سلامت

ویتامین B2 (ریبوفلاوین) چیست و چه کاربردی دارد؟

ویتامین B2 (ریبوفلاوین) چیست و چه کاربردی دارد؟

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

ویتامین B2 از رشد و تکامل شما حمایت می کند، از جمله کمک به بدن برای تولید انرژی از غذایی که می خورید. علائم کمبود ممکن است شامل اختلالات پوستی و ریزش مو باشد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

ویتامین B2 یا ریبوفلاوین به طور طبیعی در برخی غذاها وجود دارد. در سایر غذاها به شکل مصنوعی وجود دارد و به عنوان مکمل غذایی موجود است. اکثر مردم ویتامین B2 کافی را از رژیم غذایی خود دریافت می کنند، اما همچنان ممکن است کمبود آن ایجاد شود، به خصوص برای افرادی که محصولات لبنی مانند شیر مصرف نمی کنند.

به خواندن ادامه دهید تا بدانید این ویتامین چه کاری انجام می دهد، میزان مصرف توصیه شده. و علائم کمبود ویتامین B2.

ویتامین B2 و سایر ویتامین های B به ساختن بدن شما کمک می کند گلبول های قرمز و سایر عملکردهای سلولی که به شما انرژی می دهند پشتیبانی می کند. اگر مکمل‌ها مصرف کنید یا غذاهای حاوی همه آن‌ها مصرف کنید، بیشترین بهره را از ویتامین‌های B خواهید برد.

ویتامین B2 به حمایت از:

  • رشد و تکامل شما کمک می‌کند.
  • تولید انرژی، از جمله تجزیه چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات به انرژی
  • عملکرد سلولی

شما ممکن است با مصرف مکمل‌های حاوی ویتامین B، افزایش انرژی را تجربه کرده باشید، اما هنوز این کار انجام نشده است. از طریق تحقیقات ثابت شده است.

کمبود ریبوفلاوین در مکان هایی که افراد به آن دسترسی دارند نادر است. غذاهای تازه یا ویتامین های مکمل اما ورزشکارانی که از رژیم غذایی وگان یا رژیم گیاهخواری ممکن است احتمال کمبود ویتامین B بیشتر است و ممکن است برای دریافت این ویتامین نیاز به مصرف مکمل داشته باشد. مقادیر توصیه شده.

علائم کمبود ویتامین B2 می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کم خونی
  • تورم گلو یا زبان
  • آب مروارید
  • مشکلات پوستی، از جمله خارش و ترک خوردن

افراد مبتلا به کمبود ریبوفلاوین ممکن است کمبودهای تغذیه ای. این می تواند شامل کم خونی باشد، که زمانی اتفاق می افتد که آهن کافی دریافت نکنید.

اگر باردار هستید ، کمبود ریبوفلاوین می تواند رشد کودک شما را به خطر بیندازد و شانس پره اکلامپسی را افزایش دهد، که شامل فشار خون بالا در دوران بارداری خطرناک است . این یک وضعیت جدی است که می تواند منجر به اکلامپسی شود که ممکن است تهدید کننده زندگی باشد.

اگر علائم کمبود ریبوفلاوین را تجربه می کنید با پزشک خود صحبت کنید. برخی از عوامل می توانند خطر شما را افزایش دهند، از جمله:

  • کمبود ناقل ریبوفلاوین
  • بارداری
  • شیردهی
  • به دنبال رژیم غذایی گیاهخواری
  • ورزشکار بودن در حین پیروی از رژیم گیاهخواری
رژیم غذایی متعادل و مغذی می تواند به شما کمک کند ویتامین B2 و سایر ویتامین‌های B کافی است.

منابع غذایی ویتامین B2 عبارتند از:

  • فرآورده‌های لبنی، مانند شیر، پنیر دلمه و ماست
  • غنی شده جو و غلات صبحانه
  • تخم مرغ زرده
  • گوشت قرمز، مانند گوشت گاو و جگر گاو
  • ماهی قزل آلا
  • کود
  • مرغ
  • بادام
  • بعضی از غلات مانند کینوا

ویتامین B2 به نور حساس است و فاسدشدنی است.

ریبوفلاوین اغلب یک مکمل در غلات و نان است. و می تواند به عنوان رنگ خوراکی وجود داشته باشد. اگر تا به حال مقدار زیادی ویتامین B مصرف کرده اید، ممکن است متوجه تیرگی رنگ زرد در ادرار شما. این رنگ از ریبوفلاوین می آید.

بعید تاثیر منفی داشته باشد. بدن ریبوفلاوین را ذخیره نمی کند.

با این حال، بهتر است احتیاط کنید و از مصرف مقادیر زیاد مکمل های غذایی بدون راهنمایی پزشک خودداری کنید.

دفتر مکمل های غذایی خاطرنشان می کند که ریبوفلاوین هیچ گونه تداخل بالینی مرتبط با داروها مشخص نیست.

مقدار روزانه توصیه شده برای ریبوفلاوین می‌تواند بر اساس سن، جنس و سایر عوامل متفاوت باشد.

متخصصان معمولاً توصیه می‌کنند ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز خود را در صورت امکان از منابع غذایی دریافت کنید. همچنین می‌توانید ریبوفلاوین را از مکمل‌های غذایی، یا به عنوان بخشی از کمپلکس ویتامین B، مولتی ویتامین یا مکمل های فقط ریبوفلاوین. بهتر است قبل از مصرف مکمل ها با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

ریبوفلاوین چه کاربردی دارد. با بدن خود انجام دهید؟

ریبوفلاوین کاربردهای زیادی دارد که از رشد و تکامل شما حمایت می کند. این شامل کمک به بدن شما برای ایجاد انرژی از غذایی که می خورید و حمایت از عملکرد سلول های شما است.

آیا ویتامین B12 همان ریبوفلاوین است؟

ویتامین B12 کوبالامین است، در حالی که ریبوفلاوین یکسان است. ویتامین B2 آنها هر دو به بدن شما کمک می کنند تا انرژی دریافت کند و هر دو بخشی از یک مجموعه ویتامین B هستند.

علائم کمبود ویتامین B2 چیست؟

کمبود ویتامین B2 می تواند به کم خونی و کم خونی کمک کند. تورم گلو یا زبان، از جمله علائم دیگر. همچنین ممکن است کمبودهای تغذیه ای دیگری داشته باشید.

چه کسانی نباید ریبوفلاوین مصرف کنند؟

ریبوفلاوین یا ویتامین B2 معمولاً در بسیاری از غذاها یافت می شود و بسیاری از افراد به اندازه کافی از آن دریافت می کنند. رژیم غذایی آنها افراد معمولاً نیازی به مصرف مکمل‌های ویتامین B2 ندارند، مگر اینکه شرایط بهداشتی یا رژیم غذایی خاصی داشته باشند که بر توانایی بدن آنها برای تولید یا دریافت این ویتامین ضروری تأثیر بگذارد.

ویتامین B2 یا ریبوفلاوین برای عملکردهای ضروری بدن که از رشد، رشد و تولید انرژی شما حمایت می کند، ضروری است.

بسیاری از مردم دریافت می کنند. از طریق رژیم غذایی خود به اندازه کافی اما برخی افراد، از جمله ورزشکارانی که رژیم های غذایی گیاهخواری و افرادی که از رژیم های گیاهی پیروی می کنند، ممکن است نیاز به استفاده از مکمل ها برای دریافت میزان توصیه شده روزانه داشته باشند.

اگر ریبوفلاوین یا سایر ویتامین های B کافی از رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید، مکمل های B-complex ممکن است کمک کند.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد

‫0/5 ‫(0 نظر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا