیشتری در مورد شخصیت خود به شما بدهد که می توانید برای درک آنها استفاده کنید. بیایید بگوییم که شما یک جامعه بزرگ از مشتریان هدف خود را در فیس بوک پیدا می کنید. دیدن آنچه آنها ارسال می کنند می تواند به شما بینش در مورد آنچه در مورد آنها فکر می کنند و چه چیزی را تجربه می کنند.

3. بیاموزید که چه چیزی باعث ایجاد انگیزه در آنها می شود.

مردم یک روز از خواب بیدار نمی شوند و تصمیم می گیرند چیزی بخرند. احتمال وجود دارد ، آنها برخی از درد یا یک واقعه تحریک کننده را تجربه می کنند که باعث می شود آنها برای راه حل ها باز شوند ، از جمله راه حل شما .

>

4. اندازه رقابت خود را اندازه بگیرید.

رقبای شما ارائه می دهند و نقاط قیمت چیست؟ چه چیزی آنها را برای خریداران جذاب می کند؟

5. تصمیم بگیرید که چه چیزی شما را از هم جدا می کند.

کار شما چه ارزش دیگری را اضافه می کند که سایر مشاوره ها نمی کنند؟ اگر می توانید ارزش بیشتری ، یک تجربه تمایز ، یک نقطه در دسترس تر قیمت یا پیشنهادات منحصر به فرد ارائه دهید ، می توانید از رقابت خود ایستادگی کرده و خود را به عنوان یک رهبر در فضا قرار دهید.

این تمایز دهنده های منحصر به فرد گزاره ارزش ، و گزاره ارزش شما به خریداران شما کمک می کند تا شما را انتخاب کنند بیش از رقابت.

6. یک استراتژی دسترسی ایجاد کنید.

اکنون که می دانید چشم اندازهای شما به صورت آنلاین و چه چیزی برای آنها مهم است ، می توانید تصمیم بگیرید که چگونه آنها را به سمت شما جذب کنید. روی چه کانالهایی تمرکز خواهید کرد؟ ابزار اصلی شما برای برقراری ارتباط (ایمیل ، تماس تلفنی ، رسانه های اجتماعی) چیست؟

7. در برقراری ارتباط با گزاره ارزش منحصر به فرد خود واضح باشید.

همانطور که در هر کانال تصمیم می گیرید و با هر ابزاری که انتخاب می کنید ، ارتباط برقرار می کنید ، مطمئن باشید که گزاره ارزش منحصر به فرد خود را منتقل می کنید. به عبارت دیگر ، شما می دانید که خوب هستید – – به چشم اندازهای خود نیز اطلاع دهید.

ارزش شما باید در تمام پیام رسانی شما روشن باشد که آیا در وب سایت شما ، در ایمیل های شما ، مواد بازاریابی یا در زمین های شما وجود دارد.

/>

آیا مشاوره برای شما مناسب است؟

مشاور شدن یک روش هیجان انگیز برای رشد حرفه شما است. با تمرکز بر مهارت های کلیدی و ایجاد روابط با مشتری های مناسب ، می توانید یک حرفه با ارزش را در این زمینه ایجاد کنید.

در مورد آمادگی و طاقچه خود صادق باشید ، که در رویکرد خود سازماندهی شده و در تعریف ، ملاقات و پرداختن به اهداف خود روشن است. مراحل فوق راه مناسب برای شروع است. موفق باشید!

یادداشت ویرایشگر: این پست در ابتدا در مارس 2019 منتشر شد و برای جامع بودن به روز شده است.

consulting templates

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا