کسب و کار

چگونه اضطراب زمان را مدیریت کنیم

چگونه اضطراب زمان را مدیریت کنیم

آیا احساس می کنید هیچ وقت در روز زمان کافی برای انجام کارتان وجود ندارد؟ آیا احساس می کنید که زندگی فقط از کنار شما می گذرد؟ آیا نگران رعایت مهلت‌ها و تجربه فلج تصمیم هستید؟

What is time anxiety

نگران نباشید – این شروع یک آگهی تجاری دارویی نیست.

اما اینها علائم اضطراب زمانی هستند، پدیده ای که ممکن است در محل کار یا خانه تجربه کرده باشید. اضطراب زمان مخصوصاً در کارآفرینان رایج است، که مجبور می‌شوند در حین انجام کسب‌وکار خود کلاه‌های متعددی بر سر بگذارند و فهرستی به ظاهر بی‌پایان از وظایف خود را تکمیل کنند.

البته، اضطراب زمانی ممکن است برای هرکسی اتفاق بیفتد و می‌تواند منجر به استرس اضافی کار. در اینجا نگاهی دقیق‌تر به چیستی اضطراب زمانی، علل احتمالی زمینه‌ای و راه‌های اثبات شده برای کمک به شما برای مقابله با آن است.

اضطراب زمان چیست؟

اضطراب زمانی به احساس استرس و ترس مرتبط با گذر زمان اشاره دارد، یا به این احساس که شما زمان کافی برای انجام هر کاری را که باید انجام دهید ندارید.

در محل کار، وقتی چیزهای زیادی در بشقاب خود دارید، نگرانی در مورد به موقع بودن، یا حتی احساس وحشت که تمرکز روی یک کار را دشوار می کند، می توانید آن را به عنوان ناراحتی تجربه کنید. همچنین می تواند در فعالیت های غیر مرتبط با کار ظاهر شود.

گذر زمان از جهات مختلفی بر زندگی افراد تأثیر می‌گذارد، و این بدان معناست که راه‌های زیادی وجود دارد که اضطراب زمانی ظاهر شود. به این ترتیب، انواع مختلفی از اضطراب زمانی وجود دارد، از جمله:

  • اضطراب روزانه: احساس نگرانی مرتبط با نداشتن زمان کافی در حال حاضر. به عبارت دیگر، این حس که امروز کارهای زیادی برای انجام دادن دارید و زمان کافی برای تکمیل همه آنها ندارید.
  • اضطراب زمان آینده: که به عنوان اضطراب پیش بینی نیز شناخته می شود، نگرانی در مورد اتفاق بدی در آینده است. در محل کار، این می تواند ترس از دیر رسیدن یا از دست دادن یک ضرب الاجل مهم به نظر برسد.
  • اضطراب زمانی وجودی: ترس از پایان یافتن زمان یا احساس ترسی که زمانی اتفاق می‌افتد که به مرگ و میر یا زمان محدود خود فکر می‌کنیم. ممکن است احساس کنید که زمان از میان انگشتان شما می لغزد یا زندگی شما از کنار شما می گذرد.

علائم اضطراب زمانی در محل کار

علائم اضطراب زمانی بسته به فرد یا موقعیت می‌تواند بسیار متفاوت باشد. در اینجا برخی از رایج‌ترین راه‌هایی است که می‌توانید اضطراب زمان در محل کار را تشخیص دهید.

  • استرس در مورد ضرب‌الاجل‌ها: این موضوع اغلب با نزدیک‌تر شدن ضرب‌الاجل‌ها به وجود می‌آید، اما می‌توانید آن را حتی زمانی که دور هستند تجربه کنید
  • مداوم نگران دیرکردن هستید: ترس از دیر رسیدن به محل کار یا جلسات
  • احساس اینکه نمی‌توانید همه کارها را انجام دهید: این احساس مداوم که نمی‌توانید کارهای فهرست کارهایتان را در زمانی که دارید به پایان برسانید
  • ناتوانی در تصمیم گیری: احساس یخ زدگی و تجربه فلج تصمیم
  • احساس مداوم عجله شدن: عجله در انجام کار و وظایف به دلیل اینکه احساس ترس یا گناه در مورد انجام ندادن کافی یا کار نکردن به اندازه کافی سریع دارید
  • پرکاری/عدم استراحت: احساس اینکه زمانی برای استراحت ندارید یا سزاوار زمانی برای استراحت نیستید زیرا همه چیز را تمام نمی کنید به موقع
  • احساس اینکه خیلی پیر شده اید یا خیلی دیر شده اید: اعتقاد به این که برای شروع کاری جدید یا رسیدن به یک دستاورد خیلی پیر شده اید، یا اینکه بهشتی هستید. به نقاط عطف مناسب برای سن خود نرسیدید

در حالی که اضطراب زمانی آنقدر رایج است که اصطلاح خاص خود را داشته باشد، از نظر پزشکی یک بیماری قابل تشخیص نیست. ممکن است به تعمیم داده شود اختلال اضطراب برای افرادی که محرک های خاص زمانی دارند و می تواند در احساس فرسودگی شغلی.

اضطراب زمانی در مقابل مزمن هراسی

در موارد شدیدتر، اضطراب زمانی می‌تواند به کرون هراسی تبدیل شود. کلینیک کلیولند chronophobia را به‌عنوان یک اختلال اضطرابی توصیف می‌کند که شامل ناراحتی و ناراحتی شدیدتر می‌شود. حتی وقتی به زمان فکر می کنید می ترسید.

علائم مزمن هراسی عبارتند از: 

  • افکار مسابقه
  • رفتارهای وسواسی، مانند چک کردن مداوم ساعت
  • حملات پانیک در موارد شدیدتر

خبر خوب این است که گام‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید بردارید و استراتژی‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای یادگیری نحوه برخورد مؤثر با اضطراب زمان استفاده کنید. اما قبل از اینکه شروع به تغییر روال خود کنید، در نظر گرفتن علل اساسی اضطراب زمانی مفید است.

دلایل بالقوه اضطراب زمانی

اضطراب زمانی برای همه یکسان به نظر نمی رسد. یکی از دلایل آن این است که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در اینجا برخی از رایج ترین دلایلی که ممکن است اضطراب زمان را تجربه کنید، آورده شده است.

عدم حس معنا

نداشتن احساس روشنی از معنا یا هدف در زندگی روزمره می تواند باعث شود که از گذشت زمان احساس ناراحتی کنید. این علت معمولاً با اضطراب وجودی زمانی مرتبط است، جایی که احساس می‌شود زمان در حال سپری شدن است.

سیستمی برای ردیابی زمان وجود ندارد

یک نظرسنجی توسط Acuity Training نشان داد که 82٪ از افراد ندارند سیستم مدیریت زمان موجود است، به این معنی که اکثر مردم احتمالاً تصور خوبی از زمان صرف هر کاری که مسئولیت آن را بر عهده دارند ندارند.

اگر نمی دانید زمان شما به کجا می رود، به راحتی می توانید احساس کنید که کنترل آن را ندارید، که می تواند اضطراب در محل کار.

کار بدون اولویت

بدون اولویت، به راحتی می توان عادت کرد که هر ایمیل و پیام Slack را فوری تلقی کنیم. این نوع سیستم می‌تواند به راحتی از کنترل خارج شود و به نظر برسد که ساعت‌های کافی در روز برای تمام کردن همه چیز ندارید.

یادگیری اولویت‌بندی کارها بر اساس اهمیت می‌تواند به شما قدرت دهد که زمان خود را به کارهایی اختصاص دهید که در هر لحظه بیشترین تأثیر را خواهند داشت.

مشکل مربوط به سلامت روان

در حالی که اضطراب زمانی به خودی خود یک وضعیت پزشکی نیست، ممکن است به یکی از آنها مرتبط باشد. به طور خاص، می‌تواند نشانه‌ای از اختلال اضطراب فراگیر باشد یا اختلال نقص توجه/بیش فعالی (ADHD).

افراد مبتلا به اختلال اضطراب اغلب احساس خطر قریب الوقوع را تجربه می کنند و در تمرکز در لحظه یا کنترل نگرانی های خود مشکل دارند. اگر این نگرانی ها به زمان متصل شوند، ممکن است علائم خود را به عنوان اضطراب زمانی تجربه کنند.

افراد مبتلا به ADHD می توانند با برنامه ریزی، سازماندهی، اولویت بندی و تکمیل کارها مشکل داشته باشند. این می تواند منجر به احساس غرق شدن شود که در صورت وجود یک جزء زمانی، مانند ضرب الاجل، اغراق آمیز می شود.

فشار اجتماعی

مردم در عصر مقایسه رسانه های اجتماعی زندگی و کار می کنند. مشکل این است که شما ممکن است زندگی روزمره خود را با تصویری که به دقت تنظیم شده است از دیگران مقایسه کنید.

سیب تا پرتقال است. ممکن است به دلیل سازماندهی یا کارآمد نبودن یک همسال احساس گناه کنید. یا ممکن است ببینید دوستانتان در حرفه خود پیشرفت می کنند و شروع به مقایسه پیشرفت شما با پیشرفت خود می کنند.

چگونه با اضطراب زمان مقابله کنیم

اول از همه، بدانید که تنها نیستید. The Hustle از بنیانگذاران و کارآفرینان خواست تا نکات خود را در مورد مقابله با اضطراب زمانی به اشتراک بگذارند. بیش از 300 نفر در دو روز پاسخ دادند.

افراد تجربیاتی را به اشتراک گذاشتند که شامل احساس گناه و استرس و حملات اضطرابی مرتبط با زمان بود. آنها همچنین بینش ارزشمندی در مورد راهبردهایی ارائه کردند که برای کاهش هر گونه علائم اضطراب و بهبود احساس کلی بهزیستی بسیار مفید بودند.

این چیزی است که آنها باید بگویند:

یک تکنیک مدیریت زمان پیدا کنید

در ابتدا، می‌خواهید به جای اینکه اجازه دهید زمان شما را مدیریت کند، سعی کنید زمان خود را مدیریت کنید. نظرسنجی Acuity Training ماتریس آیزنهاور به عنوان موفق ترین تکنیک. این شامل مرتب کردن وظایف شما بر اساس اهمیت و فوریت است.

گزینه‌های دیگر عبارتند از تکنیک پومودورو (که تنظیم می‌کند زمان های سازنده و استراحت شما) و Time Boxing (که شامل قرار دادن لیست کارهای خود در تقویم شما می شود).

با یک زوج آزمایش کنید تا زمانی که سیستمی را پیدا کنید که برای شما مناسب است. بسیاری از این تکنیک ها همچنین به اولویت بندی کمک می کنند، مهارتی که می توانید برای کاهش اضطراب زمانی ایجاد کنید.

تعطیلات خود را برنامه ریزی کنید

وقفه‌های منظم از محل کار می‌تواند به شما کمک کند از فرسودگی شغلی جلوگیری کنید و به شما امکان می‌دهد کار خود را بررسی و تنظیم کنید اولویت ها در صورت لزوم با این اوصاف، به راحتی می توان گفت که استراحت می کنید و زمانی که زمانش رسید به کار ادامه می دهید.

برای جلوگیری از این امر، آتینا زیسی، افسر عملیات شرکت iGaming EnergyCasino، توصیه می‌کند برای استراحت برنامه‌ریزی کنید تا اطمینان حاصل کنید که آنها را انجام می‌دهید و «فعالیت‌هایی را انجام می‌دهید که به شما کمک می‌کند آرامش داشته باشید و ذهن خود را پاک کنید» تا بتوانید برگردید و بازده و کارآمدتر کار کنید.

مرزهای زمانی را تنظیم کنید

دو راه برای تعیین مرزهای زمانی وجود دارد. ابتدا، می توانید یک مرز زمانی برای وظایف خاص تعیین کنید. به عنوان مثال، یک ساعت به خود فرصت دهید تا در آن زمینه فروش کار کنید و سپس به سراغ چیز دیگری بروید.

دوم، زمانی را در روز خود اختصاص دهید که از کار محافظت شود. رهایی از علف‌های هرز و نگاه کردن به تصویر بزرگ را به عادت تبدیل کنید – شاید با انجام تمرین‌های خلاقانه یا حتی پیاده‌روی برای پاک کردن ذهن خود.

برای نویسنده پرفروش کاترین نیکل، این نوع مرز “یک روال صبحگاهی با کار صفر»، که به او اجازه می‌دهد روز خود را از حالت فعلی‌تر و متمرکزتر شروع کند، نه عجله در یک لیست طولانی کار.

کارآفرینان دیگر دوست دارند برای مدیتیشن وقت بگذارند و بیرون بروند. و بودن در کنار عزیزان.

الگوهای فکری خود را در درمان کاوش کنید

چندین کارآفرین دریافت کمک حرفه ای را توصیه کردند. به ویژه، بسیاری از مردم در مورد مزایای صحبت کردند. درمان شناختی رفتاری (CBT)، که روشی است که به شما کمک می‌کند باورهای اساسی خود را که به اضطراب زمانی شما کمک می‌کند، درک کرده و تغییر دهید.

نمی‌توانید گذر زمان را متوقف کنید، اما می‌توانید در مورد نحوه گذراندن وقت خود احساس اختیار کنید. انجام اقداماتی برای محافظت از استراحت و مدیریت فعالانه زمان خود در حین کار می تواند برای رفاه شما شگفتی ایجاد کند.

Subscribe to The Hustle Newsletter
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

> /p>

Love

Meh

Hate

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا