کسب و کار

چگونه از بهره وری سمی جلوگیری کنیم

چگونه از بهره وری سمی جلوگیری کنیم

در کاردستی خود بهترین شوید. پردرآمدترین در جایگاه خود باشید. دستیابی به موقعیت نخبه در زمان رکورد. اینها برخی از بهانه‌هایی هستند که به فرهنگ شلوغی که امروز داریم تغذیه می‌کنند.

Toxic productivity

و در حالی که برتر بودن می تواند کسب و کار شما را سریعتر بسازد، این یک اقدام پایدار نیست. نظرسنجی The Hustle روی بیش از 300 کارآفرین نشان داد که 63 درصد از صاحبان مشاغل فرسودگی شغلی دارند یا درگیر هستند.

اگر در نهایت مجبور به کاهش یا ترک کار برای حفظ رفاه خود شوید، ارزش دارد طعمه بهره‌وری سمی شوید؟

آهسته و پیوسته جای خود را دارد — با قدم زدن صحیح، می‌توانید بهره‌وری را بدون وقفه حفظ کنید.

بهره وری سمی چیست؟

بهره وری سمی الگوی رفتاری است که با وسواس نسبت به بهره وری به بهای سلامت جسمی و روانی شما مشخص می شود. عوامل متعددی از جمله ذهنیت کمال گرا، ترس از شکست یا نیاز به کنترل محیط ایجاد می شود.

بهره وری سمی از کجا می آید؟

بهره وری مانند یک دارو است. کار بر روی کاری که پاداشی به همراه دارد (مانند پول، موقعیت، موفقیت) دوپامین ایجاد می کند – احساس لذت. و بررسی این کارها از لیست شما بسیار رضایت بخش است.

اما مانند مواد مخدر، رسانه‌های اجتماعی، و شکلات، بهره‌وری بیش از حد می‌تواند چیز بدی باشد – و تشخیص اینکه چه زمانی به پایان رسیده‌اید ممکن است سخت باشد.

ظهور فرهنگ شلوغی کمکی نکرده است. با توجه به دانشگاه سامپوئرنا، فرهنگ شلوغی کارمندان، کارگران یا کارگران را تشویق می‌کند تا فراتر از ساعات عادی کار کنند. آنها را وادار می کند تا یک کار را بدون خطا و با سرعتی بیشتر از حد معمول انجام دهند. سپس در طول اوقات فراغت خود (مثلاً بعد از ساعت کاری یا آخر هفته)، هنوز به کار فکر می کنند.

برخی از کارگران راه دور بیش از حد اشتغال دارند (و افتخار می کنند ) دو، سه یا حتی نیم دوجین شغل تمام وقت.

اما این فقط یک مشکل محل کار نیست. بنیانگذاران همین کار را انجام می دهند، اگر نه بیشتر، زیرا هیچ راهی برای “ساعت بیرون” وجود ندارد. کار و زندگی به راحتی در هم می آمیزند و رهایی آن را به چالشی تبدیل می کند.

کارآفرینان در فرهنگ شلوغی در یک چرخه بی پایان گیر کرده اند زیرا دائماً:

  • مقایسه خود و کسب و کارشان با دیگران

  • رقابت با نتایج گذشته آنها

  • تعقیب مشتریان پردرآمد یا بیشتر برای افزایش سود

  • دستیابی به اهداف بلندتر (به عنوان مثال، گسترش یا شروع یک جریان درآمدی دیگر)

با اقتصاد نامطمئن و تورم سریع، هزاره‌ها جای تعجب ندارد و ژنرال زرز نیاز به کار طولانی‌تر، سریع‌تر و سخت‌تر احساس می‌کند.

Julie Bee، بنیانگذار مشاوره تجاری The Julie Bee، می‌گوید برخی از آنها به دلیل کسالت در بهره‌وری سمی قرار می‌گیرند.

او می‌گوید: «بیشتر کارآفرینان (از جمله من) دائماً در حال حرکت، تغییر و تغییر اوضاع هستند. “من فکر می کنم برخی از ما با یکنواختی مبارزه می کنیم.”

بهره وری سمی چگونه است؟

بهره وری سمی بسته به جاه طلبی های اساسی فرد به اشکال مختلفی می آید. به عنوان مثال، اگر هدف شما درآمد بالاتر باشد، به طور مداوم درآمد خود را با دیگران مقایسه می کنید تا دلیل نیاز به کار بیشتر را توجیه کنید.

در اینجا علائم دیگری وجود دارد که ممکن است قربانی بهره‌وری سمی باشید:

  • احساس گناه، اضطراب و بی قراری زمانی که کار نمی کنید

  • داشتن روابط با دوستان و خانواده در فریتز

  • عدم مراقبت از خود (مو، پوست، رژیم غذایی، ورزش، استراحت)

  • اجازه دادن به همپوشانی مداوم کار و زندگی شخصی

  • کار کردن در زمان‌های استراحت برای “پیشرفت”

  • تمرکز کردن کار دشواری است و معمولاً تعلل ایجاد می‌شود

  • فدا کردن خواب برای انجام کارهای بیشتر

  • بیشتر مریض شدن

در صورت عدم کنترل، بهره وری سمی می تواند به انواع شرایط روحی و سلامتی منجر شود.

“به ما آموخته اند که باور کنیم هرچه بیشتر کار کنیم، موفق تر خواهیم بود. دکتر هارولد هونگ، روانپزشک در مرکز سم زدایی نیو واترز ریکاوری، می گوید: اما چیزی که ما نمی دانیم این است که این طرز تفکر می تواند منجر به فرسودگی شغلی، اضطراب و افسردگی شود.

به عنوان مثال، استرس مزمن یک نتیجه کار بیش از حد، که شانس ابتلا به بیماری قلبی، اختلال تمرکز و افسردگی را افزایش می دهد.

اجتناب از بهره وری سمی برای نجات خود (و کسب و کارتان)

تشخیص اینکه در یک حلقه بهره وری سمی گیر کرده اید، اولین قدم برای غلبه بر آن است. اما از این مرحله برای جلوگیری از بازگشت به روش های قدیمی خود چه می کنید؟

در اینجا چند نکته برای ایجاد عادات کاری سالم‌تر وجود دارد.

ذهنیت و تمرکز خود را تغییر دهید

کار بیش از حد فقط کاری نیست که شما انجام می‌دهید، بلکه تبدیل به آن چیزی می‌شود که هستید. ذهنیت شما در مورد کار باید تغییر کند تا بتوانید انرژی خود را دوباره متمرکز کنید.

اما ابتدا علت اصلی اعتیاد به کار را دریابید.

شاید شما موارد زیر را داشته باشید:

این نگرانی‌ها از دیدگاه شما نسبت به خودتان ناشی می‌شود. سعی کنید دیدگاه خود را نسبت به موفقیت تغییر دهید – برای مثال، اگر احساس ناکافی می کنید، به دستاوردهای گذشته خود نگاه کنید. پیام‌ها، گواهی‌ها و سایر شواهدی را از مشتریانی که کار، مهارت‌ها یا ویژگی‌های شما را تحسین می‌کنند، جمع‌آوری کنید.

هر زمان که احساسات منفی ایجاد شد، به این پوشه نگاه کنید و به جای موارد منفی، روی نکات مثبت تمرکز کنید.

دیگران در صنعت شما ابزاری برای دستیابی یا پیشی گرفتن نیستند. روی پیشرفت خود تمرکز کنید و به خود اجازه دهید برای نقاط عطف خود قدردانی کنید.

مرزهای روشن و سالم تعیین کنید

دستورالعمل های سختگیرانه ای ایجاد کنید که تعیین می کند چه زمانی، چگونه و کجا کار می کنید. اینها را بر اساس سبک زندگی و نیازهای خانواده خود تعریف کنید. برای مثال، زمانی را برای کار قبل از بیدار شدن بچه ها و سپس در زمان مدرسه تعیین کنید. وقتی به خانه آمدند، برای آن روز امضا کنید.

چند ایده دیگر برای ایجاد تعادل بهتر بین کار و زندگی:

  • مکانی را در داخل یا خارج از خانه برای کار انتخاب کنید (و فقط در این مکان‌ها کار کنید)

  • هر هفته زمانی را برای سرگرمی ها و فعالیت ها اختصاص دهید

  • یک حجم کار سالم را شناسایی کنید و به آن پایبند باشید (یعنی نه گفتن را یاد بگیرید)

  • مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید (به عنوان مثال، هشت ساعت خواب، نوشیدن آب، ورزش)

  • به مشتریان/مدیران/اعضای تیم در مورد مرزهای خود اطلاع دهید (به عنوان مثال، از به‌روزرسانی‌های وضعیت در کانال‌های مشترک مانند Slack استفاده کنید)

  • در برابر مشتریان/مدیرانی که از مرزهای شما فراتر می روند صحبت کنید

  • از بررسی ایمیل‌ها بعد از ساعات کاری یا آخر هفته‌ها اجتناب کنید 

  • به جلسات و تماس‌های غیرضروری نه بگویید 

وقتی خطوط خود را روی شن کشیدید، برای حفظ آنها سخت تلاش کنید. در زمان خود یک زنگ هشدار تنظیم کنید تا از سیستم خارج شوید، تا آن را از دست ندهید. کارهایی را برای انجام در پایان روز کاری خود برنامه ریزی کنید – مانند یک کلاس ورزشگاه یا دور هم جمع شدن – تا مجبور شوید از کار دور شوید.

برنامه ای پایدار بسازید

سعی کنید برنامه زمانی ایجاد کنید که به آن پایبند باشید. در اینجا چند راه برای اطمینان از انجام کارها بدون زیاده روی وجود دارد:

  • بر اساس زمانی که بیشترین انرژی را دارید، ساعات خاصی را برای تمرکز عمیق تنظیم کنید (به عنوان مثال، 4-5 ساعت میانگین زمانی است که اکثر افراد می توانند روزانه تمرکز عمیق داشته باشند)

  • در طول روز چند وقفه اضافه کنید یا روشPomodoro-no2″ را امتحان کنید. (پنج دقیقه استراحت بعد از هر 25 دقیقه کار)

  • هرگز جلسات پشت سر هم را برنامه ریزی نکنید (مثلاً یک ساعت بین هر جلسه)

  • روزهای تعطیل و تعطیلات را برای استراحت در نظر بگیرید (مثلاً در این روزها کار یا ایمیل مجاز نیست)

  • مراقبت از خود را در برنامه خود قرار دهید (مثلاً زمان نوشیدن آب، حرکات کششی، ورزش، خوردن یک میان وعده سالم)

  • برای جلوگیری از سردرد و درگیری در فعالیت‌ها، بر روی برنامه فرزندان خود کار کنید

هدف این است که همه چیزهای مهم زندگی خود را برنامه ریزی کنید، از جمله فعالیت های غیر کاری و زمان استراحت.

در روزهای تعطیل، اعلان‌های برنامه را موقتاً غیرفعال کنید تا از بررسی رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها، Slack و سایر موارد حواس‌پرتی مرتبط با کار خودداری کنید. در عوض، سعی کنید وقت خود را صرف فکر کردن یا کار کردن روی علایق شخصی کنید.

با برنامه های بهره وری در مسیر خود بمانید

پایبند ماندن به اهداف روزانه برای جلوگیری از بهانه کار بیشتر برای “پیشرفتن” حیاتی است. ابزارهای مدیریت پروژه و وظایف بسیاری با ویژگی‌هایی مانند زنگ هشدار، ردیابی زمان و زمان‌بندی وجود دارند تا همه چیز را در مسیر خود نگه دارید.

چند گزینه عبارتند از Trello، آسانا و کلیک .

اما برنامه خود را با کارهای زیاد زیاد نکنید، در غیر این صورت به نقطه اول برگشته اید. یکی از راه‌های جلوگیری از این امر، استفاده از ماتریس آیزنهاور برای اولویت بندی وظایف، که با دسته بندی وظایف بر اساس مهم و/یا فوری بودن آنها کار می کند. هر چیزی که مهم یا فوری نیست باید برای مدتی بعد برنامه ریزی شود یا به طور کلی حذف شود.

سپس برای اطمینان از تمرکز عمیق شما بر روی کارهای با اولویت بالا، با استفاده از برنامه‌هایی مانند:

، عوامل حواس‌پرتی (مانند برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها) را در دستگاه‌های تلفن همراه و دسک‌تاپ مسدود کنید.

  • آزادی: وب‌سایت‌ها و برنامه‌های مزاحم را مسدود می‌کند (مانند رسانه‌های اجتماعی، ایمیل، اعلان‌های بی‌اهمیت) در همه دستگاه های شما.

  • آرام: به شما کمک می‌کند یک کار طولانی را با تقسیم کردن آن به جلسات کوتاه‌تر در طول روز انجام دهید.

  • جنگل: زمانی که برای تمرکز آماده بودید، درخت مجازی بکارید. تبدیل به یک جنگل می شود (قبل از پایان جلسه تلفن خود را بردارید و درخت مجازی شما خواهد مرد).

  • Reclaim.ai: فهرستی از کارهای کاری و غیر کاری ایجاد کنید، به طور کلی توضیح دهید دستورالعمل های مربوط به زمانی که می خواهید آنها را انجام دهید، و همه چیز را در تقویم شما برنامه ریزی می کند.

اگر مطمئن نیستید که چقدر زمان برای تکمیل یک کار طول می کشد، یک ماه با استفاده از ابزاری مانند Clockify یا RescueTime. ببینید کدام وظایف بیشتر وقت شما را می خورند، سپس تعیین کنید که آیا در آینده به ساعات بیشتری برای آنها نیاز دارید یا می توانید آنها را به آنها محول کنید.

در برخی موارد، ممکن است بتوانید از اتوماسیون برای باز کردن زمان آزاد بیشتر استفاده کنید. این می تواند از ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی مانند یک هدف نویسنده ایمیل، ابزارهای وبلاگ نویسی هوش مصنوعی، و موارد دیگر.

بارنابی لشبروک، بنیانگذار پلتفرم دستیار مجازی Time Etc، پس از رنج کشیدن از فرسودگی در طول 100 ساعت کار در هفته، یاد گرفت که به دیگران تکیه کند.

«من سعی کردم کاملاً همه چیز را برون سپاری کنم – از پست های رسانه های اجتماعی گرفته تا اجرای روزمره کسب و کارم. من حتی یک راننده استخدام کردم، زیرا فکر می کردم می توانم از زمان سفر برای کار استفاده کنم.

این آزمایش شکست خورد زیرا شما نمی‌توانید همه چیز را برون سپاری کنید، اما این یک درس ارزشمند برای تشخیص اینکه چه چیزی باید و چه چیزی نباید در هر روز به او واگذار کند بود.

لشبروک اکنون با دقت برنامه خود را برای دستیابی به تعادل بین کار و زندگی برنامه ریزی می کند.

او می‌گوید: «هر نیم ساعت در تقویم من محاسبه می‌شود، که من از آن مانند جدول زمانی استفاده می‌کنم. “من به شدت 35 ساعت در هفته کار می کنم و نه بیشتر.”

به دنبال کمک متخصص باشید

در آستانه فرسودگی شغلی هستید؟ سپس شاید زمان آن رسیده باشد که یک درمانگر را پیدا کنید تا به مدیریت استرس شما کمک کند. درمان های مختلفی در دسترس هستند، از داروها گرفته تا تمرینات و بازآموزی شیوه تفکر.

برای مثال، دکتر هانگ بیان می‌کند که CBT (درمان رفتاری شناختی) به الگوهای فکری منفی می پردازد که به بهره وری سمی دامن می زند. افکار شما در مورد بهره وری را به چالش می کشد و آنها را در یک نور مثبت تر تغییر می دهد.

اگر به دنبال منابعی برای بهبود عادات خود هستید، این کتاب ها ممکن است مفید باشند:

  • اصول گرایی : به شما می‌آموزد که چگونه کارهای ضروری (پروژه‌ها، لباس‌شویی، قرار ملاقات‌ها) را اولویت‌بندی کنید و کارهای غیرضروری را حذف کنید، محول کنید یا به تأخیر بیندازید (مثلاً چیزهایی که ارزش چندانی به زندگی یا کسب‌وکار شما نمی‌دهند).

  • عادت‌های اتمی: به شما کمک می‌کند عادت‌های خوب ایجاد کنید و عادت‌های بد را کنار بگذارید (مانند ایجاد سیستم‌های تجاری کارآمد، بهبود فرزندپروری)

  • بی زحمت: نکات کاربردی را برای آسان‌تر کردن و/یا سرگرم‌کننده‌تر کردن فعالیت‌های ضروری ارائه می‌کند (مثلاً گوش دادن به پادکست مورد علاقه‌تان در حین ارائه صورت‌حساب‌ها به مشتریان)، بنابراین بدون اینکه از کار بیفتید، بهره‌وری خواهید داشت.

وقتی از شلوغی و شلوغی بهره‌وری سمی کنار می‌روید، ممکن است از صرف وقت برای چیزهای دیگر لذت ببرید. و چه کسی می‌داند، ممکن است با کاهش سرعت، منطقه‌بندی و بهترین بودن ممکن با موفقیت بیشتری روبرو شوید.

Subscribe to The Hustle Newsletter
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

> /p>

Love

Meh

Hate

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا