کسب و کار

چگونه هوش مصنوعی باعث صرفه جویی در زمان در فروش و مکان استفاده از ساعات اضافی می شود [داده های جدید]

چگونه هوش مصنوعی باعث صرفه جویی در زمان در فروش و مکان استفاده از ساعات اضافی می شود [داده های جدید]

به عنوان یک فروشنده در فضای کسب و کار امروزی، باید زمان و کارایی خود را بهتر بهینه کنید. خوشبختانه فناوری‌های هوش مصنوعی جدید در حال تغییر صنعت هستند. اکنون می‌توانید راحت‌تر به اهداف فروش دست پیدا کنید، معاملات ببندید، و روابط با مشتری را تقویت کنید.

sales people close deals while AI does routine work

علاوه بر این، هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند روی بخش‌هایی از شغلتان تمرکز کنید که بیشتر از آن لذت می‌برید. شما زمان کمتری را برای کارهای تکراری و زمان بیشتری را برای کارهای خلاقانه صرف خواهید کرد.

اگر هوش مصنوعی را در فرآیندهای فروش خود ادغام نکرده‌اید، این مقاله همه دلایلی را که باید به شما ارائه می‌دهد. ما همچنین ابزارهایی را توصیه می‌کنیم و بینش‌هایی را از حرفه‌ای‌هایی که به لطف هوش مصنوعی جهشی به سمت حرفه فروش کامل‌تر کرده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم.

Download Now: The State of AI in Sales [2023 Report]

فهرست محتوا

چگونه تیم های فروش از هوش مصنوعی برای صرفه جویی در زمان استفاده می کنند

تیم‌های فروش که از هوش مصنوعی برای کارهای اکتشافی و دستی استفاده می‌کنند، می‌توانند روزانه تا چهار ساعت صرفه‌جویی کنند. هوش مصنوعی توانایی انجام بسیاری از کارهای روزمره و تکراری را دارد – بنابراین می توانید به بخش هایی از شغل مورد علاقه خود بازگردید.

در اینجا چند روش متداول وجود دارد که هوش مصنوعی فرآیند فروش را تغییر می‌دهد.

Chatbots

مسلماً بیشترین استفاده از هوش مصنوعی چت بات است (سلام، ChatGPT). با این حال، برای فروش، چت بات شما چیزی بیش از یک آهنگساز ایمیل یا ماشین محتوا است. هوش مصنوعی می تواند با CRM شما یکپارچه شود تا بتوانید داده ها را سریعتر جمع آوری کنید. این ابزارها می توانند به شما کمک کنند تا مشتریان بالقوه را پیگیری کرده و پیشرفت خود را گزارش دهید.

HubSpot CRM شامل ChatSpot است تا به شما کمک کند کار خود را سریعتر انجام دهید. آیا می دانید گزارشی که باید هر هفته ایجاد کنید؟ فقط از ChatSpot آن را بخواهید. زمان کمتری را صرف بررسی CRM خود و پیمایش به یک گزارش خاص خواهید کرد. می توانید از زمان اضافی خود برای انجام کاری که دوست دارید استفاده کنید.

تحقیق

تیم‌های فروش از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای انجام سریع‌تر تحقیقات استفاده می‌کنند. آدریان دالدورف از StudySmarter از ChatGPT برای شناسایی افراد بالقوه استفاده می کند. او از هوش مصنوعی سوالاتی می پرسد: «بزرگترین آژانس های خلاق در آلمان کدامند؟ کدام شرکت‌ها بیشترین بودجه رسانه‌ای را دارند؟»

دالدورف در مورد ChatGPT برای فروش می‌گوید: «Chat GPT یک راه‌حل عالی برای کارهای تحقیقاتی و دریافت الگوهایی برای پست‌های خاص است که به من امکان می‌دهد از زمان بیشتری برای تماس سرد استفاده کنم.

ChatGPT به انجام تحقیقات خسته کننده کمک می کند. دالدورف اکنون انرژی بیشتری برای تماس سرد و تعامل انسانی که مشتریان احتمالی به آن نیاز دارند، دارد.

هدف گیری بالقوه

تجسس یک کار وقت گیر برای انسان است. شما باید یک سرنخ پیدا کنید و سپس بررسی کنید که مطابق با مشخصات مشتری ایده آل شما باشد. این فرآیند می‌تواند خسته‌کننده باشد، و برای یافتن فرد مناسب برای تماس، می‌تواند به زمان زیادی نیاز داشته باشد. بدتر از آن، جستجوی دستی می تواند تیم فروش شما را از بین ببرد و کیفیت دسترسی شما را کاهش دهد.

قبل از هوش مصنوعی، تیم مارکوس اورند زمانی را صرف جستجوی دستی در لینکدین برای یافتن مشتریان بالقوه می کرد. اکنون، رئیس بخش فروش در Salience می‌گوید: «ما ابزار تولید سرنخ هوش مصنوعی را وارد کردیم. برای کمک به این کار، و در عرض چند کلیک، می‌توانیم لیست کاملی از مشتریان بالقوه ایجاد کنیم… تا با چیزی که با آنها طنین‌انداز می‌شود ارتباط برقرار کنیم.»

با زمان آزاد شدن این زمان، تیم تلاش بیشتری را به ایجاد رابطه اختصاص داده است. تیم اکنون می‌تواند جلسات حضوری بیشتری را برنامه‌ریزی کند.

از قضا، هوش مصنوعی به ما کمک کرده تا انسان‌تر باشیم.

امتیاز برتری

یک فروشنده خوب می تواند احساسی نسبت به جذاب ترین سرنخ ها داشته باشد. در حالی که هوش مصنوعی نمی تواند آن احساس مثبت را دریافت کند، می تواند به سرعت داده های زیادی را تجزیه و تحلیل کند.

معاملات بسته شما مشترکاتی مانند صنعت، اندازه شرکت و ارزش پروژه خواهد داشت. مشتریان بالقوه شما با سطوح بالاتر تعامل – مانند باز شدن ایمیل، حضور در جلسه و ایمیل های ارسال شده – احتمالاً جزو بالاترین مبدل شما خواهند بود.

اما چه کسی زمان لازم برای تجزیه و تحلیل همه آن داده ها و تعیین امتیاز را دارد؟ تو نه. بنابراین، وقت آن است که به هوش مصنوعی روی بیاورید.

هوش مصنوعی جایگزین آن دانش ذاتی نیست که تیم های فروش برای یادگیری آن می آیند. با این حال، این ابزار می‌تواند بار را از بین ببرد و اندازه‌گیری مفیدی از حساب‌هایی که به احتمال زیاد بسته می‌شوند به شما ارائه دهد.

تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده

به‌علاوه امتیازدهی سرنخ، بسیاری از سیستم‌های CRM شامل هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده هستند. اگر بتوانید درک کنید که چه سفری یک مشتری بالقوه را به سمت تبدیل سوق داد، می توانید آن را تکرار کنید. با هوش مصنوعی، می‌توانید با UX خود تفاوت‌های خارق‌العاده‌ای داشته باشید، و تجربیاتی متناسب با مشتریان احتمالی ارائه دهید که شبیه‌ترین آنها هستند.

ابزارهای هوش مصنوعی روندها را برای پیش‌بینی الگوهای فروش آینده و رفتار مشتری تجزیه و تحلیل می‌کنند. تعجب آور نیست که وقتی HubSpot مورد بررسی قرار گرفت، دریافت که 53٪ تیم‌های فروش در حال حاضر از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کنند که بینش‌های مبتنی بر داده را ارائه می‌دهند.

لکشمی بسکار، که در توسعه کسب و کار سازمانی کار می کند، از ابزارهای هوش مصنوعی مانند inFeedo استفاده می کند. برای روزش برنامه ریزی کن سپس می‌تواند به چشم‌اندازهایی که هوش مصنوعی بر اساس امتیازدهی سرنخ توصیه می‌کند، همانطور که در بالا ذکر شد، دست یابد. علاوه بر این، هوش مصنوعی می‌تواند دقیقاً نحوه دسترسی به رهبر را راهنمایی کند.

بسکار می‌گوید: «برای دستیابی مؤثر به مشتریان بالقوه، باید از قبل برنامه‌ریزی، برنامه‌ریزی و پس از آن برنامه‌ریزی کنید. هوش مصنوعی به شما می‌گوید که امروز و چگونه به کدام افراد بالقوه دسترسی داشته باشید.”

بسکار در مورد تأثیر بر بهره‌وری می‌گوید: «وقتی چیزهای اساسی را در کارهای روزمره خود به طور خودکار انجام می‌دهید، می‌توانید بیشتر و بیشتر بر روی اهداف اکتشافی خود تمرکز کنید، [و] تمرکز و تحقیق خوبی داشته باشید. رویکرد. شما زمان کمتری را برای برنامه ریزی از دست می دهید و زمان بیشتری را به اقدامات اختصاص می دهید.”

ایجاد محتوا

هوش مصنوعی می‌تواند محتوای فروش شخصی، ایمیل‌ها، مقالات، صفحات فرود و پیشنهادات را تولید کند. هوش مصنوعی حتی می‌تواند یک صفحه فرود فروش با فرم‌های تماس، دارایی‌های قابل دانلود و موارد دیگر ایجاد کند.

برای آن ایمیل‌های پیچیده، هوش مصنوعی مولد مانند دستیار محتوای HubSpot می‌تواند کمک کند. شما لحن پیام خود را تنظیم می کنید. این اطمینان حاصل می کند که ایمیل شما دقیقاً همانطور که در نظر گرفته شده است.

آموزش

نرم افزار ضبط تماس تماس های فروش را تجزیه و تحلیل می کند و خودکار ایجاد می کند رونوشت ها و یادداشت های جلسه اما به همین جا ختم نمی شود.

43٪ از متخصصان فروش از این داده ها و شبیه سازی هوش مصنوعی تماس های فروش برای آموزش تیم فروش.

دلیلی وجود دارد که برخی از تماس‌های شما تبدیل می‌شوند و برخی دیگر تبدیل نمی‌شوند. هوش مصنوعی به شما این امکان را می‌دهد تا در این داده‌های کمی عمیق بگردید تا تصویر بهتری از خریدار، نیازهای او و رویکردتان برای بستن ایجاد کنید.

پیگیری های خودکار

گاهی اوقات، خریدار بالقوه شما به یک پیگیری کاملاً فکر شده و شخصی شده با لمس انسانی نیاز دارد. اما مواقعی نیز وجود دارد که هوش مصنوعی می تواند این وظیفه را از لیست شما حذف کند. سپس می توانید بدون اینکه انگشت خود را بردارید، مشتریان بالقوه خود را پرورش دهید.

هوش مصنوعی می‌تواند یک رویداد، مانند ایمیل، را در فواصل زمانی یا پس از انجام اقدامات خاص، مانند دانلود، راه‌اندازی کند. اگر می‌خواهید با هوش مصنوعی هوشمند شوید، می‌توانید به دستیارهای ایمیل هوش مصنوعی مانند حس هفتم این ابزار یک ایمیل در زمان مناسب بر اساس تعامل گیرنده ارسال می کند تا شانس باز شدن را افزایش دهد.

برنامه ریزی جلسه مبتنی بر هوش مصنوعی

تشکیل جلسات دردناک است، به خصوص اگر چندین مشتری را مدیریت می کنید. زمان‌بندی مبتنی بر هوش مصنوعی باعث می‌شود که این کارها به خوبی انجام شود. خریداران احتمالی شما یک تجربه کارآمد دارند. تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که پیوندی را بزنند که به آنها اسلات های موجود در دسترس شما را نشان می دهد.

با ابزارهای زمان‌بندی جلسات هوش مصنوعی مانند Calendly، می‌توانید زمان‌های خاصی را نیز به جلسات اختصاص دهید. می‌توانید درخواست کنید که برنامه جلسات را پشت سر هم، در زمان‌های خاص یا در روزهای خاص قرار ندهد.

بهتر می‌شود: تیم‌های فروش می‌توانند از ویژگی Round Robin Calendly برای توزیع جلسات در بین همه اعضا. روابط تیمی بهتر شده است.

گوش دادن اجتماعی

شهرت نام تجاری شما در رسانه های اجتماعی زنده است. با ابزارهای شنیداری اجتماعی، می‌توانید رسانه‌های اجتماعی را برای برند نظارت کنید. اشاره می کند. هوش مصنوعی می تواند لحن یک پست را تجزیه و تحلیل کند و اطلاعات را به صورت مثبت یا منفی جمع آوری کند. سپس می‌توانید ببینید مشتریانتان چه چیزهایی را در مورد شما دوست دارند و می‌خواهند شما چه چیزی را بهبود ببخشید.

این کار درک عمیق تری از نقاط درد کاربر یا دلایلی که آنها را به عنوان مشتریان وفادار نگه داشته اید ارائه می دهد. همه این اطلاعات به شما کمک می کند تا فرآیند فروش بهتری ایجاد کنید.

علاوه بر این، ذکر نام تجاری به شما امکان می دهد بازخورد مشتریان یا انتشارات را به اشتراک بگذارید. شما فرصتی را برای انتقال اخبار عالی به مشتریان احتمالی خود از دست نخواهید داد. و، شما می توانید با به اشتراک گذاشتن یک پیام تشکر از آن روابط مهم مجله محافظت کنید.

و اگر این برای تشویق شما به امتحان هوش مصنوعی گوش دادن اجتماعی کافی نیست، می توانید از آن برای جاسوسی از رقبا استفاده کنید.

روندهای کاری خودکار

برخی کارها به همان اندازه که کسل کننده هستند ضروری هستند. با هوش مصنوعی، گردش‌های کاری خودکار برای کارهای ساده وجود دارد که ترجیح می‌دهید انجام ندهید.

جریان‌های کاری خودکار به این معنی است که برخی از فرآیندهای فروش شما به سادگی خودشان را مدیریت می‌کنند. می‌توانید از گردش‌های کاری خودکار برای ارسال خودکار ایمیل‌ها پس از انجام اقدامات مشخص توسط مشتری استفاده کنید.

اداره فروش دقیق

پیگیری همه آن سرنخ‌ها می‌تواند خسته‌کننده باشد، و کپی کردن داده‌ها بسیار آسان است. طبیعتاً، جایی که ورودی انسان وجود دارد، جایی برای خطا وجود دارد.

ابزارهای هوش مصنوعی در سیستم‌های CRM می‌توانند موارد تکراری احتمالی را علامت‌گذاری کنند تا بتوانید با کلیک یک دکمه آنها را ادغام کنید. با ادغام های مناسب، در زمان به روز رسانی نمایه ها یا افزودن اطلاعات جدید، مانند جزئیات تماس یا عناوین جدید، صرفه جویی خواهید کرد. هوش مصنوعی می‌تواند داده‌های تماس را از رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها و موارد دیگر بیرون بکشد.

ابزارهایی برای کمک به صرفه جویی در زمان

بیشتر ابزارهای هوش مصنوعی آزمایشی رایگان ارائه می‌دهند، و داده‌ها نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاری وقت خود برای ساخت فرآیندهای با هوش مصنوعی ارزش آن را دارد. داده‌های HubSpot نشان می‌دهد که 92٪ از متخصصان فروش پیدا شده است استفاده از ابزارهای اتوماسیون یا آسان است یا استفاده از آنها آسان و دشوار نیست. سرمایه گذاری کمی در یادگیری و راه اندازی فرآیند هوش مصنوعی می تواند چهار ساعت در روز از شما صرفه جویی کند.

1. ChatSpot

با ابزارهای هوش مصنوعی HubSpot به صورت رایگان شروع کنید.

ChatSpot AI یک ادغام CRM است که می تواند به شما کمک کند CRM خود را با استفاده از پردازش زبان طبیعی هدایت کنید. به‌جای ایجاد دستی گزارش‌ها، می‌توانید با درخواست از طریق ChatSpot آن‌ها را سریع پیگیری کنید. فقط از سیستم بپرسید که چه چیزی را می خواهید مشاهده کنید. ChatSpot داده ها را برای شما پیدا می کند.

قیمت: رایگان

بهترین برای: پیمایش HubSpot CRM و کشیدن گزارشات

2. Content Assist

با ابزارهای هوش مصنوعی HubSpot به صورت رایگان شروع کنید.

از بین متخصصان فروش، 32٪ موافق هستند که استفاده مجدد از محتوای موجود یکی از مفیدترین کارهایی است که هوش مصنوعی می تواند با آن مقابله کند.

ابزارهایی مانند ContentAssist می‌توانند پیامی را که برای یک مخاطب در نظر گرفته شده است را برای اثربخشی تطبیق دهند. با دیگری استفاده کنید می‌توانید از این ابزار برای تبدیل پیامی که برای صاحب یک کسب‌وکار کوچک نوشته شده است، به پیامی مناسب برای تصمیم‌گیرندگان یک شرکت بزرگ تبدیل کنید.

قیمت: رایگان

بهترین برای: ایجاد صفحه فرود، ویرایش محتوا و تولید محتوا

3. Awario

منبع تصویر

Awario یک ابزار گوش دادن اجتماعی است که می‌توانید برای مدیریت برند خود از آن استفاده کنید. می‌توانید نمونه‌هایی از ذکر نام تجاری را تماشا کنید و پست‌ها را تحلیل کنید. با Awario، درک درستی از مشتریان خود در سراسر جهان ایجاد خواهید کرد. این می تواند به تیم فروش شما کمک کند تا پیام هایی را ایجاد کند که با مشتری طنین انداز شود.

قیمت: طرح‌ها از ۲۴ دلار در ماه شروع می‌شوند.

بهترین برای: برندهای بین المللی

دریفت

منبع تصویر

Drift یک ابزار هوش مصنوعی است که در بین تیم‌های فروش و بازاریابی محبوب است. Drift به تیم‌های فروش اجازه می‌دهد تا با مشتریان احتمالی گفتگوی بی‌درنگ داشته باشند. از Drift برای ایجاد روابط و تبدیل ترافیک به سرنخ های واجد شرایط استفاده کنید.

قیمت: 2500 دلار ماهانه

بهترین برای: شروع گفتگو با مشتریان

People.ai

منبع تصویر

People.ai با پیش‌بینی نتایج معامله به تیم‌های فروش کمک می‌کند. با استفاده از این نرم افزار هوش مصنوعی، می توانید سفر مشتری خود را زیر نظر داشته باشید و نقاط کور را به لطف نقشه های حساب شناسایی کنید.

قیمت: در صورت درخواست موجود است

بهترین برای: تیم‌های فروش که به دنبال صرفه‌جویی در زمان در امتیازدهی و ورود داده‌ها هستند

نکاتی برای صرفه جویی در زمان با هوش مصنوعی

پس شما آماده اید که هوش مصنوعی را به کار بگیرید؟ در اینجا چند نکته مهم برای آماده کردن تیم خود و بهترین استفاده از زمان خود در حین حرکت آورده شده است.

هم اکنون سرمایه گذاری زمانی را شروع کنید.

تغییر فرآیندها و ادغام یک تیم کامل در یک سیستم جدید یک سردرد است. با این حال، زمانی که توسط هوش مصنوعی صرفه‌جویی می‌شود به شما و تیمتان سود می‌رساند. با ابزارهای هوش مصنوعی، متخصصان فروش گزارش می دهند که به لطف هوش مصنوعی، کارهای بیشتری را انجام می دهند که دوست دارند. یک تیم شادتر، تیم فروش موثرتری است.

با ابزارهایی که دارید کار کنید.

سریعترین راه برای استفاده از هوش مصنوعی کار با ابزارها، سیستم ها و رویکردها است. برای شروع، از محدودیت های پشته فناوری که استفاده می کنید پیروی کنید. همانطور که به فرآیند جدید عادت می کنید، ممکن است متوجه شوید که دقیقا همان چیزی است که نیاز دارید. اگر نه، حداقل می توانید بگویید که قبل از ایجاد تغییرات اساسی تصمیم آگاهانه ای گرفته اید.

فرصت های کلیدی را اولویت بندی کنید.

اگر تلاش کنید و یکباره این کار را انجام دهید، غرق خواهید شد. قبل از اینکه وارد هوش مصنوعی شوید، مناطقی را در فرآیند فروش خود شناسایی کنید که می توانند بیشترین سود را از فرآیندهای جدید ببرند. در حالت ایده‌آل، تیم خود را در این بحث‌ها شرکت خواهید داد، که ما را به نقطه بعدی می‌رساند.

برای پس زدن آماده شوید.

شما نمی توانید یک مفهوم جدید را معرفی کنید یا نحوه عملکرد کل تیم را بدون کمی پس زدن تغییر دهید. خواهید دید که برخی از اعضای تیم شما با همان اشتیاق شما از هوش مصنوعی استقبال نمی کنند.

بهترین راه برای دریافت خرید از تیم خود برقراری ارتباط است. از آن‌ها بپرسید که می‌خواهند از هوش مصنوعی برای چه استفاده کنند، مزایای آن‌ها را به آن‌ها یادآوری کنید، و به‌طور منظم برای بازخورد مروری داشته باشید.

از یک سیستم CRM سازگار استفاده کنید.

بهترین شانس شما برای موفقیت طولی با هوش مصنوعی کار کردن با یک سیستم CRM است که با رشد سریع هوش مصنوعی و پیشنهادات آن همگام باشد. شما نمی خواهید وقت خود را برای رفت و برگشت با توسعه دهندگان یا درخواست ادغام های پیچیده تلف کنید.

نگاهی دقیق به سیستم‌هایی که در حال حاضر استفاده می‌کنید بیندازید و بپرسید که چه قابلیت‌هایی دارند. مطمئن شوید که ابزارها به انجام کارهای مورد نیاز شما ادامه خواهند داد.

جریان کاری ایجاد کنید.

اکنون زمان عالی برای ایجاد یک گردش کار و به روز رسانی دانش داخلی خود است. با هر فرآیند جدید، اسنادی ایجاد کنید که قابل اشتراک گذاری باشد. این می تواند به عنوان یک منبع داخلی برای کمک به ثبات و آموزش استفاده شود.

هوش مصنوعی اینجاست که بماند.

هوش مصنوعی اینجاست که بماند. با آن، احتمالاً در بازاری که به سرعت در حال رشد است مرتبط خواهید ماند. بهتر است، شکاف بین خود و رقبا را افزایش دهید. چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد، اما هر چه سریعتر با هوش مصنوعی راحت شوید، سریعتر می توانید از مزایای آن بهره مند شوید.

و چه کسی گفت که به هر حال باید همه این کارها را بلافاصله انجام دهید؟ یک کار را انتخاب کنید، هوش مصنوعی را ادغام کنید و ببینید چگونه کار می کند. به من اعتماد کن؛ شما درگیر آن زمان اضافی برای صرف کارهای مورد علاقه خود خواهید بود که در برابر امتحان مجدد هوش مصنوعی مقاومت نخواهید کرد.

New call-to-action

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا