سریال و انمیشن

معرفی سریال بازپرس | داستان، بازیگران و نمرات

معرفی سریال بازپرس | داستان، بازیگران و نمرات

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

معرفی سریال بازپرس | داستان، بازیگران و نمرات

سریال بازپرس یکی از مجموعه‌های تلویزیونی جدید صدا و سیمای ایران است که با پخش خود توانست توجهات را جلب کند. در ادامه این مقاله به سراغ معرفی کامل سریال بازپرس می‌رویم.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

ساخت سریال‌های پلیسی و اکشن در ایران رواج دارد و همچنین این آثار طرفداران خاص خود را نیز دارند. یکی از کارگردانان و بازیگرانی که در این عرصه خاطرات زیادی را  برای مخاطبان ایرانی به ارمغان آورد، مهدی فخیم زاده بود. حال اکنون او را در سن 81 سالگی، باری دیگر در جمع بازیگران یک سریال پلیسی و اکشن می‌بینیم.

سریال بازپرس را می‌توان جدیدترین اثر تولید شده در صدا و سیمای ایران دانست که در سال 1402 به کارگردانی احمد معظمی، ساخته شده است. تهیه‌کنندگی این سریال ایرانی را محمدرضا شفیعی برعهده داشته است. سریال بازپرس نوشته‌ی حسین تراب نژاد می‌باشد. این مجموعه در شبکه یک سیما و با مشارکت مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه تولید شده است. پیش از این احمد معظمی، کارگردان سریال بازپرس، را با آثاری همچون حریم شخصی، سارق روح، خانه امن و سرجوخه می‌شناختیم. حال اکنون قصد داریم در این مقاله پلازا به سراغ معرفی کامل این مجموعه برویم.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال بازپرس

ژانر این اثر کارآگاهی، اکشن و پلیسی است. اولین قسمت بازپرس در تاریخ 10 تیر 1402 به روی آنتن شبکه یک صدا و سیما رفت. این مجموعه روزهای شنبه تا سه‌شنبه ساعت 22:15 پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت‌های 1:50 بامداد، 8:45 صبح و 15:15 بعد از ظهر خواهد بود. اگر سوال شما این است که سریال بازپرس چند قسمت است؟ باید بگوییم که این اثر احتمالا 27 تا 30 قسمت داشته باشد و تا کنون 23 قسمت آن پخش شده است.

داستان سریال بازپرس

سریال ایرانی بازپرس / سریال بازپرس چند قسمت است

در بخش ابتدایی مقاله به معرفی و بررسی سریال بازپرس شبکه یک، پرداختیم. سپس اطلاعاتی نظیر تاریخ پخش و نحوه پخش آن ارائه دادیم. در این بخش قصد داریم تا به خلاصه داستان سریال ایرانی بازپرس اشاره کنیم.

داستان سریال بازپرس در مورد بازپرسی به نام صدرا است که بدون قصد و آگاهی، درگیر یک پرونده اقتصادی شده است. او نمی‌داند که چگونه به این پرونده وصل شده است اما حالا باید به دنبال سرنخ‌هایی باشد که او را به عاملان این کار برساند. صدرا که اکنون یک متهم اقتصادی است به دنبال کوچک‌ترین سرنخ‌هایی می‌گردد تا خود را از این مهلکه نجات دهد. پس از پیگیری‌های فراوان حالا او به یک آقازاده و یک تهیه‌کننده رانت‌خوار رسیده است…

همچنین بخوانید :

بازیگران سریال بازپرس

سریال باز‌پرس از نظر بازیگر، بسیار غنی است. هنرپیشه‌های مشهوری در این سریال تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته‌اند که به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم. سپس بیوگرافی کوتاهی از هنرپیشه های سریال به شما عزیزان ارائه می‌دهیم. با معرفی بازیگران بازپرس ما همراه باشید.

محسن قصابیان

نظرات درباره سریال ایرانی بازپرس

محسن قصابیان از بازیگر، مجری، نویسنده و همچنین کارگردان ایرانی است که در 1 مرداد 1348 به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1369 و تئاتر شروع کرد. آقای قصابیان در سال 1371 با بازی در فیلم سینمایی تونل قدم بعدی در دنیای بازیگری را برداشت و در سال 1375 با سریال آخرین بازمانده وارد تلویزیون شد. از آثار معروف محسن قصابیان باید به فیلم‌های گنج، جای تو خالی، ذهن زیبا و منصور اشاره کنیم. همچنین او در سریال‌های ثقةالاسلام، تفنگ سر پر، بچه‌های دهکده، موج اول، مسافران شهر و همه‌گیری نیز ایفای نقش داشته است. محسن قصابیان در سریال بازپرس نقش بازپرس صدرا حسینی (حسین مقدسی) را بازی می‌کند.

فرهاد قائمیان

مجموعه بازپرس

فرهاد قائمیان بازیگر ایرانی در 15 اسفند سال 1344 به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1370 و بازی در فیلم‌های کوتاه شروع کرد و سپس در سال 1372 با بازی در فیلم دمرل وارد سینما شد. او در سال 1379 نیز با سریال ابر و خورشید وارد تلویزیون شد. او تاکنون یکبار توانسته برای فیلم هیوا نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شود. از دیگر آثار مشهور فرهاد قائمیان باید به فیلم‌های قارچ سمی، رنگ شب، تارا و تب توت فرنگی، استرداد، بادیگارد، مصلحت، غریب، سریال‌های وفا، تعبیر وارونه یک رویا و گاندو اشاره کنیم. او در بازپرس نقش حامد سعادت را ایفا می‌کند.

مهدی فخیم‌زاده

بررسی سریال بازپرس شبکه یک / مهدی فخیم زاده در بازپرس

کارگردان و بازیگر مشهور ایرانی، مهدی فخیم‌زاده، در 20 تیر ماه 1321 در تهران چشم به جهان گشود. مهدی فخیم‌زاده تحصیلات خود را در رشته هنرهای دراماتیک دانشگاه تهران، دنبال کرد. جالب است بدانید که او علاوه بر بازیگری، در حوزه فیلم‌نامه‌نویسی نیز بسیار مهارت دارد. مهدی فخیم‌زاده فعالیت هنری خود را با حضور در تئاتر شروع کرد. سپس در فیلم «خانواده» که در سال 1351 تولید شد، حضور داشت. اما نقطه عطف کارنامه او، سریال ولایت عشق است که در سال 1379 پخش شد و مهدی فخیم‌زاده را به شهرت رساند. از جمله مشهورترین آثار وی می‌توان به مختارنامه، تکیه بر باد و حس سوم اشاره کرد. مهدی فخیم زاده در بازپرس نقش هدایت سلیمی را دارد.

همچنین بخوانید :

اندیشه فولادوند

معرفی سریال بازپرس / بازیگران زن سریال بازپرس

بازیگر جوان و مستعد سینمای ایران، اندیشه فولادوند، در تاریخ 7 مهر 1361 در تهران متولد شد. او که از دوران کودکی به بازیگری علاقه داشت، سرانجام به تحصیل در رشته فلسفه و کلام اسلامی پرداخت. اما علاقه دوران کودکی، او را به حوزه هنرپیشگی کشاند. اندیشه فولادوند علاوه بر هنرپیشگی، دستی به قلم نیز دارد و شاعر توانایی است. شاید او را از فیلم مریم مقدس به یاد داشته باشید. این اولین حضور او جلوی دوربین بود. از جمله آثار وی می‌توان به پشت بام تهران، بانوی عمارت و چهارانگشتی اشاره کرد. او از بازیگران زن سریال بازپرس در نقش فرزانه است.

همچنین بخوانید :

محمدرضا شریفی‌‌نیا

نقد سریال بازپرس / معرفی بازیگران بازپرس

بازیگر مشهور و قدیمی سینمای ایران، محمدرضا شریفی‌نیا، در 25 خرداد 1334 در شهر تهران متولد شده است. تحصیلات وی در رشته تربیت بدنی است اما علاقه شدیدی به نویسندگی داشت. همین علاقه او را به سمت نوشتن در حوزه ادبیات کودکان کشاند. سرانجام محمدرضا شریفی‌نیا به سینما و تلویزیون رسید. وی در سال 1370 با حضور در سریال امام علی، اولین تجربه تلویزیونی خود را بدست آورد. اما نقطه عطف کارنامه هنری او، سریال همسایه‌ها بود. سریالی که محمدرضا شریفی‌نیا را به شهرت رساند. محمدرضا شریفی‌نیا با آزیتا حاجیان ازدواج کرد؛ البته این ازدواج به جدایی ختم شد. از جمله مشهورترین آثار وی می‌توان به آدم برفی، اخراجی‌ها و سوفی و دیوانه اشاره کرد.

فریبا کوثری

بازیگر نقش رویا در سریال بازپرس

فریبا کوثری بازیگر زن ایرانی متولد 1 آذر 1345 است. او بازیگری را از سال 1367 از سینما و تلویزیون شروع کرد. نخست او را فیلم در مسیر تند باد مسعود جعفری جوزانی دیدیم و سپس به ایفای نقش در سریال بخش چهار جراحی پرداخت. خانم کوثری را بیشتر بخاطر بازی در نقش عمره در مختارنامه می‌شناسند. از آثار معروف این هنرپیشه باید به سریال‌های معصومیت از دست رفته، بی صدا فریاد کن، دلنوازان، فوق سری، مسافران شهر، فیلم‌های خسوف، پایان کودکی و سوپر استار اشاره کنیم. او در این سریال نقش همسر هدایت مسلمی را دارد.

سوگل طهماسبی

بازیگر نقش ندا در سریال بازپرس

سوگل طهماسبی بازیگر زن ایرانی متولد 25 بهمن 1364 است. او بازیگری را از نوجوانی و تئاتر شروع کرد تا اینکه در سال 1383 با سریال مروارید سرخ پشت دوربین رفت. سریال روزگار قریب اولین تجربه بازیگری این هنرپیشه بود و پس از آن اکثرا در نقش‌های مکمل سریال‌های تلویزیونی حضور دارد. این بازیگر 4 فیلم سینمایی دیگر نیز در کارنامه خود ثبت کرده است. همچنین از آثار معروف او می‌توان به سریال‌های یوسف پیامبر، کیمیا، بچه مهندس، گاندو، خانه امن و عشق کوفی اشاره کنیم. او در این مجموعه نقش مهدیه همسر بازپرس صدرا حسینی را دارد.

ایوب آقاخانی

بازیگر نقش ایمان خوش رزم در سریال بازپرس

ایوب آقاخانی در 1 آبان 1354 به دنیا آمد. او ابتدا از رادیو کار خود را شروع کرد و سپس در تئاتر حضور داشت. اولین تجربه بازیگری ایوب آقاخانی به سال 1392 و سریال داوران برمی‌گردد. این بازیگر اکثرا نقش‌های مکمل و گاها منفی ایفا می‌کند. از جمله آثار این بازیگر باید به نجوا، سلام آقای مدیر و بیگانه ای با من است اشاره کنیم. او صدای خوبی دارد و تا کنون کتاب‌های مختلفی را خوانده و به عنوان کتاب صوتی به مخاطبان ارائه داده است. او در بازپرس نقش ایوب امانی را ایفا می‌کند.

مجید پتکی

هنرپیشه های سریال ایرانی بازپرس

بازیگر رشتی سینمای ایران، مجید پتکی، در تاریخ 25 شهریور 1353 در شهر رشت به دنیا آمد. وی از دوران کودکی به بازیگری علاقه داشت. از این رو از همان ابتدا در تداترهای بسیاری حضور داشت. مجید پتکی در رشته کامپیوتر دانشگاه شهید رجایی لاهیجان، به تحصیل پرداخت. اولین تجربه بازیگری مجید پوتکی به سریال فردای روشن، برمی‌گردد. او با حضور در این سریال بسیار خوش درخشید و همین امر موجب هموار شدن مسیر بازیگری برای او شد. اما مهم‌ترین اثر در کارنامه هنری او، بی‌شک سریال گذر از رنج‌ها است که در سال 1391 پخش شد. از جمله مشهورترین آثار وی می‌توان به دلدادگان، کلبه‌ای در مه و کوبار اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

سایر بازیگران سریال بازپرس بازپرس عبارتند از:

  • حمیدرضا هدایتی
  • آذین احرامی
  • پورانداخت مهیمن
  • شهروز دل‌ افکار
  • سید جواد هاشمی
  • شهین تسلیمی
  • فریبا متخصص
  • کاظم هژیرآزاد
  • رسول نجفیان
  • یاسمن معاوی
  • محسن بهرامی
  • وحید حیدری
  • ستاره سادات قطبی
  • نرگس موسوی زاده
  • رضا مولایی
  • بهاره گودرزی
  • و …

نقد و نمرات سریال بازپرس

داستان سریال ایرانی بازپرس / نظرات درباره سریال ایرانی بازپرس

تا به این قسمت از مقاله به معرفی و بررسی سریال بازپرس، پرداختیم. در این قسمت از مقاله به بررسی نظرات درباره سریال ایرانی بازپرس خواهیم پرداخت؛ نظراتی که از سوی کاربران و بینندگان در سراسر کشور ، دریافت کرده است. در ادامه متن با نقد سریال بازپرس شبکه یک همراه ما باشید.

سریال باز‌پرس به تازگی شروع به پخش کرده است. همانطور که اشاره کردیم اولین قسمت این سریال ایرانی و جذاب در تاریخ 10 تیر ماه 1402 بر روی آنتن شبکه یک سیما رفت. با توجه به کارنامه موفق هنرپیشگان و عوامل این سریال پلیسی، انتظار یک سریال جذاب و هیجان‌انگیز را داشتیم. البته بی‌شک ژانر پلیسی، بر محبوبیت این سریال ایرانی افزود.

همچنین بخوانید :

اما بازپرس تا چه حد موفق بود؟ این سریال به سراغ سوژه خوب و داغی می‌رود که این روزها برای مخاطب بسیار جذاب است. رانت‌ خواری و مسئله آقازاده‌ها چیز کمی نیست که مخاطب ساده از آن بگذرد. بازی بازیگران دیدنی و جذاب است و شروعی قوی را از سریال می‌بینیم‌. اما مشکل اصلی این مجموعه که بسیار هم به آن لطمه وارد می‌کند، یک قابل نبودن شخصیت اصلی و دوم تکرار بیش از حد است. این مجموعه داستان‌های فرعی نیز دارد و آنقدر روایت سرگرم این داستان‌ها می‌شود که گاهی شخصیت اصلی، تبدیل به شخصیت فرعی می‌شود! یا در نقاطی از سریال آنقدر داستان یک پرونده کش داده می‌شود که حوصله مخاطب را سر می‌برد. در مجموع مجموعه بازپرس ارزش تماشا دارد اما بار جذابیت آن نسبت به سریال‌های مشابه کمی‌ کمتر است.

سخن پایانی

نقد سریال بازپرس شبکه یک

با معرفی و بررسی سریال بازپرس همراه شما بودیم. این مجموعه که قسمت عمده آن بر روی آنتن رفته و اکنون به پایان آن نزدیک شده‌ایم، طرفداران خاص خود را دارد و روایت آن پلیسی و اکشن است. به نظر شما نقاط قوت و ضعف این سریال چیست؟ آیا با ساخت آثار این چنینی موافق هستید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا