کسب و کار

هوش مصنوعی در فروش B2B: نحوه استفاده از آن و بزرگترین مزایای آن [داده های جدید]

هوش مصنوعی در فروش B2B: نحوه استفاده از آن و بزرگترین مزایای آن [داده های جدید]

همانند همه زمینه‌ها، هوش مصنوعی فروش را متحول می‌کند.

فروشندگان از ابزارهایی استفاده می‌کنند که فرآیندها را ساده‌تر می‌کنند، در زمان صرفه‌جویی می‌کنند و تجربه شخصی‌سازی‌شده‌تری برای سرنخ‌ها ایجاد می‌کنند.

در این پست وجود دارد. ، درباره نحوه استفاده فروشندگان B2B از هوش مصنوعی و نحوه استفاده از آن در فرآیندهای خود بیشتر بدانید.

اکثر متخصصان فروش B2B می گویند هوش مصنوعی/اتوماسیون برای نقش آنها مهم است و بر نحوه برنامه ریزی آنها برای فروش تأثیر گذاشته است. . روی نمودار تعاملی زیر کلیک کنید تا برخی از آمارهای کلیدی را ببینید.

آنها همچنین می گویند که بزرگترین مزیت استفاده از هوش مصنوعی/اتوماسیون در فرآیند فروش B2B، ویژگی های صرفه جویی در زمان آن است.

نمایندگان فروش که در حال حاضر از هوش مصنوعی/اتوماسیون در نقش خود استفاده می‌کنند، می‌گویند که اغلب از ابزارهای هوش مصنوعی/اتوماسیونی استفاده می‌کنند که بینش‌های مبتنی بر داده‌ها را ارائه می‌دهند، مانند پیش‌بینی فروش، امتیازدهی سرنخ، تجزیه و تحلیل خط لوله و غیره.

نمایندگان B2B همچنین می‌گویند دومین مزیت بزرگ استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی/اتوماسیون در نقش فروششان این است که هوش مصنوعی به آنها کمک می‌کند از داده‌ها برای بهینه‌سازی فرآیند خود استفاده کنند. این با یافته‌های گزارش استراتژی و روند فروش، که اشاره کرد که فروشندگان داده ها را در استراتژی فروش خود اهمیت فزاینده ای پیدا می کنند.

بهره‌گیری از این ابزارهای مبتنی بر داده یک استراتژی مؤثر است، زیرا نمایندگان می‌گویند که آنها دومین ابزار مؤثر هوش مصنوعی/اتوماسیونی هستند که به آنها کمک می‌کند به اهداف خود برسند.

effectiveto reach goals

2. برای صرفه جویی در وقت در کارهای دستی و تمرکز بر فروش.

دومین مهم ترین هدف فروش در طول 2022 فرآیند فروش را کارآمدتر می کرد. و یکی از هر پنج تکرار گزارش کرد که مهم‌ترین دلیل خروج احتمالی از معاملات این است که فرآیند فروش بسیار طولانی است.

بررسی وضعیت هوش مصنوعی ما نشان داد که ابزارهای هوش مصنوعی که وظایف دستی (مانند ورود داده‌ها، یادداشت‌برداری، زمان‌بندی و غیره) را خودکار می‌کنند، دومین ابزار پرکاربرد هستند و 69 درصد می‌گویند که ابزارهای هوش مصنوعی/اتوماسیون به آنها کمک می‌کند زمان بیشتری را صرف کنند. فروش.

به طور کلی، متخصصان فروش با استفاده از این ابزارها به طور متوسط ​​2 ساعت و 16 دقیقه روزانه در کارهای خودکار خودکار صرفه جویی می کنند. و 71 درصد از رهبران فروش می‌گویند هوش مصنوعی/اتوماسیون کارمندانشان را بهره‌ورتر می‌کند.

به طور کلی، ابزارهای هوش مصنوعی با بر عهده گرفتن وظایف معمولی که ممکن است تکرارها را از زمان ارزشمندی که می‌توانند صرف انجام کارهای پرتأثیر کنند، مانند ایجاد گزاره‌های ارزش منحصربه‌فرد، دور کند، فرآیند فروش را کارآمدتر می‌کنند. فرآیند فروش کارآمد و با ارزش این تنها توسط فروشندگانی که می‌گویند ابزارهای هوش مصنوعی/اتوماسیونی که کارهای دستی را خودکار می‌کنند، بیشتر در کمک به آنها برای رسیدن به اهدافشان مؤثر هستند، تأکید می‌کنند.

3. برای نوشتن محتوا و پیام های ارتباطی.

ابزارهای مولد هوش مصنوعی (مانند ChatGPT) که به نوشتن محتوای فروش یا پیام‌های اطلاع‌رسانی احتمالی کمک می‌کنند، سومین مورد محبوب‌ترین مورد استفاده برای نمایندگان فروش است.

روش هایی که نمایندگان از هوش مصنوعی مولد استفاده می کنند عبارتند از:

  • تغییر منظور کردن پیام ها و تطبیق آنها با مخاطبان مختلف (مانند درخواست از هوش مصنوعی برای تبدیل پیام به صاحب یک کسب و کار کوچک به پیامی برای تصمیم گیرنده در یک شرکت بزرگ)
  • نوشتن پیام برای مشتریان بالقوه
  • تغییر هدف گذاری پیام ها برای مشتریان بالقوه با تطبیق آنها با فرمت های مختلف (مانند تبدیل ایمیل به پیام لینکدین)

هنگام جستجو، برای تغییر منظور پیام ها و تطبیق آنها با مخاطبان متفاوت بسیار مفید است. و، 91 درصد از متخصصان فروش می گویند که با استفاده از هوش مصنوعی مولد برای نوشتن محتوای فروش یا پیام های اطلاع رسانی احتمالی می گویند این ابزارها در کمک به آنها در رسیدن به اهدافشان موثر است.

useful for prospecting

نکاتی برای ایجاد استراتژی هوش مصنوعی فروش B2B

1. تمام روش هایی را که می توانید از هوش مصنوعی استفاده کنید، ارزیابی کنید.

ما به سه مورد برتر استفاده از هوش مصنوعی در میان فروشندگان B2B به طور کلی اشاره کردیم، اما راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید آن را بر اساس نیازهای خود اعمال کنید. به عنوان مثال، فروشندگان همچنین از هوش مصنوعی برای موارد زیر استفاده می کنند:

  • شبیه سازی تماس های فروش و کمک به آموزش و توسعه
  • مشاهدات واجد شرایط با ربات‌های گفتگو
  • استفاده از ربات‌های چت برای دسترسی به مشتری و تولید سرنخ.

ممکن است متوجه شوید که بیشترین تمرکز خود را بر ارائه ارزش به مشتریان خود دارید، بنابراین می توانید از ابزارهای هوش مصنوعی صرفه جویی در زمان برای کنترل فرآیندهای معمول استفاده کنید تا زمان بیشتری در اختیار داشته باشید تا در مورد مشتریان خود اطلاعات بیشتری کسب کنید و آماده شوید. مکالمات مهم و ارتباط برقرار کردن.

2. به شخصی سازی متمایل شوید.

مصرف‌کنندگان بیش از هر زمان دیگری به اطلاعات بیشتری دسترسی دارند، بنابراین وقتی با یک نماینده فروش صحبت می‌کنند، می‌خواهند گفتگوهای متمرکزتری درباره نحوه اعمال راه‌حل‌های شما برای آنها داشته باشند. با در نظر گرفتن این موضوع، یک نکته ارزشمند این است که از هوش مصنوعی برای کمک به افزایش شخصی سازی استفاده کنید – 69٪ از تکرارها می گویند که به آنها کمک می کند تجربه مشتری را شخصی کنند.

شما می‌توانید از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد پاسخ‌های شخصی به ایمیل‌های مشتری یا ابزارهای احراز صلاحیت سرنخ استفاده کنید که سرنخ‌ها را ارزیابی می‌کنند و به شما کمک می‌کنند قبل از برقراری تماس در مورد آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

پاسخ دهندگان در نظرسنجی گفتند که ابزارهای هوش مصنوعی/اتوماسیون به شخصی‌سازی بیشتر تلاش‌های اکتشافی و توسعه کمک می‌کنند.

3. از ابزارهای تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی برای تمام ارزش آنها استفاده کنید.

مرتب‌سازی از طریق داده‌ها فرآیندی زمان‌بر است و می‌تواند شما را از تمرکز بر مهم‌ترین جنبه‌های شغلتان و کارهایی که بیشتر از همه از آن لذت می‌برید دور کند.

بنابراین، از ابزارهای تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی برای صرفه جویی در وقت شما، دسترسی به نتایج واقعی با سرعت بیشتر و تصمیم گیری مبتنی بر داده استفاده کنید.

با ابزارهای تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی، می توانید:

    • داده‌های CRM خود را با داده‌های منابع شخص ثالث غنی‌سازی کنید تا دید کاملی از سرنخ‌ها و مشتریان خود داشته باشید.
    • از ابزارهای امتیازدهی پیش بینی برای شناسایی با کیفیت ترین سرنخ ها استفاده کنید.
  • پیش‌بینی و دریافت پیش‌بینی‌های دقیق برای کمک به تصمیم‌گیری‌ها و رفع موانع احتمالی.
  • فرآیند آموزشی خود را با ابزارهای هوش مکالمه ای که تماس های فروش را ارزیابی می کند و می بینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست، بهبود بخشید.

4. اجازه ندهید هوش مصنوعی استراتژی شما را تصاحب کند.

نمایندگان فروش گزارش دادند که ابزارهای هوش مصنوعی برای فرآیندهای مختلف فروش مفید هستند و اتوماسیون به آنها کمک می کند تا به اهداف فروش خود برسند. اما، آنها همچنین معتقدند که فروشندگان نباید بیش از حد به هوش مصنوعی متکی باشند (73٪ این را می گویند).

به عنوان مثال، فروشندگان از هوش مصنوعی مولد برای نوشتن پیام به مشتریان احتمالی و سایر انواع محتوای فعال‌کننده فروش استفاده می‌کنند. اما، 78٪ به جای کپی و چسباندن و ارسال آن، خروجی های تولیدی را ویرایش می کنند، به این معنی که هنوز درگیر این فرآیند هستند.

how should people use

هدف داشته باشید که از ابزارهای هوش مصنوعی برای کمک و تکمیل فرآیندها و استراتژی‌های خود استفاده کنید، اما آنها را تحت کنترل نگیرید. در واقع، وابستگی بیش از حد به ابزارهای هوش مصنوعی/اتوماسیون، اولین دلیلی است که نمایندگانی که قبلا از ابزارهای هوش مصنوعی/اتوماسیون استفاده نمی‌کنند، خودداری می‌کنند.

آینده هوش مصنوعی در فروش B2B

هوش مصنوعی در حال حاضر در حال انفجار است، اما سال آینده چه اتفاقی می‌افتد؟ اکثر فروشندگان بر این باورند که هوش مصنوعی/اتوماسیون در بیشتر جنبه های فروش دخیل خواهد بود – نرم افزاری که آنها استفاده می کنند دارای هوش مصنوعی داخلی خواهد بود، چت بات ها به سؤالات آنها پاسخ خواهند داد و ابزارهای هوش مصنوعی به آنها در انجام وظایف روزمره کمک می کنند.

شاید جالب‌تر از همه این باشد که 53 درصد از فروشندگان B2B به طور خاص می‌گویند که هوش مصنوعی/اتوماسیون آنقدر پیشرفته است که به طور مستقل به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کند.

future of AI in b2b sales

به شما

هیچ رویکردی برای استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند فروش شما وجود ندارد، بنابراین درک آنچه دیگران انجام می‌دهند مفید است.

اگر می‌خواهید درباره نحوه اعمال هوش مصنوعی در فروش اطلاعات بیشتری کسب کنید، وضعیت هوش مصنوعی را بررسی کنید. در گزارش فروش.

New call-to-action

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا