کسب و کار

چگونه مربیگری استارتاپ می تواند به کسب و کار شما رونق دهد

چگونه مربیگری استارتاپ می تواند به کسب و کار شما رونق دهد

راه اندازی موفق راه اندازی چالش برانگیز است. مطالعات نشان می دهد که درصد زیادی از استارت‌آپ‌ها ظرف ده سال پس از راه‌اندازی خود شکست می‌خورند، چه به دلیل مشکلات جریان نقدی، مدیریت ناکارآمد یا کیفیت پایین محصول.

دریافت راهنمایی می تواند شانس بقای استارتاپ شما را تا حد زیادی افزایش دهد. یک مطالعه< /a> بر اساس 700 بنیانگذار استارت‌آپ نشان داد که 33 درصد از بنیان‌گذاران با عملکرد برتر وجه مشترک دارند — زمانی که کارآفرینان موفق در شروع کار از آنها راهنمایی می‌کردند.

بسیاری از رهبران موفق کسب و کار مربیان و مشاورانی داشته اند. بیل گیتس وارن بافت را یک مربی می داند و استیو جابز از جان اسکالی (رئیس پپسی کو قبل از اینکه مدیرعامل اپل شود) و اد وولارد (رئیس و مدیر عامل شرکت دوپونت) راهنمایی دریافت کرد.

راهنمايي‌ها مزيت كارآفريني ايجاد مي‌كنند كه به بنيان‌گذاران اجازه مي‌دهد فرصت‌هاي جديد، مشكلات آب و هوايي را باز كنند و با تغييرات سازگار شوند.

یک مربی استارتاپ چه کاری انجام می دهد؟

مربیان مشاوره و پشتیبانی ارزشمندی را در مراحل اولیه رشد کسب و کار به کارآفرینان ارائه می دهند. در حالی که VC ها و سرمایه گذاران فرشته پول می گذارند، مربیان استارتاپ زمان و دانش خود را سرمایه گذاری می کنند.

مربیان استارتاپ معمولاً خود کارآفرینان موفقی هستند. آنها اشتباهات و گام های اشتباه خود را دیده اند، و سال ها تجربه آنها به آنها اجازه می دهد تا بنیانگذاران را راهنمایی کنند و آنها را در برابر مشکلات رایج هشدار دهند.

آنها می توانند برای مثال راهنمایی در مورد نحوه آماده سازی استارتاپ خود برای خرید ارائه دهند. ادغام ها و اکتساب ها (M&A) دارای نرخ شکست به همان اندازه 70% تا 90%، بنابراین استارت‌آپ‌هایی که به دنبال خرید هستند، باید از یک مربی با تجربه کمک بگیرند.

مربیان نقش مشاور، مربی، هیئت صداپیشگی و تشویق کننده را بر عهده می گیرند که می تواند به بنیانگذاران کمک کند تا تصمیمات بهتری بگیرند و از فراز و نشیب های کارآفرینی عبور کنند.

woman mentoring another woman یک href=”https://unsplash.com/@linkedinsalesnavigator?utm_source=unsplash&utm_medium=referral&utm_content=creditCopyText”>راه‌حل‌های فروش LinkedIn در Unsplash

مربیان همچنین یک ارزیابی عینی از نقاط قوت و ضعف یک کسب و کار ارائه می دهند. در حالی که یک صاحب کسب و کار ممکن است آنقدر به یک ایده وابسته باشد که نتواند تشخیص دهد که چه زمانی مشکلی وجود دارد، مربیان کارکشته می دانند چه زمانی باید ضررهای شما را کاهش دهند.

پنج مزیت برتر که یک مربی استارتاپ می تواند ارائه دهد

1. دسترسی به شبکه گسترده‌تر و استخر منابع

شبکه ها دارایی ارزشمندی هستند. مربیان می توانند به شما کمک کنند تا به وب از مخاطبین و منابع آنها دسترسی داشته باشید. آنها در صنایع خود مستقر شده‌اند و می‌توانند صاحبان استارت‌آپ را با رهبران صنعت، سرمایه‌گذاران بالقوه، استخدام‌های جدید یا خریداران بالقوه مرتبط کنند.

به غیر از اتصالات، منابع آنها ممکن است از راه های دیگری نیز مفید باشند. به عنوان مثال، یک مربی با یک استودیو یا کارگاه یدکی ممکن است به شما اجازه دهد از آن برای توسعه یک نمونه اولیه استفاده کنید، یا با تخفیف در نرم افزار یا سایر تجهیزات به شما متصل شود.

2. بهبود مهارت های تصمیم گیری

داشتن یک مربی کارکشته می تواند به بنیانگذار استارت آپ کمک کند تا تصمیمات استراتژیک و عملیاتی صحیح تری بگیرد.

مرشدها دیدگاهی عینی در مورد کسب و کار و صنعت ارائه می دهند و می توانند به کارآفرینان کمک کنند تا چیزها را از منظری متفاوت ببینند. با استفاده از تجربیات خود، یک مربی می تواند به شما کمک کند تا در مورد:

تصمیمات آگاهانه بگیرید

  • پیدا کردن و انتخاب سرمایه گذار مناسب
  • چه مقدار سرمایه گذاری نیاز دارید و نوع مناسب سرمایه گذاری را تضمین می کنید
  • تخصیص منابع
  • تعادل کردن اهداف کوتاه مدت و بلند مدت
  • چگونه پایگاه کارکنان خود را گسترش دهید
  • استخدام تیم رهبری مناسب

3. پشتیبانی از موقعیت های مخاطره آمیز

ریسک‌پذیری یکی از اجزای حیاتی کارآفرینی است. یک مربی استارت‌آپ می‌تواند به صاحبان کسب‌وکار کمک کند تا تشخیص دهند که چه ریسک‌هایی را باید متحمل شوند و چگونه به‌طور مؤثر آنها را مدیریت کنند.

آنها همچنین ممکن است توصیه کنند که چه زمانی بهتر است آن را ایمن بازی کنید. اغلب، داشتن کسی که به شما در مورد عواقب بالقوه هشدار دهد، می‌تواند بین زنده ماندن در زمان‌های سخت، مانند رکود اقتصادی، و گرفتار شدن در پریشانی تفاوت ایجاد کند.

4. رشد حرفه ای

یک مربی می‌تواند به شما در کسب مهارت‌ها و دانش جدید در حین هدایت کارآفرینی کمک کند.

برای مثال، یک مربی می‌تواند نکاتی را در مورد مدیریت جریان نقدی به شما آموزش دهد، حوزه‌ای که استارت‌آپ‌ها با آن مشکل دارند. آنها همچنین ممکن است توصیه های عملی در مورد فرآیندهای تجاری ارائه دهند، مانند:

  • مجوز اختراع
  • در حال دریافت تاییدیه بازار برای محصول شما
  • برخورد با مقررات پیچیده
  • شناخت نقاط ضعف خود و تعیین اینکه آیا خود را آموزش دهید یا استخدام کنید تا شکاف ها را پر کنید
  • مدیریت استخدام‌های جدید
  • شکل دادن به فرهنگ شرکت

5. تقویت اعتماد به نفس و انگیزه

سفر راه اندازی می تواند طاقت فرسا و تنها باشد. یک مربی می‌تواند انگیزه‌ای ایجاد کند که کارآفرینان را متمرکز نگه می‌دارد، و آنها را قادر می‌سازد تا چالش‌ها را پشت سر بگذارند و به سمت اهدافشان پیشرفت کنند.

مربیان همچنین می‌توانند به صاحبان کسب‌وکار کمک کنند استرس را مدیریت کنند، با احساس تردید به خود یا تنهایی مبارزه کنند و حمایت عاطفی ارائه دهند. دانستن اینکه کسی همان مبارزات را تجربه کرده و در طرف مقابل ظاهر شده است می تواند برای بنیانگذاران جدید بسیار ارزشمند باشد.

از کجا می توان راهنمایی راه اندازی دریافت کرد

پلتفرم‌های مربیگری متعددی وجود دارد که بنیانگذاران استارت‌آپ می‌توانند برای یافتن راهنما به آن‌ها مراجعه کنند:

MentorCruise

MentorCruise استارت‌آپ آنلاین مربیگری را با تمرکز بر استارت‌آپ‌ها در حوزه فناوری و طراحی ارائه می‌کند. صنایع هزینه ثابت، که ممکن است بین 150 تا 1 هزار دلار باشد، ماهانه به مربی انتخابی خود پرداخت می شود.

مرشدها قیمت‌های خود را تعیین می‌کنند و یک دوره آزمایشی هفت روزه ارائه می‌دهند که طی آن مربیان می‌توانند بررسی کنند که آیا مربی ممکن است برای آنها و کسب‌وکارشان مناسب باشد یا خیر.

مدرس رشد

GrowthMentor یکی دیگر از پلتفرم‌های مربیگری آنلاین است که هکرهای رشد را با مربیان مرتبط می‌کند. منتی‌ها می‌توانند از تماس‌های نامحدود با مربیان لذت ببرند و درخواست‌های کمک ارسال کنند که مربیانشان می‌توانند به آنها پاسخ دهند.

عضویت Light از 50 دلار در ماه شروع می شود، در حالی که Pro از 85 دلار در ماه شروع می شود. دارندگان استارت‌آپ‌های علاقه‌مند می‌توانند بر اساس مهارت‌ها، نقش‌ها، ابزارها، صنایع یا مکان‌های خاص به دنبال مربی باشند.

وضوح

برخلاف سایر پلتفرم‌های مربیگری، مدل مربیگری Clarity بیشتر به مشکل اختصاص دارد، به این معنی که راه‌اندازی مالکان معمولاً برای حل یک مشکل خاص به طور خلاصه با یک مربی کار می کنند.

می‌توانید کتابخانه مربیان پلتفرم را مرور کنید و با یکی از آنها تماس بگیرید. مربیان دارای نرخ در دقیقه از 2.50 تا 80 دلار هستند. مربیان می‌توانند بر اساس حوزه‌های تخصصی خود، مانند بودجه، محصول و طراحی، فروش و بازاریابی، مدیریت مهارت‌ها، و کسب‌وکار کلی، مربیان خود را انتخاب کنند.

HubSpot برای استارت‌آپ‌ها

HubSpot برای استارت‌آپ‌ها، به‌جای راهنمایی انفرادی، رویکردی مبتنی بر جامعه را ارائه می‌دهد که در آن صاحبان استارت‌آپ‌ها می‌توانند با شرکای شتاب‌دهنده، VC یا Incubator ارتباط برقرار کنند و از طریق رویدادها و برنامه‌ها با مربیان بالقوه ارتباط برقرار کنند.

HubSpot for Startups

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا